• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181942
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/989R8
+
-

شگفتی‌های CES در سال2023

دیجیتال
شگفتی‌های CES در سال2023

نمایشگاه فناوری CES در حالی هر سال برگزار می‌شود که در سال جدید میلادی هم شگفتی‌های فناورانه را عرضه خواهد کرد. در این نمایشگاه از تلویزیون هوشمند بی‌سیم تا قفل هوشمند در خانه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

اولین تلویزیون بی‌سیم
یک تلویزیون هوشمندی که به‌صورت بی‌سیم کار می‌کند و با یک فشار ساده به دیوار می‌چسبد، در نمایشگاه CES عرضه می‌شود. یک استارت‌آپ لوازم سرگرمی خانگی این تلویزیون OLED را با دوربین4K، وای‌فای E6 و در ابعاد ۵۵ اینچ تولید کرده است.

نمایش زنده پخت‌وپز با فر دیواری
اجاق دیواری یا همان فِر هوشمند جدید موسوم به Bespoke AI Oven به شما امکان می‌دهد یک تصویر ویدئویی از آنچه در حال پختن است، به‌صورت زنده دریافت کنید. شرکت سازنده که در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کند در حال نوآوری در خط تولید خود با هوشمندسازی این ابزارهاست. این فر دیواری هوشمند دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی و کنترل‌های لمسی است.

آزمایش با توالت هوشمند
2دستگاه متصل به توالت در نمایشگاه CES امسال معرفی شده که امکان آزمایش ادرار در لحظه را فراهم می‌کند و نتایج را به گوشی هوشمند کاربر می‌فرستد. این فناوری در دستگاهی تعبیه شده است که می‌تواند به راحتی به توالت‌های موجود متصل شود. این گجت برای سالمندان و خانه‌های سالمندان بسیار مفید است و باعث می‌شود که سالمندان درباره آنچه در بدنشان می‌گذرد به سادگی مطلع شوند.

رایحه درمانی در دوش حمام
یکی از فناوری‌های ارائه‌شده در نمایشگاه  CES 2023 می‌تواند عطرهای طبیعی و آرام بخش را به دوش‌های حمام تزریق کند. این سیستم که چندان پیچیده نیست، فقط از یک دستگاه قابل اتصال تشکیل شده است که به سردوش متصل می‌شود. هنگامی که این فناوری و سردوش به هم وصل شوند، یک ترکیب حاوی ویتامین و عطر را در آب منتشر می‌کنند.

هوشمندسازی در خانه بدون نیاز به تعویض قفل
یک قفل هوشمند که در نمایشگاه فناوری  CES 2023 معرفی شده، کنترل‌گر صوتی و حسگر اثرانگشت را به قفل‌های معمول موجود اضافه می‌کند. برخلاف بسیاری از قفل‌های هوشمند سنتی، این قفل نیازی به نصب یک قفل جدید ندارد و کنترل‌کننده‌های صوتی و یک حسگر اثرانگشت را به قفل موجود بر در ورودی خانه شما اضافه می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید