• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 دی 1401
کد مطلب : 182339
+
-

4نفر از عاملان ایجاد ناامنی در جاده‌های جنوب محاکمه شدند

حبس و خدمات عمومی مجازات ناامن کردن جاده‌ها

کوتاه از حادثه
حبس و خدمات عمومی مجازات ناامن کردن جاده‌ها

4نفر که با تهدید و تحریک رانندگان به اعتصاب دست به اقدامات خرابکارانه در جاده‌های جنوبی کشور زده بودند با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به حبس محکوم شدند. به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از آذرماه امسال همزمان با برخی ناآرامی‌ها در مناطق جنوبی کشور آغاز شد. متهمان با تحریک رانندگان خودروهای سنگین به اعتصاب و اقدامات خرابکارانه حتی به‌خودروی برخی رانندگان حمله کرده و در جاده‌های جنوبی ایجاد ناامنی کرده بودند. در چنین شرایطی با دستور قضایی، عاملان این ناامنی‌ها شناسایی و دستگیر شدند و پرونده‌شان برای صدور حکم به دادگاه انقلاب اسلامی هرمزگان فرستاده شد. با انجام تحقیقات تکمیلی در این‌باره و محاکمه متهمان، قضات دادگاه 4متهم پرونده را گناهکار تشخیص داده و آنها را به تحمل حبس محکوم کردند.
مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در این‌باره گفت: یکی از متهمان به‌علت تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۰سال حبس و یکی دیگر از متهمان به ۵سال حبس محکوم شد. 2 متهم دیگر نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب عمدی شیشه‌های کامیون‌ها هرکدام به یکسال حبس و پرداخت خسارت از باب مجازات تکمیلی محکوم شده‌اند. همچنین براساس احکام صادر شده از دادگاه انقلاب، هر یک از متهمان مکلف هستند نسبت به تهیه و نصب ۵۰عدد تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز اقدام کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: هیچ‌یک از این متهمان، راننده و فعال حوزه حمل‌ونقل نیستند. این افراد بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه حمل‌ونقل قصد داشتند با تحریکات خود و بنابر ادعایی که خودشان دارند تحت‌تأثیر تبلیغات شبکه‌های معاند نسبت به ایجاد اخلال در فعالیت رانندگان شریف اقدام کنند. قهرمانی در ادامه گفت: با وجود صدور حکم برای متهمان، پرونده آنها درخصوص ارتباط با سرویس‌های معاند و جاسوسی همچنان مفتوح و اتهامات آنها در دست بررسی است.
وی ادامه داد: متهمان متواری این پرونده نیز تحت تعقیب هستند و اقدامات مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی برای دستگیری تمامی عوامل ناامن‌کننده جاده‌های کشور ادامه دارد.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید