• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181849
+
-

دیوار مهربانی

بازیکنانی که در سبد خریدهای رایگان در تابستان قرار می‌گیرند

دیوار مهربانی

با بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل، برخی بازیکنان بزرگ شاغل در لیگ‌های اروپایی این اجازه را دارند تا با باشگاه‌های دیگر برای فصل آینده وارد مذاکره شوند. بازیکنان طبق قانون می‌توانند در فاصله 6ماه یا یک پنجره مانده به پایان قراردادشان درباره باشگاه بعدی تصمیم بگیرند اما پیش از آن اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد غیرقانونی است و جریمه و محرومیت در پی دارد. در سال‌های اخیر باشگاه‌های بزرگ هم چشم‌شان دنبال جذب بازیکنان آزاد است. ابتدا یوونتوس این را باب کرد اما برخی باشگاه‌ها مثل رئال‌مادرید آن را افت می‌دانستند و ترجیح می‌دادند برای جذب بازیکنان به باشگاه‌های آنها پول بدهند. حالا رئال هم جزو همین دسته باشگاه‌هاست. در 2‌فصل اخیر رئال‌مادرید داوید آلابا و رودیگر را به‌صورت رایگان جذب کرده. این انتقالات به سود خود بازیکن، مدیر برنامه‌ها و پدر و مادرهای آنان است. به بازیکنانی که رایگان به باشگاه می‌آیند، پاداش قابل‌توجهی داده می‌شود و در برخی موارد مثل ارلینگ هالند به پدر یا مثل امباپه به مادرشان هم پاداش کلان داده می‌شود. در این گزارش به بازیکنان مهمی می‌پردازیم که در تابستان آینده آزاد می‌شوند و از همین حالا می‌توانند باشگاه فصل آینده خود را انتخاب و حتی اعلام کنند.

  فسخ قراردادی‌ها
غیر از کریستیانو رونالدو که با وجود 6ماه باقی‌مانده از قراردادش با منچستریونایتد، طبق توافقی دوطرفه قرارداد خود را فسخ کرد تا بدون پرداخت هزینه‌ای به باشگاهی دیگر برود، از این دست فسخ قراردادهای توافقی باز هم داشته‌ایم. یک سال پیش یوونتوس اقدام به آزادسازی آرون رمزی کرد تا از شر دستمزد 8میلیون یورویی این بازیکن که دیگر به دردشان نمی‌خورد خلاص شود. رئال‌مادرید هم قصد داشت در ژانویه 3‌بازیکن خود به نام ماریانو، اودریوسولا و ادن آزار را آزاد کند اما انگار موضوع فعلا منتفی است چون هیچ‌کدام پیشنهادی ندارند. یک بازیکن دیگر هم بود به نام لوکاس پرس که سابقه بازی در آرسنال را داشت و امسال در کادیس بازی می‌کرد. لوکاس با پرداخت 500هزار یورو که رقم قابل‌توجهی است قراردادش را با کادیس فسخ کرد تا به کمک باشگاه شهر محل تولدش یعنی دپورتیوو لاکرونیا برود که روزگار خوشی در لیگ دسته سوم اسپانیا ندارد.

  مودریچ
قراردادش رو به پایان است اما در 37سالگی هنوز سرحال و روی فرم است. او همین دیروز قرارداد باشگاه النصر عربستان را رد کرد. لوکیتا از میلان و لیگ برتر هم پیشنهاد دارد، حتی گواردیولا هم در تابستان او را می‌خواست اما او ترجیح می‌دهد به‌خاطر شرایط خانوادگی و مدرسه فرزندانش فوتبالش را در مادرید تمام کند. رئال مشکلی با تمدید ندارد و به‌زودی این اتفاق می‌افتد اما باشگاه از مودریچ خواسته کمتر از گذشته در تیم ملی کرواسی بازی کند.

  تونی کروس
همین حالا خیلی‌ها در اسپانیا و بسیاری از فوتبال‌دوستان در سراسر جهان عزا گرفته‌اند نکند کروس در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند. باورش سخت است که بازیکنی با این کیفیت که در نوع خودش تک است، در 32سالگی فوتبال را کنار بگذارد. حیف است. رئال با اینکه برای جانشین او با دورتموند بر سر بلینگام مذاکره می‌کند اما امیدوار است دست‌کم یک فصل دیگر از خدمات این آلمانی بهره ببرد.

  کریم بنزما
مشکلی با تمدید قرارداد ندارد. در باشگاه او را می‌پرستند و از رئیس هم قدرت بیشتری دارد. بنزما همیشه زودتر از دیگران قراردادش را تمدید کرده و معمولا بر سر مبلغ قرارداد هم چانه نمی‌زند. دستمزد دریافتی او نسبت به ستاره‌های بزرگ شبیه یک جوک است.

  آسنسیو
او از شرایطی که در رئال دارد ناراضی است اما اگر قول بگیرد که بیشتر بازی می‌کند، دوست دارد بماند. بارسلونا چند سالی است شرایط آسنسیو را دنبال می‌کند. او گزینه محبوبی برای هواداران هر دو تیم است. مارکو در سال‌های اخیر از میلان و باشگاه‌های لیگ برتری هم پیشنهاد غیررسمی داشته اما یک پیشنهاد رسمی 180میلیون یورویی از لیورپول دریافت کرد که رئال آن را در دوران اوج این بازیکن نپذیرفت.

  بارسلونا
سرخی روبرتو آن‌قدر در دستمزدش تخفیف داده که بارسا چاره‌ای جز تمدید ندارد. او به‌اندازه یک‌بازیکن جوان تازه‌وارد پول می‌گیرد. بارسا می‌خواهد قرارداد مارکوس آلونسو را تمدید کند اما بازیکنانی مثل ممفیس، هکتور بیرین و یکی دو نفر دیگر قراردادشان تمدید نمی‌شود. بارسا دنبال جذب بازیکنان رایگان در تابستان است. در تابستان گذشته بازیکنانی مثل بیرین، آلونسو، کریستنسن و فرانک کسیه به‌طور رایگان جذب شدند. امسال تیلمانس، مسی، کانته و چند ستاره دیگر که قراردادشان رو به پایان است جزو گزینه‌های بارسلونا خواهند بود.

  لیونل مسی
مسی تازه از استراحت پس از جام جهانی برگشته. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خیلی امیدوار است بتواند او را هم مثل سال گذشته که امباپه را قانع به ماندن کردند، راضی کنند در پاریس بماند. گزینه بازگشت به بارسلونا هم هست، هر چند که هنوز اختلافاتی بین او و بارسا وجود دارد. گزینه بعدی رفتن به لیگ فوتبال آمریکا و باشگاه اینتر مایامی است که تحت مالکیت دیوید بکام است و به‌تازگی 2‌ستاره خود یعنی ایگواین و ماتوییدی را به‌دلیل بازنشستگی از دست داده است. اما از همه جذاب‌تر تلاش باشگاه الهلال عربستان برای خرید این ستاره آرژانتینی است. با آمدن رونالدو به لیگ عربستان، این احتمال تقویت شده است. مطمئن باشید مسی و پدرش آن‌قدر پول دوست دارند که به این گزینه هم فکر کنند. ریخت‌وپاش عربستانی‌ها برای کریستیانو می‌تواند مسی و خانواده‌اش را برای این انتقال وسوسه کند.

  یاران رونالدو
کانته، هافبک فرانسوی مدت‌هاست مصدوم است و حتی در جام جهانی هم جایش خالی بود. او گزینه بارسلونا و چند باشگاه بزرگ هم هست اما سعودی‌ها او را وسوسه کرده‌اند که به النصر و کریستیانو رونالدو بپیوندد. گویا مسئولان این باشگاه به رونالدو قول جذب چند ستاره را داده‌اند؛ افرادی مثل کانته، سرخیو راموس، مارسلو و چند نفر دیگر. مارسلو از زمانی که به المپیاکوس یونان پیوسته تنها در 8بازی به میدان رفته. جذب او برای النصر ساده‌تر از 2‌گزینه دیگر است. سرخیو راموس و مارسلو احتمالا به سفارش خود رونالدو در فهرست باشگاه عربستانی قرار گرفته‌اند.

  دیگران
لئونار تروسار، مهاجم فرانسوی پرمشتری تیم برایتون یکی از ستاره‌های رایگان در تابستان آینده است. او احتمالا به مربی سابقش -گرام پاتر- در چلسی می‌پیوندد. توماس لمار هافبک فرانسوی اتلتیکو مادرید، یوسفا موکوکو جوان آلمانی دورتموند که دوست دارد به بارسلونا بپیوندد، روبرتو فیرمینو که ممکن است با آمدن خاکپو و بازگشت ژوتا و لوییس دیاس از مصدومیت همین دقایق اندک حضورش در ترکیب لیورپول را از دست بدهد، کنراد لایمر اتریشی که لایپزیش او را در تابستان از دست می‌دهد، ایلکای گوندوغان آلمانی که فصل آخر حضورش در منچسترسیتی را سپری می‌کند و ممکن است به بارسلونا یا بایرن مونیخ برود، آدرین ربیو که در تابستان گذشته به منچستریونایتد خیلی نزدیک شده بود اما زیاده‌خواهی مادرش او را از این انتقال دور ساخت و حالا بارسلونا دنبال جذب رایگان اوست و... دیگر بازیکنان مطرح موجود در بخش خریدهای رایگان تابستان آینده خواهند بود.



گران‌ترین‌ها
این بازیکنان که تنها 6ماه از قراردادشان باقی مانده، گران‌ترین بازیکنان موجود در بازار از این لحاظ هستند که می‌توانند رایگان جذب شوند. اگر باشگاه‌ها آنها را در همین پنجره نقل‌وانتقالاتی به فروش برسانند، می‌توانند بخشی از ارزش آنها را از باشگاه آینده بازیکنان دریافت کنند. یعنی به سودشان است که در همین زمستان آنها را بفروشند یا قراردادشان را تمدید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید