• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182654
+
-

تمدید برنامه حفاظت امنیتی از پمپئو و هوک

جهان‌نما
تمدید برنامه حفاظت امنیتی از پمپئو و هوک

دولت آمریکا اعلام کرد در سایه‌ تهدیدهای ایران، برنامه حفاظت امنیتی از مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا در دولت دونالد ترامپ و برایان هوک، نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران را تمدید می‌کند. این دو چهره‌های کلیدی در کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بودند؛ استراتژی که آمریکایی‌ها پس از خروج از برجام در سال 2018، با هدف به زانو در آوردن ایران دنبال کردند. علاوه‌ بر این، در پی ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد در سال 2020، ایران، پمپئو و هوک را دخیل در این عملیات دانست و وعده انتقام از آنها داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که این دهمین باری است که طی 2سال اخیر، برنامه حفاظت امنیتی از برایان هوک تمدید می‌شود. برنامه حفاظت از مایک پمپئو هم برای هفتمین بار تمدید می‌شود. وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره، در مورد تمدید این ماموریت‌ها اطلاع‌رسانی کرده است. جان باس، معاون وزارت خارجه آمریکا در این نامه تأکید کرده که «تهدید جدی» علیه جان مایک پمپئو و برایان هوک همچنان ادامه دارد و تمدید حفاظت امنیتی از آنها ضروری است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس سال گذشته میلادی در گزارشی نوشته بود که برنامه حفاظت امنیتی از این دو ماهانه بیش از 2میلیون دلار برای وزارت خارجه آمریکا آب می‌خورد. حفاظت از پمپئو و هوک به‌صورت 24ساعته با حضور محافظان آنها انجام می‌شود. این خبرگزاری در گزارش جدید خود هزینه این ماموریت برای سال 2023را اعلام نکرده است.
مایک پمپئو از بهار سال ۲۰۱۸ تا زمستان سال ۲۰۲۱، به‌عنوان هفتادمین وزیر خارجه آمریکا مشغول به‌کار بود. او پیش از آن به‌مدت یک سال رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا بود. پمپئو از سال 2011نماینده حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کانزاس بود. او در گذشته افسر نیروی زمینی آمریکا بوده ‌است. پمپئو به همراه جان بولتون و بنیامین نتانیاهو، یک مثلث ضد‌ایران تشکیل داده بودند؛ گروهی که برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران بسیار تلاش کردند. برایان هوک مستقیما با مایک پمپئو کار می‌‌کرد اما قربانی شکست سیاست‌های دولت ترامپ علیه ایران شد و استعفا داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید