• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181854
+
-

عدد خبر

67 درصد
سمپادی‌ها به رشته تجربی می‌روند. فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، این عدد را اعلام کرده اما از سیاستگذاری‌ها برای کاهش این عدد هم خبر داده و گفته: «تلاش می‌کنیم به‌صورت متوازن دانش‌آموزان رشته‌ها را توزیع کنیم و برای همین شاهد گرایش هرچه بیشتر دانش‌آموزان به رشته علوم انسانی و ریاضی فیزیک بوده‌ایم.»‌

367 بیمار
مبتلا به وبا امسال در کشور شناسایی شدند که 76درصد آنها بین سنین ۲۰ تا ۲۶ سال قرار داشتند. این آمار را دفتر مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کرده و به تأکید آنها امسال به‌دنبال وقوع طغیان وبا در عراق، افغانستان و پاکستان مواردی از ابتلا به این بیماری در استان‌های مرزی در غرب کشور شناسایی و پس‌ازآن هم موارد وبا در برخی از مناطق دیگر کشور گزارش شد.

54 درصد
معلمان ایران زن هستند. این عدد را یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرده اما درباره زنان به نکته دیگری هم اشاره کرده و گفته: «سن تجرد زنان در کشور وحشتناک است و این مسئله برای آموزش‌وپرورش مناسب نیست.» به‌گفته نوری، تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند دراین‌باره سیاست‌هایی برای جلوگیری مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش‌وپرورش باید کار در بعد فرهنگی انجام شود.

60 هزار
مادر باردار و شیرده و ۶۰ هزار کودک زیر ۵ سال امسال تحت پوشش طرح رفع سوءتغذیه قرار گرفته‌اند. براساس اعلام مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد، این طرح تاکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در کاهش سوءتغذیه اثربخش بوده است. در این طرح برای مادران به‌صورت ماهانه بن کارت ۲۵۰ هزار تومانی و برای کودکان بن کارت ۱۲۵ هزارتومانی شارژ می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :