• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182219
+
-

نکته بازی/ یک نمره منفی دیگر

استقلال نیم‌فصل اول را به بدترین شکل ممکن به پایان رساند. شکست 2بر صفر برابر تراکتور در تبریز باعث دوری این تیم از صدر جدول شد و یک حاشیه امن نسبی برای پرسپولیس درست کرد. طبیعتا چنین وضعیتی خوشایند آبی‌ها نیست. در عین حال اما باخت اخیر، یک نمره منفی دیگر هم به‌نام استقلال ثبت کرد. این تیم در فصل جاری در هیچ مسابقه‌ای بیرون از خانه شکست نخورده بود و برای مدت‌ها صدرنشین جدول مسابقات غیرخانگی محسوب می‌شد، اما باخت به تراکتور این امتیاز را هم از بین برد. دیگر شکست این فصل آبی‌ها در ورزشگاه آزادی و مقابل سپاهان ثبت شده بود. به این ترتیب و تا پایان دور رفت، فقط پرسپولیس و گل‌گهر به‌عنوان 2تیم بدون شکست در مسابقات بیرون از خانه باقی مانده‌اند.

حالا چه عجله‌ای است؟
نیم‌فصل اول برای سپاهان خوب تمام شد و این تیم که نتایج پرفراز و نشیبی به‌دست آورده، با برتری برابر مس کرمان به جمع مدعیان بازگشت. ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان که فارغ از عملکرد فنی‌اش آدم محترمی است، در پایان دیدار با مس به تشریح دلایل اشتباهات داوری در فوتبال ایران پرداخت. او گفت ناهمواری زمین‌ها یکی از این عوامل است و بعد هم دست روی غیبت فناوری کمک‌داور ویدئویی گذاشت. مورایس از مسئولان فدراسیون خواهش کرد هر چه سریع‌تر زمینه ورود VAR به ایران را فراهم کنند. به‌نظر ما اما زیاد هم نباید در این زمینه عجله کرد. فعلا فقط 2 تا جام‌جهانی با VAR برگزار شده و زیاد عقب نیستیم. هنوز 10تا جام‌جهانی دیگر وقت داریم که این فناوری را به ایران بیاوریم. بردبار باشید لطفا!

از روزی که رفت، داشت برمی‌گشت
یکی از شایعات تمام‌نشدنی در فوتبال ایران، بازگشت احمد نوراللهی به پرسپولیس است. دقیقا از همان روز اولی که این بازیکن از ایران رفت، زمزمه بازگشت او سر زبان‌ها افتاد. وابستگی سرخ‌ها به نوراللهی زیاد بود و همین مسئله باعث می‌شد جدایی او هضم نشود. اوایل که احمد نور در الاهلی امارات نیمکت‌نشین بود، بسیاری می‌گفتند قرارداد او با این باشگاه فسخ خواهد شد تا این هافبک دفاعی تیم ملی زودتر از حد تصور به پرسپولیس برگردد. با این حال نوراللهی به‌تدریج جایگاهش را در ترکیب الاهلی تثبیت کرد و حتی کار به جایی رسید که قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شد. این اواخر بار دیگر شایعه بازگشت نوراللهی در نیم‌فصل به گوش می‌رسد که باز هم تکذیب و اعلام شد او دست‌کم تا پایان فصل در امارات باقی خواهد ماند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید