• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182071
+
-

واکنش به اقدام موهن نشریه فرانسوی

واکنش‌ها به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی ایران همچنان ادامه دارد و پس‌از احضار سفیر این کشور به وزارت امورخارجه، دستگاه دیپلماسی کشور با صدور بیانیه‌ای، زیرپاگذاشتن موازین شناخته شده اخلاقی، تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی، هتک ساحت مرجعیت سیاسی و مذهبی و نیز اهانت به نمادهای حاکمیتی و ارزش‌های ملی کشورمان را محکوم کرد.
به‌گزارش همشهری، وزارت امور خارجه در بیانیه خود اعلام کرد که وزارت امورخارجه ایران سکوت دربرابر اقدام ضدفرهنگی و ضدانسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست، فعالیت انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.
ازسوی دیگر وزیر امورخارجه ایران نیز که در روزهای اخیر اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی را محکوم و تأکید کرده بود چنین اقدامی، بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد ماند، با برخی مقام‌های اسلامی دراین زمینه تبادل‌نظر کرد. براین اساس حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی خود، خواستار تشکیل سازوکار قانونی باهدف توقف توهین به مقدسات اسلامی شد.
وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام، ازجمله هتک‌حرمت اخیر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، اقدام موهن نشریه فرانسوی و وضعیت زنان در افغانستان تلفنی بحث و تبادل‌نظر کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید