• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182683
+
-

کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

کوتاه از حادثه
کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی درخصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند تخفیف ویژه خرید هدیه روز مادر و روز زن هشدار ‌داد.
به‌گزارش همشهری، سرهنگ الوانی گفت: در روز‌های اخیر با‌توجه‌ به نزدیک شدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر افراد کلاهبردار با ترفند حراج روز مادر دست به کلاهبرداری از مشتریان می‌زنند. شگرد آنها این است که با‌تبلیغات فریبنده مدعی می‌شوند که کالاهای خود را با تخفیف ویژه و زیر قیمت بازار در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. آنها همچنین با ‌قرار‌دادن یک لینک جعلی در این آگهی‌ها، کاربرانی را که قصد خرید دارند به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند. این صفحات فیشینگ در واقع همان درگاه اینترنتی بانک است که جعلی است و به‌گونه‌ای طراحی شده که اگر مشتریان اطلاعات بانکی خود را در آن وارد کنند، این اطلاعات به راحتی در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند موجودی حساب طعمه‌هایشان را خالی کنند.
سرهنگ الوانی ادامه داد:‌ یکی از روش‌های دیگر کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل ‌داده شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.
این مقام انتظامی به 2 نکته کلیدی اشاره کرد که شهروندان درصورت رعایت آنها هرگز در دام کلاهبرداران فیشینگی گرفتار نخواهند شد و گفت: روش اول برای شناسایی درگاه‌های اینترنتی معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند.
وی روش دوم را چنین توضیح داد: همچنین کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیتی که درگاه‌های‌بانکی هنگام خرید اینترنتی از شما می‌خواهند، با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به‌صورت عکس بوده و با refresh کردن تغییر نمی‌کند و شهروندان از این طریق می‌توانند صفحات جعلی را تشخیص دهند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید