• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182089
+
-

نفس سیتی پشت‌سر آرسنال

به لطف چلسی فاصله منچسترسیتی با توپچی‌ها کم شد

نفس سیتی پشت‌سر آرسنال

در فوتبال انگلیس برنامه‌ها به این صورت است که منچسترسیتی و چلسی فردا برای سومین‌بار با هم بازی می‌کنند، درحالی‌که آرسنال و سیتی هنوز با هم بازی نکرده‌اند! چلسی در بازی رفت لیگ برتر که پریشب انجام شد و همچنین در جام اتحادیه به سیتی باخته و حالا شاید نوبت باخت در جام حذفی است. پریشب البته چلسی خیلی بهتر بازی کرد اما برای چهارمین‌بار پیاپی به سیتیزن‌ها باخت. با این نتیجه فاصله سیتی با آرسنال به 5امتیاز کاهش یافت و گواردیولا این فرصت را دارد تا در 2‌بازی رودررو مقابل شاگرد سابق خودش صدر جدول را از آرتتا پس بگیرد. هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده در پایان فصل سیتی و آرسنال هر دو 82امتیازی می‌شوند اما آبی‌های شهر منچستر با تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ خواهند شد. براساس این پیش‌بینی منچستریونایتد و لیورپول در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند و نیوکاسل و تاتنهام به لیگ اروپا می‌روند.

   خبر بد برای آبی‌های لندن مصدومیت 2‌بازیکن دیگر این تیم بود. با آسیب‌دیدگی رحیم استرلینگ و پولیسیک تعداد مصدومان این تیم به 10بازیکن و تقریبا یک تیم فوتبال افزایش یافت؛ بروخا، وسلی فوفانا، ادوارد مندی، ریس جیمز، انگولو کانته، لوفتوس‌چیک، میسن ماونت، بن چیلول، رحیم استرلینگ و کریستین پولیسیک.
   گل ریاض محرز، گل شماره150 من‌سیتی به چلسی بود. با این گل سیتی تنها 6گل در تقابل‌ها نسبت به چلسی کمتر دارد. ضمن اینکه منچسترسیتی تعداد بردهایش را در بازی‌های رودررو به 42برد رساند، در برابر 49شکست و 25تساوی.
   غیر از 4‌شکست پیاپی آخر، چلسی در 5بازی از 6رویارویی آخر به سیتی باخته و تنها یک‌بار در ماه مه‌2021 با توماس توخل موفق به شکست پپ گواردیولا شده.
   با پیروزی پنجشنبه‌شب برابر چلسی، حالا پپ گواردیولا در 35باری که با تیمش به لندن سفر کرده، تنها 7بار بازنده بوده؛ 23برد و 5تساوی. 3‌شکست از این 7شکست مقابل چلسی رقم خورده و 4شکست مقابل تاتنهام به ثبت رسیده است. هیچ تیم دیگر لندنی موفق به شکست گواردیولا در پایتخت انگلیس نشده است.
   در 11‌تقابل آخر تیم‌های چلسی و سیتی هیچ تساوی به ثبت نرسیده است. در این میان منچسترسیتی 8بازی را برده و 3بازی را باخته که این تعداد برد بیش از بردهای آنها در 25بازی قبل‌تر است که 7برد، 4تساوی و 14شکست مقابل چلسی به‌دست آورده بودند.
   سیتی حالا پس از بلکبرن (1993 تا 1996) و آرسنال (2020 تا 2023) سومین تیمی است که چلسی را در 3‌بازی پشت‌هم در خانه این تیم شکست می‌دهد. بازی امشب البته در ورزشگاه اتحاد است.
   بازی پنجشنبه مقابل چلسی به‌قدری بد پیش رفت که گواردیولا برای اولین‌بار در سیتی از 4بازیکن تعویضی استفاده کرد. تعداد تعویض‌های منچسترسیتی در ۶‌بازی قبلی در لیگ برتر؛ لیورپول (یک‌تعویض)، برایتون (۳تعویض)، لسترسیتی (۲تعویض)، فولام (۳تعویض)، برنتفورد (یک‌تعویض)، لیدز (۳تعویض) و چلسی (۴تعویض). جدا از این گواردیولا برای اولین‌بار در این فصل، دست به 2‌تعویض همزمان در پایان نیمه اول زد. او در دقیقه ۶۰ محرز را به جای برناردو سیلوا و گریلیش را به جای فیل فودن وارد زمین کرد و 3‌دقیقه بعد اولی گل زد و دومی گل ساخت. منچسترسیتی برای اولین‌بار در این فصل، روی همکاری کامل 2بازیکن تعویضی به گل رسید.
   آمار تهاجمی چلسی در فصل جاری؛ ۲۰‌گل (رده دوازدهم)، ۱۸/۸‌امید گل خلق‌شده (رده پانزدهم)، ۳/۶‌میانگین شوت در چارچوب (رده چهاردهم)، ۲۰‌موقعیت مسلم گلزنی (رده سیزدهم)، فاصله تا سهمیه لیگ قهرمانان (10امتیاز)، فاصله تا منطقه سقوط (10امتیاز).

  خرید جدید چلسی
تاد بولی، مالک آمریکایی چلسی سرگرم خرید بازیکن است. پس از آنکه توافق با بنفیکا بر سر انتقال انزو فرناندس به بن‌بست کشید، تلاش برای جذب مودریک جدی‌تر شد. بازیکن اوکراینی به شاختار دونتسک پیغام داده و اعتراض کرده که چرا او را به اسارت گرفته‌اند و اجازه پیوستنش به چلسی یا آرسنال را نمی‌دهند. در عوض، بولی یک‌ بازیکن دیگر را خرید و با بنوا بادیاشیل، مدافع موناکو قراردادی 7.5‌ساله بست. مبلغ این انتقال 38‌میلیون یورو بود. مالک جدید این باشگاه پس از جدایی رایگان رودیگر و کریستنسن تاکنون مبلغ 250‌میلیون دلار برای خط دفاع تیم هزینه کرده و این بازیکنان را خریده است؛ فوفانا، کوکوریا، بادیاشیل، کولیبالی. مدت قرارداد خریدها و تمدیدهای جدید همگی بلندمدت است. چلسی 8‌بازیکن با قراردادهای 6سال به بالا دارد؛ فوفانا تا تابستان 2029 و کوکوریا، چالوبا، جیمز، برویا، اسلونینا، چوکوئمکا تا تابستان 2028.

بدون بازی بزرگ
دور سوم جام حذفی فوتبال انگلستان از دیشب با یک دیدار بین اورتون و منچستریونایتد آغاز شد. فردا یک دیدار حساس بین‌ سیتی و چلسی برگزار می‌شود و امروز هم بازی‌هایی نسبتا کم‌اهمیت‌تر در تقویم گنجانده شده است. تاتنهام با پورتسموث، لیورپول مقابل ولوز و چند بازی کم‌اهمیت.

تاتنهام در بازی با کریستال‌پالاس به‌خودش آمد و نخستین برد پس از جام جهانی خود را به‌ دست آورد. در این پیروزی 4بر صفر هری کین 2‌گل زد و خودش را با 15گل به ارلینگ هالند 21گله در صدر جدول نزدیک کرد. کاپیتان تیم ملی انگلیس عادت دارد به گل‌های رند. او عاشق عدد۱۰۰ و مضرب‌هایش است؛ صدمین بازی لیگ برتری (۲گل به واتفورد - ژانویه ۲۰۱۷)، دویستمین بازی لیگ برتری (یک‌گل به وستهم - ژوئن ۲۰۲۰) و سیصدمین بازی لیگ برتری (۲گل به کریستال پالاس - ژانویه ۲۰۲۳).
   تاتنهام که 3‌بار در رقابت‌های جام حذفی موفق شده پورتسموث را حذف کند، سال2010 در نیمه‌نهایی همین رقابت‌ها به همین تیم باخت و از رسیدن به فینال باز ماند.
   با این‌حال، تاتنهام در 43بازی خانگی در جام حذفی از تیم‌های خارج از لیگ سطح اول فوتبال انگلیس شکست نخورده است.
   پورتسموث هم پس از پیروزی 2برصفر بر تاتنهام در نیمه‌نهایی جام حذفی در سال2010، 4‌بار به تیم‌های لیگ برتری خورده و هر 4‌بار بازی را باخته و تنها یک‌گل به این تیم‌ها زده است.

لیورپول این فصل باید قهرمانی در لیگ برتر را فراموش کند. قرمزها در فصل گذشته تنها تیم اروپا بودند که تا پایان فصل در همه رقابت‌ها حضور داشتند. آنها 2‌جام داخلی انگلیس را بردند اما لیگ برتر را در هفته آخر به من‌سیتی واگذار کردند و فینال لیگ قهرمانان اروپا را به رئال مادرید باختند. کلوپ باز هم بازیکنی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. ویرجیل بین 2‌نیمه بازی با برنتفورد دچار مصدومیت همسترینگ شد. او بازی امشب مقابل ولوز، بازی با برایتون، چلسی و مسابقه احتمالی بعدی در دور چهارم جام‌ حذفی (۲۸-۲۹ ژانویه) را از دست خواهد داد. لوئیس دیاس، دیوگو ژوتا و فیرمینو هم همچنان مصدوم‌اند.
   ولوز برای لیورپول حریف خاص و بدشگونی است. در 7رویارویی بین 2‌تیم در جام حذفی، 5بار ولوز به پیروزی دست یافته، ازجمله 2‌بار در فصل 17-2016 و 19-2018 که یورگن کلوپ سرمربی قرمزها بوده است.
   آخرین پیروزی لیورپول بر ولوز در این رقابت‌ها به فوریه سال1952 برمی‌گردد؛ یعنی دقیقا 70سال پیش.
   با این‌حال، ولورهمپتون در 11بازی از 13رویارویی آخر خود در همه رقابت‌ها از لیورپول شکست خورده است. هر دو بازی که مقابل این تیم تن به شکست نداده در چارچوب همین رقابت‌ها یعنی در جام حذفی بوده.
   لیورپول که مدافع عنوان قهرمانی است، در 4بار از 7بار آخری که با این عنوان در جام حذفی شرکت کرده، در دور سوم یعنی همین دور از گردونه مسابقات حذف شده که آخرین آنها در سال07-2006 مقابل آرسنال بود.
   این هفتمین‌باری است که ولوز با تیم مدافع عنوان قهرمانی روبه‌رو می‌شود. در 4بار از این رویارویی‌ها تیمی که از این مرحله صعود کرده، تا فینال هم پیش رفته.

02
برای دومین‌بار سیتی توانست 3‌بازی پشت‌هم را از چلسی در لیگ ببرد. نوبت نخست از دسامبر2009 تا سپتامبر2010 بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید