• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182068
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxYkN
+
-

فاصله‌ها

استقلال از صدر فاصله گرفت تا شایعه رفتن ساپینتو قوت بگیرد

گزارش بازی
فاصله‌ها

در آخرین هفته از نیم‌فصل اول لیگ فوتبال ایران همه‌‌چیز به سود سرخپوشان تمام شد. پرسپولیس حریفش را پرگل برد و استقلال هم در تبریز باخت تا شاگردان یحیی قهرمانی نیم‌فصل را با اختلافی قابل‌توجه نسبت به رقبای اصلی خود جشن بگیرند. در تمام 15هفته گذشته رقبای صدرنشین اختلافی ناچیز با یکدیگر داشتند و حتی در برخی از هفته‌ها، صدرنشینی قرمزپوشان با امتیازی مساوی با استقلال و به لطف تفاضل گل اتفاق می‌افتاد. اما نهایتا در 2روز پایانی 6امتیاز باارزش برای پرسپولیس و یک مساوی و یک باخت برای استقلال، پایان خوشی را برای سرخپوشان رقم زد. ضمن اینکه قرمزپوشان تبریز هم در روز آخر با بردن استقلال دو نشان را با یک تیر زدند؛ هم به جمع 6تیم برتر لیگ رسیدند و هم برای بازی این هفته جام‌حذفی از آبی‌ها زهرچشم گرفتند.

  فوتبال ناقص به جای ضدفوتبال
بازی پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی دقیقا شبیه بازی استقلال و نساجی در تهران شد. حالا اگرچه باخت نساجی در این بازی سنگین‌تر از آن باخت 3بر یک از آب درآمد اما شکل و شمایل هر دو بازی کاملا شبیه بود. حمید مطهری با این ادعا که «نمی‌خواهم ضدفوتبال بازی کنم» در هر دو مسابقه موقعیت‌های فراوانی را به سرخابی‌ها داد و البته از موقعیت‌های پرسپولیس گل‌های بیشتری ‌زاده شد. سرخپوشان پنجشنبه به امید گل 3.74رسیدند و 5گل زدند. استقلال هم مقابل نساجی به امید گل 4.58رسیده و 3گل زده بود. خط دفاعی نساجی امسال در ورزشگاه آزادی بالاترین رکوردهای امید گل را به رقبایش داد و رفت. نکته جالب برد پرگل پرسپولیس باز هم گلزنی محمد عمری بود که این بار 2گل برای صدرنشین زد. پدیده جدید سرخپوشان در این فصل فقط 3بازی فیکس بوده و 3گل هم زده که آمار قابل توجهی است. در بازی با نساجی، تسلط او به‌خصوص روی دومین گلی که زد قابل توجه بود. جالب اینکه گل او در بازی با گل‌گهر زیر سایه گل اسدبیگی گم شد و در بازی با نساجی هم دانیال اسماعیلی‌فر با 2گلش در نیمه دوم کمی درخشش عمری را تحت‌الشعاع قرار داد.
 
  سپاهان و گل‌گهر در خط سبقت
سپاهان و گل‌گهر، اضلاع سوم و چهارم مربع قهرمانی، آخرین روز نیم‌فصل را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا به لطف همین پیروزی‌ها از استقلال سبقت بگیرند و آبی‌ها را به رتبه چهارم بفرستند. سپاهان که میزبان مس کرمان بود در همان نیمه اول 2گل زد و شهریار مغانلو با یک گل و یک پاس گل بیشترین نقش را در پیروزی 2بر صفر تیمش ایفا کرد. مورایس در نیم‌فصل اول 5امتیاز از صدر عقب افتاد و امیدوار است با تقویت تیمش در نیم‌فصل بتواند این فاصله را به مرور جبران کند. گل‌گهر هم نفت آبادان را با گل بایناما شکست داد و هم‌امتیاز سپاهان شد. اما تیم قلعه‌نویی یک بازی عقب‌افتاده با آلومینیوم دارد و می‌تواند با بردن آن بازی حتی به 2امتیازی صدر هم برسد.
 
  مثلث در تعقیب مربع
فولاد، مس رفسنجان و تراکتور؛ اینها تیم‌هایی هستند که بعد از مربع صدرنشین‌ها به‌عنوان موج بعدی مدعیان شناخته می‌شوند و هدف اصلی‌شان رسیدن به سهمیه آسیاست. این 3تیم در طول نیم‌فصل اول به‌دلیل نتایج ضعیف در برخی از مقاطع از جمع بالانشین‌ها جدا افتادند و حتی تا نزدیک رتبه‌های دورقمی جدول پایین رفتند. اما روز پایانی نیم‌فصل برای این تیم‌ها خوش‌یمن بود و آنها با بردهای 3امتیازی کارشان را در جایگاهی که پیش‌بینی می‌شد تمام کردند. یعنی پایین‌تر از 4تیم اول و بالاتر از سایر مدعیان. به‌خصوص فولاد که تا رتبه نهم پایین رفته بود اما در روز آخر با کسب یک پیروزی باارزش در اراک به رتبه هفتم رسید. باخت نساجی در تهران هم کمک زیادی به هفتم شدن نکونام کرد.
 
  ملوان حسابش را سوا کرد
روز پایانی نیم‌فصل اول، یک فینال 6امتیازی هم در قعر جدول داشت که طی آن ملوان به 3امتیاز حیاتی رسید و خودش را از جمع قعرنشین‌ها جدا کرد. مازیار زارع و شاگردانش در هفته‌های اخیر مساوی‌های باارزشی مقابل بزرگان لیگ گرفته بودند و کاملا شایسته این پیروزی به‌نظر می‌رسیدند. حریف آنها اما تمام هفته‌های اخیر را روی موج ناکامی سپری کرده است. ملوان با گل مهدی مومنی فاصله‌اش را با منطقه سقوط به 5امتیاز رساند و نفت مسجدسلیمان محکم‌تر به قعر چسبید. دیگر تیم نفتی لیگ یعنی صنعت‌نفت آبادان اما به گل‌گهر باخت و پانزدهم ماند تا امیدوار به اوج‌گیری در نخستین هفته‌های نیم‌فصل دوم باشد.
بارش شدید برف در تبریز، بازی تراکتور و استقلال را 24ساعت به تعویق انداخت و همین سرمای هوا شاید لطمه بزرگی به استقلال زد تا با یک شکست 2بر صفر از آذربایجان برگردد. تیم ساپینتو نیم‌فصل اول را با شکست آغاز کرد و با شکست هم به پایان رساند اما در این فاصله باخت دیگری نداشت. او در این بازی هم محروم بود و در غیابش استقلال نیمه اول را با یک گل مشکوک باخت. محمد قنبری در لحظه گلزنی درون آفساید قرار داشت اما چون توپ توسط بازیکنان مدافع به او رسیده بود، داور گل را پذیرفت. حملات استقلال برای جبران این گل نتیجه‌ای نداشت و قنبری در نیمه دوم با یک گل دیگر، اندوخته شاگردان پاکو خمس را دوبرابر کرد. حسینی باز هم درون دروازه استقلال کم‌انگیزه و کم‌فروغ بود و خط هافبک آبی‌ها هم مثل بازی‌های گذشته در حد و اندازه‌های تیم مدعی قهرمانی بازی نکرد. ساپینتو که برای این بازی 4اخطاره بود در مجموع 5بازی از 15بازی نیم‌فصل اول را به‌دلیل محرومیت از دست داد و بعد از شکست روز گذشته شایعه جدایی‌ قریب‌الوقوعش از جمع آبی‌ها هم در رسانه‌ها مطرح شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید