• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182090
+
-

آیا این بارسلوناست؟

با این همه ستاره، مهاجم و مدافع چرا ژاوی نمی‌تواند بازی خوبی از بازیکنان بگیرد؟

آیا این بارسلوناست؟

بارسلونا و رئال‌مادرید هر دو در جام حذفی مقابل تیم‌های گمنام به مشکل خوردند. رئال با تک‌گل رودریگو به‌زحمت بر کاسرنیو پیروز شد و بارسلونا مقابل تیم گمنام دیگری به نام اینترسیتی در وقت قانونی به تساوی 3-3رسید و با گل آنسو فاتی در وقت اضافه موفق به کسب جواز صعود به دور بعدی کوپادل‌ری شد. بازیکنی که مقابل بارسا هت‌تریک کرد و 3‌بار بازی را به تساوی کشاند، بیگانه نبود. اوریول سولدویلا پوچ، محصول لاماسیا و عضو تیم‌های پایه بارسلونا بوده است. او در ترکیب تیم تازه‌تاسیس اینترسیتی در پست هافبک راست بازی کرد و 3‌بار دروازه تیم سابقش را گشود. سولدویلا که متولد شهر بارسلونا است، در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در تیم‌های زیر ۱۸ و زیر ۱۹ ساله‌های بارسا حضور داشت و سابقه بازی زیرنظر ویکتور والدس در لاماسیا را دارد. سولدویلا این فصل از تیم زیر 21ساله‌های بیرمنگام راهی اینترسیتی شده است. این بازیکن جوان درباره هت‌تریک در این مسابقه خاص گفت: «از زمانی که به دنیا آمدم هوادار بارسا بودم. این اتفاق رؤیای من بود و از اینکه 2‌گل زدم بسیار خوشحال بودم، به حدی که گل سوم را باور نمی‌کردم. از این بابت خیلی خوشحال هستم. قصد داشتم پیراهنم را با رافینیا عوض کنم اما حالا قصد دارم پیراهن دروازه‌بان سوم را بگیرم.» اوریول سولدویلا، نخستین بازیکن پس از کیلیان امباپه (فوریه ۲۰۲۱) است که مقابل بارسا هت‌تریک می‌کند.

  خبر خوب و بد برای بارسا
درباره بارسلونا یک خبر خوب و یک خبر بد منتشر شده؛ خبر بد این است که دادگاه TAD محرومیت لواندوفسکی را تأیید کرده است. مهاجم لهستانی پس از اعتراض به داور به‌مدت 4‌جلسه محروم شده بود اما دادگاهی در مادرید این محرومیت را لغو کرد و این بازیکن توانست در دربی کاتالونیا مقابل اسپانیول به میدان برود. حالا 3‌جلسه محرومیت او تأیید شده که شامل بازی فردا مقابل اتلتیکو‌مادرید و 2‌بازی دیگر با ختافه و خیرونا می‌شود. باشگاه اسپانیول نسبت به حضور این بازیکن در دربی کاتالونیا شکایت کرده است و اگر شکایت آنها نیز تأیید شود، بارسلونا این مسابقه را 3بر صفر خواهد باخت و یک امتیازی که در این مسابقه به‌دست آورده، از دست می‌رود. به این ترتیب رئال‌مادرید با یک‌امتیاز بیشتر از بارسا به صدر جدول لالیگا برمی‌گردد؛ البته اگر شکایت بررسی و به سود اسپانیول حکم داده شود. خبر خوب این است که رونالد آرائوخو پس از 3‌ماه و نیم مصدومیت و دوری از فوتبال شرایط مسابقه را پیدا کرد و گل هم زد. او در دقیقه یک ‌دیدار دوستانه اروگوئه مقابل ایران که پیش از جام جهانی برگزار شد دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و 109روز از فوتبال دور ماند. مصدومیت او در ران پا بود.

  وضع گلزنی خوب نیست
بارسا برای بازی فردا و 2‌بازی دیگر لواندوفسکی را ندارد. نرخ گلزنی بارسلونا هم پایین است. با اینکه در بازی با تیم گمنام اینترسیتی 4گل زدند، اما باز هم نرخ نسبت شوت‌های روانه شده به سمت دروازه حریفان خوب نیست. برابر اسپانیول، بارسلونا ۲۲‌شوت زد که تنها یک‌گل به ثمر رسید، درحالی‌که در مقابل اینترسیتی، این تیم ۲۹‌شوت زد که ۴ توپ تبدیل به گل شد. بین باشگاه‌های بزرگ تنها نرخ گلزنی لیورپول با مهاجم گل‌نزن این تیم یعنی داروین نونیس بدتر از بارسلوناست. بارسلونا با هر 7.5‌شوت گل می‌زند؛ لیورپول از هر 8.6شوت یک‌گل به ثبت می‌رساند، پاریس با هر 5.8‌شوت گل می‌زند، بایرن با هر 6.3شوت یک‌گل به ثمر می‌رساند و سیتی با هر 6.6‌شوت یک‌گل می‌زند.

درباره تیم اینترسیتی هم موضوعات جالبی وجود دارد. این باشگاه تنها 6سال قدمت دارد از سطح ششم به سومین سطح فوتبال اسپانیا رسیده و فعلا در انتهای جدول لیگ دسته سوم دست‌وپا می‌زند. در واقع در هرم فوتبال اسپانیا، تیم اینترسیتی ۶۸ رده پایین‌تر از بارسلونا قرار دارد.

رافینیا بیستمین بـازی خود را برای بارسلونا انجام داد؛ 14‌بازی اول (یک‌گل و یک‌پاس‌گل) و 6بازی اخیر (2گل و 3‌پاس‌گل).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :