• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182498
+
-

روزهای سختی را پشت سر گذاشتم

علیرضا سرلک تجربه نایب‌قهرمانی جهان را دارد اما به‌گفته خودش امسال در قهرمانی کشور هم کار آسانی ندارد

روزهای سختی را پشت سر گذاشتم

محسن محمود صفری

علیرضا سرلک، دارنده مدال نقره جهان در سال2021 برای اینکه سال آینده شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را داشته باشد، باید کارش را از نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی یعنی مسابقات قهرمانی کشور آغاز کند. سرلک در مسابقات جهانی2022 درحالی‌که یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال محسوب می‌شد، در کشتی نخست خود مقابل کشتی‌گیر چینی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. با توجه به اینکه در وزن 57کیلوگرم تمام مدعیان در قهرمانی کشور روی تشک خواهند رفت، این مسابقات به نوعی تکلیف ملی‌پوش وزن نخست را مشخص خواهد کرد. سرلک دارنده مدال نقره جهان و آسیا درباره میزان آمادگی‌اش برای مسابقات قهرمانی کشور که در روزهای 28 تا 30دی در تهران برگزار خواهد شد با همشهری صحبت کرده است.

  بعد از اینکه نتوانستی در مسابقات جهانی2022 مدال بگیری شرایط چطور برایت سپری شد؟
خیلی سخت بود. اصلا توقع شکست در دور نخست را نداشتم. بعد از مسابقات جهانی خیلی سعی کردم به شرایط نرمال برگردم و تمریناتم را هر طور بود از سر گرفتم. روزهای سختی بود ولی به هرحال سپری شد. کارم را از لیگ شروع کردم و 3کشتی گرفتم که 2برد و یک باخت نتیجه کارم بود.

  در فینال لیگ مقابل اوگوئف قهرمان نامدار روس‌ها شکست نزدیکی خوردی. از این رقابت برایمان بگو؟
اوگوئف دارنده مدال جهانی و المپیک است و همین مسئله نشان می‌دهد که کشتی‌گیر قابلی است. من روی تشک با اسم و رسم حریفم کاری ندارم و سعی می‌کنم کار خودم را انجام دهم. پایان مسابقه با اوگوئف برایم خوب نبود و شکست خوردم. هر چند امتیازها 3-3 مساوی شد ولی کشتی را واگذار کردم.

  طبق چرخه انتخابی تیم ملی به‌دلیل اینکه در جهانی2022 مدال نگرفتی باید کار را از قهرمانی کشور آغاز کنی. برای حضور در این مسابقات آماده هستی؟
سال گذشته به‌خاطر مدال نقره مسابقات جهانی از جام تختی کارم را شروع کردم و حالا هم طبق چرخه باید کارم را از قهرمانی کشور شروع کنم. بعد از مسابقات لیگ تمریناتم را هدفمند برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور شروع کردم و حالا آخر دی‌ماه باید در این مسابقات کشتی بگیرم. چرخه انتخابی بلافاصله بعد از مسابقات جهانی منتشر شد و مسیر راه مشخص است. معلوم است کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید چه مسیری را طی کنند.

  با توجه به اینکه همه مدعیان 57کیلوگرم در قهرمانی کشور حضور دارند، به‌نظر کار راحتی برای کسب مدال طلا نداری؟
هیچ مسابقه‌ای آسان نیست. تمام کشتی‌‌گیران روی تشک می‌آیند که دستشان بالا برود برای همین هر حریفی می‌تواند خطرناک باشد. من تلاشم را کردم و باید در مسابقات کم‌اشتباه و حتی بی‌اشتباه باشم تا بتوانم نتیجه لازم را بگیرم. به همه حریفانم احترام می‌گذارم ولی روی کار خودم تمرکز دارم و برای به‌دست‌آوردن دوبنده تیم ملی قدم به قدم پیش می‌روم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید