• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182684
+
-

با مردم/تعطیلی استخر به بهانه کمبود گاز عادلانه نیست

استخرهای کشور به‌مدت 2 سال به‌دلیل کرونا تعطیل بودند.از تابستان امسال با فروکش کردن موج کرونا استخرها به چرخه فعالیت بازگشتند اما بعد از چند ماه ‌دوباره آنها را تعطیل کرده‌اند. علت آن را هم کمبود و قطع گاز اعلام می‌کنند.جدای از علاقه‌مندان و نیازمندان به شنا و آب درمانی و... تکلیف کارکنان این استخرها و مجموعه‌های آبی چیست؟ آیا همه باید مانند من به کارگری ساختمان روی آورند؟
گلسرخی از هشتگرد

تعداد اتوبوس‌های ایستگاه مولوی خط آزادی به خاوران کافی نیست
متأسفانه تعداد اتوبوس‌های ایستگاه مولوی در خط آزادی به خاوران هیچ تناسبی با تعداد مسافران ندارد.از طرفی اتوبوس‌ها هم پر هستند هم به‌موقع نمی‌آیند هم بیشتر اوقات نقص فنی دارند و یکی دو ایستگاه بعد مجبور به پیاده کردن مسافران می‌شوند. این مشکل مسافرانی را که هر روزه در این مسیر تردد می‌کنند کلافه و مستاصل کرده است. از مسئولان اتوبوسرانی درخواست داریم تا به مشکلات این ایستگاه رسیدگی کنند.
 تیموری از تهران

جلوی فروش حیوانات در خیابان‌ها گرفته شود
 در بلوار شورای شهر کرج نزدیک به پایانه تاکسی‌های تهران، همیشه چند نفر هستند که تعدای مرغ را در قفس‌های کوچک و تنگ و در شرایط نامطلوب به قصد فروش نگهداری می‌کنند. این کارعلاوه بر نازیبا کردن منظره شهر و احتمال انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، مصداق  نقض حقوق حیوانات است. خرید و فروش حیوانات باید در مراکز مجهز و قانونی همراه با رعایت استاندارد و درنظر گرفتن حقوق آنها انجام شود.
بستان‌آبادی از کرج

پیامک
حجم زیاد تبلیغات تلویزیونی مخاطبان را کلافه کرده است

یکی از روش‌های مرسومی که کسب‌وکارها و تولیدکنندگان موادغذایی و خوراکی محصولاتشان را در همه جای دنیا به مخاطبان و مصرف‌کنندگان معرفی می‌کنند استفاده از تبلیغات تلویزیونی است.تا اینجا مشکلی نیست و برای مخاطب مفید و جالب هم هست اما موضوع این است که گاهی اوقات تعداد این تبلیغات به‌قدری زیاد می‌شود که مخاطب را کلافه و دلزده می‌کند. مثلا مشغول تماشای سریال مورد علاقه‌مان هستیم که انواع تبلیغات در میانه آن پخش می‌شود به‌طوری که اصلا ماجرای سریال و اتفاقاتی را که قبل از پخش تبلیغات افتاده به کل فراموش می‌کنیم! ازمسئولان صدا و سیما درخواست داریم تا این وضعیت را اصلاح کنند.
قلندری از خوزستان

سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع شود
در بسیاری از کشورهای دنیا سیگار کشیدن در مراکز و اماکن عمومی ممنوع است و فرد خاطی جریمه می‌شود. جدای از آلودگی که به‌واسطه دود دخانیات ایجاد می‌شود درصد بالایی از این افراد فیلتر سیگارشان را روی زمین می‌اندازند که علاوه برکثیف کردن سطح کوچه و خیابان، باعث مرگ پرندگانی می‌شود که بر اثر گرسنگی خصوصا در فصل سرما به اشتباه اقدام به خوردن آن می‌کنند.از طرفی مشاهده این افراد در حال سیگار کشیدن برای کودکانی که آنها را می‌بینند بدآموزی دارد و موجب رواج این عادت غلط خواهد شد.لازم است تا مسئولان ما هم تدابیری جدی برای مقابله با این وضعیت اتخاذ کنند.
ارجستانی از تهران

پیام
جاده شیراز به عسلویه نیازمند اصلاح و تعریض است

 جاده شهر شیراز به عسلویه جاده‌ای است که کامیون‌ها و خودروهای سنگین ترانزیت در آن تردد می‌کنند. این جاده علاوه بر دوطرفه بودن پیچ‌های تند و خطرناکی دارد که درصورت عدم‌مهارت راننده و آشنا نبودن او به مسیر، می‌تواند فاجعه‌ساز شود.خواهشمندیم نسبت به اصلاح و تعریض هر چه زودتر این جاده اقدام شود.
عسگری از عسلویه

به‌جای فوتبال روی ورزش‌های موفق سرمایه‌گذاری کنیم
درست است که فوتبال ورزش جذابی است و درهمه جای دنیا پرطرفدار است اما تجربه در کشور ما نشان داده که سرمایه‌گذاری بیش از اندازه برای این ورزش نتیجه‌ای به همراه نداشته است. بارها و بارها مربیان خارجی را با ارقام نجومی استخدام کرده‌ایم اما نتیجه مطلوب و متناسب با این هزینه را نگرفته‌ایم. ما در زمینه ورزش‌هایی مانند کشتی، کاراته و والیبال در سطح جهانی بارها درخشیده‌ایم بهتر است این هزینه‌های گزاف را برای تقویت و پیشرفت این ورزش‌ها درنظر بگیریم.
 عرشی از تهران

رقم کرایه‌های تاکسی رند شود
 یکی از مشکلاتی که مسافران و رانندگان تاکسی درگیر آن هستند و اغلب منجر به درگیری لفظی و دعوا بین آنها می‌شود نرخ تاکسی‌هایی است که رند نیستند و به‌اصطلاح پول خرد دارند مثلا 7500تومان. علی‌الخصوص که با بالا رفتن تورم و کم‌ارزش شدن پول ملی، سکه‌های فلزی عملا بی‌مصرف شده و پول خردهم در دست مردم کم شده است. با این تفاصیل رند کردن نرخ تاکسی‌ها هم خیال مسافران را راحت می‌کند و هم رانندگان را.
 محب‌علی از تهران






 

این خبر را به اشتراک بگذارید