• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182044
+
-

زینب محمد؛ سناتور مسلمان نسل Z آمریکا

زینب محمد 25ساله با سوگند به قرآن‌کریم کار خود را به‌عنوان نماینده سنا در ایالت مینه‌سوتای آمریکا آغاز کرد

جهان‌نما
زینب محمد؛ سناتور مسلمان نسل Z آمریکا

جوان‌ترین و نخستین عضو زن مسلمان مجلس سنای ایالت مینه‌سوتا در آمریکا آغاز به‌کار کرد. زینب محمد، متولد1997 که او را سیاستمداری برآمده از نسلZ آمریکا می‌خوانند سقف شیشه‌ای دنیای سیاست را شکسته و برای آغاز فعالیت خود، با گذاشتن دست روی قرآن‌کریم سوگند یاد کرد. نسلZ اصطلاحا به افرادی گفته می‌شود که از کودکی روند پیشرفت اینترنت و تکنولوژی را دیده‌اند. در وب‌سایت شخصی زینب محمد آمده است که خانواده‌ای او از طبقه فقیر بوده و مادرش برای امرار معاش و کسب درآمد در یک کارخانه 16ساعت در روز کار می‌کند. زینب محمد که یک مهاجر سومالیایی است، یکی از اعضای حزب دمکرات بوده و اعلام کرده که قصد دارد صدای گروه‌های محروم در سنا باشد. ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه، تلاش برای توسعه اقتصادی در مناطق کم‎برخوردار و همچنین رسیدگی به بحران تغییرات آب‌وهوایی ازجمله اولویت‌های کاری زینب محمد به‌عنوان نماینده مینه‌سوتا عنوان شده است.
به‌گزارش وب‌سایت ام‌پی‌‌آرنیوز، زینب محمد که 25سال دارد در شرایطی وارد دنیای سیاست شده که بزرگ‌ترین دغدغه او در انتخابات، هزینه‌های مالی بوده است. تمام اعضای تیم انتخاباتی او را افرادی تشکیل می‌دادند که 25سال هم نداشتند و برای نخستین بار وارد فعالیت‌های سیاسی شده بودند. محمد خود در این‌باره گفته: «ستاد انتخاباتی من دوستانم بودند؛ کسانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و پولدار نیستند. حتی برخی از آنان از خانواده‌های فقیر هستند.» زینب محمد می‌گوید قصد دارد کسانی را که تا به امروز وارد دنیای سیاست نشده‌اند، با سیاست درگیر کند. او به وب‌سایت ام‌پی‌آرنیوز می‌گوید: «جوانان علاقه‌ای به سیاست ندارند چون در این دنیا جایی برای خود نمی‌بینند؛ من قصد دارم که این شرایط را تغییر دهم.»
ایالت مینه‌سوتا در سال1858 به ایالات متحده پیوست. یک قرن بعد یعنی در سال1972 رابرت لوئیس به‌عنوان نخستین نماینده سیاهپوست این ایالت وارد مجلس سنا شد، اما تاکنون هیچ زنی به‌عنوان نماینده این ایالت در سنا انتخاب نشده بود؛ روندی که زینب محمد 25ساله به آن خاتمه داد.
پیش از این، ایلهان عمر که خود یک مهاجر سومالیایی است نیز به‌عنوان یکی از اعضای مجلس نمایندگان در مینه‌سوتا خدمت می‌کرد. عمر که در سال2018 به عضویت کنگره آمریکا انتخاب شد، در انتخابات میان‌دوره‌ای2022 کرسی خود را در کنگره حفظ کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید