• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182482
+
-

روزشماری گیمرها برای کاهش پینگ بازی‌ها

گیم
روزشماری گیمرها برای کاهش پینگ بازی‌ها

گیمرهای ایرانی مدتهاست که به‌خاطر مشکلات اینترنت روزها و هفته‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند. طی چند ماه گذشته کاهش پینگ بازی‌های آنلاین برای گیمرهای ایرانی آنها را حسابی امیدوار کرده و به همین‌خاطر خیلی‌ها منتظر عملی‌شدن آن هستند.
وزیر ارتباطات اواخر پاییز امسال اعلام کرد CDN صدوپنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شده است و زمان پینگ این بازی‌ها تا یک‌چهارم کاهش پیدا خواهد کرد؛ موضوعی که اجرایی‌شدن آن در راستای وعده انتخاباتی سال گذشته رئیس‌جمهور بود. روز گذشته «امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به پیگیری کاربران درباره زمان محقق شدن این وعده گفت: سرویس موردنظر آماده است و امیدواریم در هفته جاری معرفی عمومی شود. اغلب موارد فوق به‌دلیل آنکه پشت «ابر» هستند، دارای پیچیدگی‌هایی هستند که این مسئله نیز حل خواهد شد. وزیر ارتباطات 30آذر اعلام کرده بود یک هفته بعد سایتی معرفی می‌شود که گیمرها در آن نرم‌افزارهایی دانلود کنند تا سرعت بازی‌ها برایشان بهتر شود. حال دو هفته از پایان این وعده وزیر می‌گذرد و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت وعده جدیدی دراین‌باره داده است.
براساس گزارشی که بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای منتشر کرده تعداد بازیکنان بازی‌های دیجیتال در کشور به بیش از ۴۰میلیون نفر رسیده و این بازیکنان روزانه به‌طور میانگین ۹۳دقیقه بازی ‌می‌کنند. به‌گفته مدیرعامل وقت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هزینه‌کرد بازیکنان ایرانی برای بازی به‌طور متوسط تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان بوده و در سال بعد از آن به ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و این عدد تا پایان سال ۱۴۰۱ احتمالا به بیش از دو هزار میلیارد تومان می‌رسد. بازی‌های رایانه‌ای تبدیل به صنعتی شده که گردش مالی آن حتی در سال‌های اخیر از سینما هم بیشتر بوده است.
در کشور ما مخاطبان سینما بین ۱۳ تا ۱۷میلیون نفر است و این افراد سالانه سه بار در سینماها حضور یافته و فیلم سینمایی می‌بینند این در حالی است که ۴۰میلیون نفر هر هفته ۹۰دقیقه از وقت خود را صرف بازی رایانه‌ای می‌کنند.
به همین‌خاطر می‌توان تصور کرد که بخش زیادی از جمعیت کشور در انتظار بهبود کیفیت برای بازی‌های آنلاین هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید