• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182563
+
-

حقوق زنان غرب را استیفا کنید

عضو فراکسیون زنان در مجلس می‌گوید باید به جای استفاده از دیپلماسی انفعالی و دفاعی در حوزه زنان در برابر غرب با رویکرد هجومی با آنان مقابله کنیم

خبر
حقوق زنان غرب را استیفا کنید

عضو فراکسیون زنان در مجلس یازدهم گفت: در دیدار صمیمی جمعی از زنان فرهیخته با مقام معظم رهبری، بر حضور زنان در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ و نیز رعایت مسائل پایه‌ای و بنیادی اسلام و احکام اسلامی برای حضور مقتدرانه و بدون آسیب آنان در جامعه تأکید شد. از این رو، دولتمردان و سیاستگذاران در عرصه‌های مختلف ازجمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت دولت و قوای مقننه و قضاییه باید در این حوزه به شکل جدی به زنان سهم و نقش بیشتری برای ورود زنان نخبه و کارآمد به عرصه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری بدهند.
فاطمه محمدبیگی افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب باید از سوی مسئولان به‌عنوان پایه یک برنامه‌ریزی جدید برای نظام مدیریتی و اجرایی کشور تلقی شود تا زنان به‌عنوان نیمی از جامعه که نیم دیگر جامعه را در دامن خود پرورش می‌دهند، از حمایت و پشتیبانی بیشتری برای بروز توانمندی‌های خود در جامعه برخوردار شوند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دیپلماسی بین‌المللی در معرفی زنان، گفت: می‌توانیم توانمندی‌ها و موفقیت زنان در عرصه خانواده را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جهانیان معرفی کنیم، مقام معظم رهبری استفاده از فضای مجازی را برای معرفی و اشاعه ارزش‌های اسلامی و جلوگیری از ظلمی که به زنان در غرب می‌شود، مورد تأکید قرار داده‌اند و در این راستا باید برنامه‌ریزی جدی انجام داد.
فاطمه محمدبیگی تصریح کرد: رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب درمورد زنان، مسئولان را به جای استفاده از دیپلماسی انفعالی و دفاعی درعرصه بین‌المللی در برابر غرب به برخورد و دیپلماسی هجومی دعوت کرده است و از این رو، باید با غرب و ستمی که به زنان در قالب استفاده جنسی، ابزاری و سوءاستفاده‌های مختلف از جریان فمینیستی در دنیا که هدفی جز حفظ منافع جریان سرمایه‌داری و امپریالیستی ندارد، مقابله کرد.

غرب مقابل جنایاتش علیه زن، پاسخگو باشد
این نماینده مردم درمجلس یازدهم خاطرنشان کرد: از دیدگاه بین‌المللی خواهان رعایت حقوق بانوان در جهان هستیم و دنیای غرب باید در مقابل جنایتی که علیه زنان مرتکب می‌شود، پاسخگو شود. در این راستا، بر وزارت امور خارجه و جریانات حوزه زنان و خانواده واجب است دستگاه‌های حقوقی را فعال کنند و با برخورد هجومی با سیاست‌های غرب علیه زنان نسبت به تبیین و نهادینه‌کردن گفتمان و الگوی سوم اسلام که مترقی و نجات‌دهنده زن است،
 در این جوامع اقدام کند.
محمدبیگی در ادامه با تأکید بر اینکه حقوق زنان در تمام شئون در قرآن کریم آمده، یادآور شد: مسائلی همچون نفقه، مهریه، شرایط عقد و ازدواج و حتی موضوعاتی با عناوین حق مادری و همسری در قرآن مطرح شده است و این نگاه یعنی جایگاه متعالی زنان باید از جهان غرب استیفا شود.

مروج شعار زن، زندگی و آگاهی هستیم
نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظلم‌های حقوقی که در حق زنان می‌شود، یادآور شد: مقام معظم رهبری با تأکید به اصلاح برخی از قوانین حقوقی خواستار پایان‌دادن برخی ظلم‌ها شد که در سطح حقوقی به زنان می‌شود، امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق در قوانین و به‌کارگیری نخبگان از حقوق بانوان دفاع کنیم. محمدبیگی خاطرنشان کرد: در فراکسیون جمعیت و خانواده نشست‌هایی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد تا راهکارهای عملیاتی‌کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه زنان و تکثیر فرهنگ مترقی زن در جامعه ایرانی – اسلامی به غرب
بررسی شود.
همچنین پیشنهاد می‌شود سران قوا و مسئولان دیگر، طرح‌ها و دغدغه نخبگان کشور را به شکل ویژه در رأس برنامه‌های کاری خود ببینند و برای برطرف‌کردن ایـن دغــدغــه‌هــا تصمیم‌گیری کنند تا بتوانیم پویش حقیقی استحکام خانواده و «زن، زندگی و آگاهی» را در جامعه تشکیل دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید