• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182535
+
-

سانس ویژه برای فیلم‌های عمار

جشنواره
سانس ویژه برای فیلم‌های عمار

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» همزمان با ششمین روز برگزاری این رویداد از ترکیب فیلم‌هایی گفت که توانسته‌اند به‌واسطه استقبال مخاطبان به سانس ویژه برسند.
حمید صالحی، دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، همزمان با ششمین روز برگزاری این رویداد، در گفت‌وگو با مهر گفت: طی ۶ روز برگزاری جشنواره در کنار اکران آثار در سینما فلسطین تهران، شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی و جنبی هم بودیم که با استقبال علاقه‌مندان همراه شده است. شعار محوری رویدادها و نشست‌های جشنواره امسال هم «زن ایرانی» است که باعث شده در این دوره کارگاه‌ها و برنامه‌های جنبی ما به‌صورت ویژه‌تری پرمخاطب باشد.
وی درباره میزان استقبال از فیلم‌های در حال اکران هم گفت: ما هر روز از سال ۱۳ اکران فیلم‌ها را آغاز می‌کنیم و تا ساعت ۲۲ میزبان مخاطبان آثار هستیم که در این میان سانس‌های ساعت ۱۸ تا ۲۲ جزو سانس‌های پرمخاطب ما در سینما فلسطین ‌ است. هر روز هم در قالب سانس‌های ویژه فیلم‌های پرمخاطب روز قبل اکران می‌شود. فیلم‌هایی که در این ۸ روز بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند، در جدول برگزاری، اکران مجدد به آنها اختصاص داده می‌شود. صالحی با اشاره به بخش ویژه آرمان روح‌الله که در سینما فلسطین برگزار می‌شود، گفت: برخی آثار مستند مربوط به این حوزه در بخش مستند داوری شده است، اما آثاری در حوزه شعر و آثار تجسمی هستند که در یک ویژه‌برنامه از آنها تجلیل می‌شود. تصمیم داریم در این بخش محصول کار فعالان حوزه «هنر نقطه‌زن» که در این مدت پیش‌رو بوده‌اند و به‌صورت واکنش سریع توانسته‌اند به حوادث اخیر واکنش نشان دهند مورد داوری قرار بگیرد.

معرفی فیلم‌های پرمخاطب، ۵ روز ابتدایی جشنواره
دبیر اجتماعی سیزدهمین جشنواره «عمار» با اشاره به آثار پرمخاطب این رویداد در ۵ روز ابتدایی توضیح داد: انیمیشن سینمایی «لوپتو» یکی از آثار پرمخاطب جشنواره تا به امروز بوده است که چند سانس ویژه با ظرفیت کامل به آن اختصاص پیدا کرد و حین نمایش هم ظرفیت سالن به‌طور کامل پر شد. دیگر فیلمی که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد، مستندهایی مانند «هپکوتیزم» و «مادیان» بوده‌اند که به‌صورت ویژه مورد استقبال قرار گرفتند. مستند «خوبان عالم» هم با موضوع شهدای شاه‌چراغ توانست در بخش «آرمان روح‌الله» با استقبال مواجه شود و به سانس ویژه برسد. مستندهای «نیوجرسی» و «محدوده‌ای در دوردست» هم تا به اینجا از دیگر آثار پرمخاطب جشنواره بوده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید