• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182561
+
-

آزادی، در سرزمین خاکستری

مروری بر کارنامه و مفهوم آزادی زن درغرب که زنان را تا جایگاه بردگی پایین کشیده است

شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی برای زیبا جلوه‌دادن کالاهای تجاری و فرهنگی‌شان، زیبایی زن را به قربانگاه می‌برند تا بتوانند منافع مادی بیشتری را برای خود به‌دست بیاورند. تهدید نهاد خانواده، رواج انواع ناهنجاری‌ها، ظلم و بهره‌کشی جنسی از زنان در پوستین آزادی و به نام ازدواج آزاد، همجنسگرایی و ازدواج سفید ازجمله اقداماتی است که در قالب نام زیبای آزادی، زن را در غرب به مسلخ کشانده‌اند. دستمزدهای نابرابر در شرایط کاری برابر فارغ از درنظرگرفتن توان جسمی و روحی زن، محیط‌های ناامن شغلی و تحصیلی، آمار بالای سوءاستفاده و تجاوز به زنان و آزارهای جنسی در محل کار و تحصیل، تبعیض‌های نژادی، آمار بالای زندانیان زن و حتی زنان زندانی باردار و دارای نوزاد، درصد بالای سقط جنین، فقر، رواج روسپیگری و قاچاق زنان، تجاوز به زنان در زندان‌ها، تقلیل ‌شأن و جایگاه زن به یک ابزار و کالا به‌خصوص در تبلیغات و صنعت پورنوگرافی، نقض حقوق مادری ازجمله مرخصی‌های بدون حقوق، تضییع حق حیات رنگین‌پوستان و حفظ‌نکردن کرامت آنها به‌خصوص سیاهپوستان ازجمله دیگر آزادی‌هایی است که غرب به زنان داده است. در این مطلب چند برش کوتاه از جایگاه زن در نگاه غرب از منظر دیدتان می‌گذرد.

تبلیغات
زمانی که رسانه‌ها در غرب سرو‌شکل تازه‌ای به‌خود پیدا کردند، در بیشتر صفحات آنان زنان و جاذبه‌های جنسی آنان بخش جدایی‌ناپذیری از تبلیغات آنها بود. بهره‌برداری ابزاری از زن در تبلیغات از همان زمان آغاز و به صنعتی پولساز برای صاحبان رسانه تبدیل شد. بر این اساس سهم تبلیغات جنسی در سال 1971 27 درصد بود که اکنون این رقم به 38 درصد رسیده است.

همجنس‌بازی

Lesbian به‌معنای روابط جنسی زن با زن است. در بسیاری از کشورها رابطه مرد با مرد ممنوع است اما در همین کشورها رابطه جنسی زن با زن آزاد است و دولت‌های مختلف از آن حمایت می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد همجنس‌بازی میان زنان در کشورهای غربی رو به افزایش است به‌گونه‌ای که همجنس‌بازی در انگلستان از 2.3درصد در سال2018 به 2.7درصد در سال2019 رسیده‌ و این روند با شتاب بیشتری در حال ادامه است.

هر 98ثانیه یک تجاوز

روزنامه «یواس‌ای‌تودی» گزارش داده است که در هر 98ثانیه یک نفر در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. براساس گزارش شبکه ملی تجاوزهای جنسی، هر 8دقیقه، هر قربانی که در آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرد، یک کودک است. برخی از آمارها از وضعیت نامناسب زنان آمریکایی به تفکیک ایالت و شهر حکایت دارد. مثلا گزارش‌های منتشر‌شده در فلوریدا نشان می‌دهد که از هر 6زن آمریکایی دست‌کم یک نفر در مقطعی از زندگی‌ خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

ازدواج با حیوانات

ازدواج با حیوانات؛ پدیده‌ای مشمئز‌کننده و تعریف‌شده در چارچوب مکتب لذت‌گرایی یا هدونیسم (Hedonism)؛ ازجمله مواردی که انسان مدرن به آن مبتلا شده است. هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای غربی مسئله ازدواج با حیوانات در حال رایج‌شدن است. بیشتر اقدام‌کنندگان به این رفتار را زنانی تشکیل می‌دهند که در زندگی زناشویی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند. در برخی از کشورها که این رفتار رایج شده است، ازدواج فرد با حیوان در حال رسمیت یافتن است.

 بزرگ‌ترین زندان زنان
بنا بر گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، تعداد زنان زندانی در زندان‌های آمریکا  از سال۱۹۸۰ تا‌کنون، ۷۰۰درصد رشد داشته و ۸۶درصد این زنان، قربانی تجاوز جنسی هستند. طبق این گزارش، یک‌سوم کل جمعیت زنان زندانی در جهان در آمریکا هستند که اکثر آنان نیز سیاهپوست یا سرخپوست‌اند. با توجه به اینکه بیش از دو‌سوم تعداد زنان زندانی در آمریکا، مادر و اکثر آنان فرزند زیر 18سال دارند، این مسئله اثرات بسیار زیانباری بر اعضای خانواده‌های آنان گذاشته است.

زنان قربانی شیطان
صدها فرقه شیطان‌پرست در غرب در حال فعالیت هستند که در یک موضوع با یکدیگر نزدیکی و شباهت زیادی دارند؛ قربانی‌کردن افراد برای شیطان. قربانیان باید از میان دختران جوان و باکره انتخاب شوند و به این دلیل، سالانه ده‌ها زن در غرب در گروه‌های شیطان‌پرست قربانی شیطان می‌شوند. این رفتار در سرزمین‌های اشغالی و در میان صهیونیست‌ها رواج بیشتری دارد و علاوه بر زنان، کشیش‌ها و راهبه‌ها نیز برای شیطان قربانی می‌شوند.

بردگی در قرن21

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سال 2021 خود می‌گوید 800هزار نفر در مرزهای بین‌المللی فروخته شده و به بردگی گرفته می‌شوند. بیش از 80درصد افراد فروخته‌شده زن هستند که برای بردگی جنسی به خریدارانشان فروخته شده‌اند. براساس این گزارش، دست‌کم 60هزار برده جنسی در آمریکا فعالیت دارند. تنها در 2ایالت آتلانتا و جورجیا هر ماه بین 200 تا 300زن به‌عنوان برده جنسی به خریداران زن با رنگ‌ پوست سیاه با قیمت هزار دلار و چند هزار دلار با رنگ پوست سفید فروخته می‌شوند. هر روسپی‌خانه از هر زن برده جنسی سالانه 35هزار دلار درآمد‌زایی می‌کند به‌گونه‌ای که درآمد از زنان برده جنسی از درآمد مواد‌مخدر نیز بالاتر است./ فارس

سگ‌نمایی برای درآمد‌

ویدئوهای زیادی در سال‌های اخیر در فضای مجازی منتشر شده است که مردانی را نشان می‌دهد که قلاده‌ دور گردن یک زن انداخته و با او مانند سگ برخورد می‌کند. زن‌هایی که رفتار سگ‌ را تقلید می‌کنند نیز با پارس‌کردن یا گازگرفتن تلاش می‌کنند نشان دهند که واقعا سگ هستند! این رفتار اکنون در غرب با گسترش زیادی روبه‌رو شده‌ و عده‌ای آن را به صنعتی برای پولسازی در فضای مجازی تبدیل کرده‌اند. زنانی که این رفتار را دارند بیان می‌کنند که وقتی با آنها مانند سگ برخورد می‌شود و مورد محبت قرار می‌گیرند، از این کار لذت می‌برند و مشکلی با این رفتار ندارند.

محرومیت از مادری
تارنمای «پولیتیکو» (politico.eu) در گزارشی با اشاره به قوانین متفاوت درباره سقط جنین در اروپا می‌نویسد: طبق رتبه‌بندی که توسط گروه‌های حامی حقوق سقط جنین تهیه شده‌، سوئد مقام اول را در اطلس سیاست‌های سقط جنین اروپا در سال۲۰۲۱ به‌دست آورد. براساس آمارهای رسمی جهانی نزدیک به ۷۰هزار زن در سال بر اثر سقط جنین ناایمن جان خود را از دست می‌دهند و از آسیب‌های جدی زیادی همچون عفونت، خونریزی و ناباروری ناشی از آن رنج می‌برند. مهم‌ترین دلیل سقط جنین این مادران، ناتوانی آنان برای تامین هزینه‌های فرزند و نیز ازدواج‌های خارج از پیوند زناشویی است.

آزادی به شرط تجاوز
قاچاقچیان جنسی در آمریکا با گذاشتن وثیقه و آزادی زنان موردنظر خود، آنان را برای بردگی جنسی به‌فروش می‌رسانند. خریداران با استفاده از اطلاعات شخصی زندانیان، سوژه‌های خود را که منتظر دادگاهشان هستند، انتخاب می‌کنند. با ارسال نامه با محتوای زندگی عاطفی، زنان زندانی را تطمیع می‌کنند، بعد از ارسال نامه برای آزادی این دسته از زنان وثیقه می‌گذارند، وثیقه‌ها به‌صورت آنلاین یا به‌صورت اوراق قرضه گذاشته می‌شوند. بعد از آزادی به زنان گفته می‌شود که باید به‌عنوان روسپی فعالیت کنند و درصورت عدم‌پذیرش به زندان بازگردانده می‌شوند!


شریک عاطفی  قاتل

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، ماهانه 57زن در این کشور به‌دست شریک عاطفی خود به قتل می‌رسند. بسیاری از این افراد با وجود ممنوع‌بودن حمل و استفاده از اسلحه در برخی از ایالت‌های آمریکا با سلاح جنگی شریک عاطفی خود را به قتل می‌رسانند. بسیاری از این زنان قبل از اینکه به قتل برسند، از سوی شریک عاطفی خود مورد خشونت قرار گرفته و به‌شدت مصدوم می‌شوند. کارشناسان می‌گویند این رفتارها عواقب ناخوشایندی برای نسل‌های بعدی این کشور درپی دارد.

تجاوز در محل کار
سال‌های اخیر میزان سوءاستفاده و آزار‌های جنسی علیه زنان در جای‌جای اروپا و آمریکا به حدی افزایش یافت که موجب شکسته‌شدن زندان سکوت زنان شد و 2سال پیش در چنین روزهایی، فریادهای «من هم همینطور» از شهرهای کشورهای غربی بلند شد. در ادامه نیز زنان اغلب کشورهای غربی در حرکتی هماهنگ به خیابان‌ها آمدند و نسبت به افزایش آزارهای جنسی نسبت به زنان اعتراض کردند. این جنبش در ابتدا توسط یکی از قربانیان آزارجنسی در فضای مجازی راه‌اندازی شد و به‌سرعت مورد استقبال و مشارکت دیگر زنان قربانی قرار گرفت. براساس آمارهای سال‌جاری، بیشترین میزان وقوع آزار و اذیت‌های جنسی علیه زنان مربوط به آلمان، اسپانیا و سپس فرانسه است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است؛ ۶۸درصد زنان آلمانی، ۶۶درصد اسپانیایی‌ها و ۳۰درصد بانوان فرانسوی در محل کار خود مورد سوءاستفاده و آزار جنسی قرار گرفته‌اند./ فارس








 

این خبر را به اشتراک بگذارید