• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181850
+
-

پله واقعاً رفت

پله واقعاً رفت

مراسم تشییع جنازه پله هم با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و 2‌روز طول کشید. جسد او را در یک گورستان چندطبقه دفن کردند. البته مردم اجازه حضور در گورستان نکروپل اکومنیکا را نداشتند. زمانی که تابوت اسطوره فوتبال برزیل از استادیوم خارج شد تا به اوربانو کالدیرا منتقل شود، شهرداری سائوپائولو در آسمان شهر مراسم آتشبازی ویژه‌ای به افتخار او انجام داد. این گورستان مجلل یک قبرستان عمودی منحصر‌به‌فرد در یک ساختمان ۱۴طبقه است که شامل 14هزار ‌مقبره، یک آبشار و یک‌ موزه ماشین است. این بنا که در سال۱۹۸۳ توسط پپه التستات (Pepe Altstut)، معمار عجیب و غریب، ساخته شد، جزو جاذبه‌های گردشگری است و آبشار، کافی‌شاپ، رستوران و همه‌‌چیز دارد.
   خانواده پله از باشگاه سانتوس درخواست کرده‌اند پیراهن شماره10 این باشگاه را بایگانی کنند و به بازیکن دیگری ندهند. گفته شده بود هنوز به مادر 100ساله‌اش خبر داده نشده که پله درگذشته. در رختکن باشگاه سانتوس کمدی هست که سال‌هاست قفل است و این باشگاه هنوز تصمیم نگرفته آن را باز کند و برای عموم به نمایش بگذارد.
   همزمان فیفا از یک رکورد جدید پله هم رونمایی کرد و او را رکورددار گلزنی در یک‌سال میلادی لقب داد و این عنوان از لیونل مسی گرفته شد. پایگاه رسمی فیفا در مقاله‌ای که پس از مرگ پله منتشر کرد، یکی از رکوردهای او را زدن ۱۲۷‌گل در یک سال میلادی عنوان کرد؛ رکوردی که پله در سال۱۹۵۹ (19-18سالگی) و در ۱۰۳‌بازی ثبت کرده. این در حالی است که پیش‌تر، لیونل مسی با ۹۱‌گل خود در سال۲۰۱۲ دارنده این رکورد شناخته می‌شد. در آن زمان نیز عنوان شد مسی در این مسیر، رکورد ۸۵‌گل گرد مولر (۱۹۷۲) را شکسته است.
   اینفانتینو، رئیس فیفا از فدراسیون‌های زیرمجموعه این نهاد بین‌المللی درخواست کرده دست‌کم یک ورزشگاه را در کشورهای خود به نام پله نامگذاری کنند. جانی اینفانتینو در مراسم تشییع جنازه پله گفت که انتظار دارد دست‌کم 211ورزشگاه در سراسر جهان به نام پله نامگذاری شود.

دوران بد ویرجیل و داروین
لیورپول 3 بر یک به برنتفورد باخت اما نباید از این باخت سنگین تعجب کرد. زنبورها که لقب برنتفورد است، فقط بلدند بزرگان را نیش بزنند. برنتفورد در فصل‌23‌ -2022 لیگ برتر این رکوردها را در رویارویی با بزرگان لیگ برتر ثبت کرده؛ بردن یونایتد پس از ۸۴‌سال، بردن سیتی در یک بازی لیگ پس از ۷۱‌سال و بردن لیورپول بعد از ۸۵‌سال. آنها فصل پیش آرسنال و چلسی را هم پس از 83سال شکست داده بودند. زنبورها در این فصل هر دو تیم شهر منچستر و تیم اول بندر لیورپول را برده‌اند و جالب اینکه غیر از این 3‌برد تنها در 3‌دیدار دیگر لیگ برنده شده‌اند.
   هواداران لیورپول از عملکرد داروین نونیس شاکی هستند. این مهاجم اروگوئه‌ای که با کلی سروصدا و ریخت‌وپاش پول از بنفیکا خریداری شده، در هر بازی چندین موقعیت مسلم گلزنی را خراب می‌کند و به‌نوعی طلسم شده است. با این حال، آمار و تاریخ نشان می‌دهد باید به او فرصت داد. نونیس در 22بازی 9گل برای قرمزها به ثمر رسانده و این در حالی است که اسطوره این باشگاه یعنی لوئیس سوارس در همین تعداد مسابقه تنها 8گل برای این تیم زده بود. نونیس ۱۵موقعیت از ۱۹‌موقعیت مسلم گلزنی‌اش در لیگ برتر را از دست داده. مهاجم اروگوئه‌ای در ۲۲‌بازی این فصل (در همه رقابت‌ها)، آمار ۹‌گل و ۳‌پاس‌گل را به ثبت رسانده.
   ویرجیل فان‌دایک دیگر آن اقتدار سابق را ندارد. او برای اینکه دریبل نخورد، عقبگرد می‌کند و به مهاجمان حریف فرصت گلزنی می‌دهد. انگار کلوپ هم دیگر اعتقاد ندارد ویرجیل تعویض‌نشدنی است. او از زمان پیوستن به لیورپول 146بازی لیگ برتری انجام داده و تنها 3‌بار تعویض شده است؛ ساوتهمپتون (۲۰۱۸ - دقیقه۵۵)، اورتون (۲۰۲۰ - دقیقه۱۱ به‌دلیل مصدومیت) و برنتفورد (۲۰۲۳ - بین دو نیمه بدون مصدومیت).
   لیورپول که حالا ۴‌امتیاز با رده چهارم جدول فاصله دارد، در ۷بازی اخیر لیگ موفق به کلین‌شیت نشده است.

رونالدو رسید
دیروز مراسم معارفه کریستیانو رونالدو در ورزشگاه مرسول پارک با حضور هواداران النصر برگزار شد. بلیت این مراسم ارزان بود و ۱۵ریال (معادل ۱۷۴هزار تومان) قیمت داشت که هزینه این بلیت‌فروشی صرف امور خیریه شد. بعد از بازشدن سایت خرید بلیت‌ها درحالی‌که ورزشگاه النصر 30‌هزار نفر گنجایش دارد، ظرف یک دقیقه 66هزار نفر به سایت هجوم بردند و بلافاصله بلیت‌ها تمام شد. حساب کاربری اینستاگرام باشگاه النصر که پیش از قطعی‌شدن انتقال رونالدو 800هزار دنبال‌کننده داشت، تا نزدیکی 8میلیون دنبال‌کننده پیش رفت. به این ترتیب این باشگاه عربستانی از باشگاه‌های بزرگی مثل آاس‌رم، نیوکاسل، مارسی، سویا، لورکوزن، اورتون، ناپولی، پالمیراس و صدها باشگاه دیگر بیشتر فالوئر دارد. این افزایش تنها ظرف 48ساعت رخ داده است. دیروز خیابان‌های منتهی به ورزشگاه مرسول و اتوبوس‌ها همه از پوسترها و بیلبوردهای کریستیانو رونالدو پر شده بود و شهر حالت ویژه به‌خود گرفته بود. کریستیانو ابتدا در تست پزشکی شرکت کرد و سپس راهی مراسم معارفه شد. مارکا گزارش داده بود بندی در قرارداد رونالدو وجود دارد که به او اجازه می‌دهد درصورت راهیابی نیوکاسل به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، او بتواند از النصر راهی این باشگاه انگلیسی شود اما یک خبرنگار اسپانیایی این خبر را تکذیب و اعلام کرد چنین بندی در قرارداد رونالدو وجود ندارد. البته با توجه به اینکه مالکیت این دو باشگاه تقریبا یکی است، امکان دارد در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید