• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182392
+
-

20بازار میوه‌و‌تره‌بار جدید برای تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران: برای ساخت ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار برنامه‌ریزی شده است

تره‌بار
20بازار میوه‌و‌تره‌بار جدید برای تهران

افزایش قیمت کالا‌های اساسی در ماه‌های اخیر اهمیت تامین نیاز‌های مصرفی شهروندان را بیشتر کرده است. اگر قسمت عمده این کالا‌ها از طریق شبکه توزیع محصولات کشاورزی، به‌دست مصرف‌کنندگان برسد؛ برنامه‌ریزی و کنترل قیمت‌ها در هنگام بحران‌های مقطعی مؤثر‌تر خواهد بود. میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فروش محصولات باغی و زراعی هستند که هر روز نزدیک به یک میلیون از مردم این شهر از آن خرید می‌کنند و تا پایان سال 20میدان دیگر به آن افزوده خواهد شد.
به گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اعلام اینکه سعی بر این داریم تا پایان سال حداقل ۱۵ تا ۲۰ بازار جدید میوه و تره‌بار احداث کنیم، گفت: راه‌اندازی نزدیک به۲۰ بازار مشارکتی نیز با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است.
ایوب فصاحت با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ بازار میوه و تره بار در تهران، گفت: تاکنون اقدامات مربوط به ۴۰ بازار نهایی شده و در کوتاه‌ترین زمان کلنگ‌زنی انجام خواهد شد.
او یادآوری کرد: مسئله اصلی ما در این خصوص تأمین زمین است. در شهرداری کارگروه ویژه‌ای تشکیل دادیم تا با توجه به اینکه ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم، بتوانیم ۶۰ درصد بقیه را در ایام باقیمانده تا پایان سال به اتمام برسانیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران افزود: با توجه به برگزاری جلسات معاون خدمات شهری و همچنین جلسات حوزه شهردار در این زمینه، امیدواریم بتوانیم اراضی مورد نیاز را تحویل بگیریم و موضوع را پیش ببریم.
مدیرعامل میادین میوه و تره‌بار پیش از این نیز از ساخت ۱۴ میدان و بازارچه میوه و تره‌بار در مناطق جنوبی و مرکزی پایتخت خبر داده بود.
به‌گفته او، برای راه‌اندازی 200 بازار، بازارچه و میدان در تهران، نزدیک 220زمین از سوی شهرداران مناطق مختلف تهران و همچنین 80زمین از طریق مجریان و بهره‌برداران‌ آماده شده است.
شهردار تهران در اسفند سال گذشته از افزایش تعداد میادین میوه‌و‌تره‌بار خبر داده و گفته بود که در 2 سال 1401و 1402تعداد این میادین از 294میدان به حدود 500میدان خواهد رسید. علیرضا زاکانی از تلاش برای حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم محصولات از تولید‌کننده‌ها خبر داده بود.
روزانه 11تا 17میلیون تن کالا به میدان مرکزی میوه‌‌و‌تره‌بار تهران وارد می‌شود که حدود 40درصد آن به دیگر شهر‌ها فرستاده می‌شود و بقیه در بازار‌های میادین یا در مغازه‌های شخصی به فروش می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید