• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182077
+
-

مالک سالن تشییع جنازه در کلرادو به تحمل 20سال زندان محکوم شد

8سال کلاهبرداری با فروش اعضای بدن مردگان

8سال کلاهبرداری با فروش اعضای بدن مردگان

مگان هس، مالک سابق یک سالن تشییع جنازه در کلرادو آمریکا به اتهام فروش اعضای بدن مردگان و کلاهبرداری از خانواده متوفیان به تحمل 20سال حبس محکوم شد.
به گزارش همشهری به نقل از رویترز، مگان هس 46ساله متهم است که با همدستی مادرش، اجساد مردگانی را که برای سوزانده شدن به آنها سپرده می‌شدند، مثله کرده و به شرکت‌های تحقیقاتی می‌فروختند.
تحقیقات اف‌بی‌آی برای کشف اسرار این مادر و دختر از سال2018 شروع شد. در آن زمان یکی از کارگران سابق سالن تشییع جنازه در کلرادو اطلاعاتی به پلیس داد که نشان می‌داد صاحب این سالن تشییع در زمینه قاچاق اعضای بدن فعالیت دارد.
اظهارات کارگر جوان نشان می‌داد که صاحب این سالن تشییع که مگان هس نام دارد، اجساد مردگانی را که خانواده‌هایشان برای سوزندان به آنها می‌سپارند، مثله کرده و سپس اعضای بدن آنها را می‌فروشد. وی همچنین مدعی بود که مشتریان مگان هس، عموما شرکت‌های تحقیقاتی ‌ یا آموزشگاه‌های پزشکی هستند که برای پروژه‌های تحقیقاتی خود نیاز به اعضای بدن انسان دارند.
با اظهارات این کارگر بود که تحقیقات نامحسوس اف‌بی‌آی روی این پرونده آغاز شد. مأموران پلیس در جریان بررسی‌ها به سرنخ‌هایی دست یافتند که بر اظهارات کارگر سابق سالن تشییع مهر تأیید می‌زد. آنها متوجه شدند که وقتی خانواده‌های داغدار برای سوزاندن جسد متوفی خود از‌ مگان هس کمک می‌گرفتند، او مدعی می‌شد که با تجهیزاتی که دارند، پیکر متوفی را سوزانده و سپس همه خاکستر آن را در اختیار خانواده متوفی قرار می‌دهند. به این ترتیب قراردادی بین آنها منعقد و پیکر متوفی به سالن تشییع که مگان هس مالک آن بود، منتقل می‌شد. در این سالن اما اتفاق دیگری رخ می‌داد. مگان هس و مادرش، اقدام به مثله کردن جسد متوفی می‌کردند و بخشی از اعضای بدن او را که شرکت‌های تحقیقاتی یا مراکز آموزش پزشکی نیاز داشتند، به آنها می‌فروختند. آنها برای قانونی جلوه دادن کار خود، اقدام به جعل مدارکی می‌کردند که نشان می‌داد خانواده‌ متوفی با اهدای اعضای بدن مرد فوت شده موافقند و به این ترتیب نه‌تنها از خانواده متوفی، بلکه از شرکت‌های و آموزشگاه‌های مورد نظر نیز کلاهبرداری می‌کردند. مأموران پلیس همچنین متوجه شدند که مگان هس و مادرش، پس از جدا کردن اعضای مورد نیازشان، بقیه اعضای بدن متوفیان را سوزانده، خاکستر آنها را با خاکستر معمولی مخلوط کرده و در اختیار خانواده متوفی قرار می‌دادند. ماموران پلیس همچنین متوجه شدند که نقش مثله کردن پیکر متوفیان بر عهده مادر مگان بود و این مادر و دختر طی 8سال فعالیت مجرمانه 560جسد را مثله کرده و اعضای بدن آنها را به فروش رسانده‌اند.  با این اطلاعات، هر دو متهم دستگیر شدند و در جریان تحقیقات اتهام خود را پذیرفتند. فاش شدن اقدامات مجرمانه آنها، خانواده‌های متوفیان زیادی را به وحشت انداخت. آنها که متوجه شده بودند چه بر سر پیکر عزیزانشان آمده است، با حضور در دادگاه علیه این مادر و دختر شکایت کردند. مردم کلرادو که از این ماجرا به وحشت افتاده‌ بودند، القاب جادوگر، هیولا یا غول را روی مگان هس و مادرش گذاشتند و همه منتظر محاکمه آنها بودند تا اینکه هفته گذشته این مادر و دختر در دادگاه محاکمه شدند و با رأی قاضی، مگان هس به تحمل 20سال حبس و مادرش به تحمل 15سال حبس محکوم شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید