• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181844
+
-

سیداکوف شکست‌ناپذیر نیست

یونس امامی: قدم به قدم پیش می‌روم تا به مدال المپیک که از بچگی آرزویش را داشتم برسم

سیداکوف شکست‌ناپذیر نیست

محسن محمود صفری

یونس امامی پس از کسب مدال برنز جهان در سال2019 در وزن 70کیلوگرم با شرایط وزنی که داشت، می‌توانست تا مدت‌ها در این وزن بماند اما او برای اینکه شانسی برای حضور در المپیک داشته باشد، به 74کیلوگرم آمد. امامی شانس حضور در المپیک2020 را از دست داد ولی هرچه گذشت در وزن جدیدش جا افتاد تا اینکه حالا یکی از مدعیان اصلی این وزن در دنیا به شمار می‌رود. او در مسابقات جهانی 2022 در مقابل کایل‌داک، دارنده 4مدال طلای جهان با نتیجه 2-2 شکست خورد و سوم شد. حدود یک ماه پیش هم سیداکوف، قهرمان پرآوازه روس‌ها که طلای جهان و المپیک را در اختیار دارد در جام پادوبنی به سختی با نتیجه 6 بر‌4 امامی را شکست داد و بعد از کشتی گفت امامی کشتی‌گیر فوق‌العاده‌ای است و در کلاس جهانی کشتی می‌گیرد. حالا امامی، دارنده 2مدال برنز جهان در گفت‌وگو با همشهری از شرایط حال حاضرش گفته است.
 
   از کشتی با سیداکوف شروع کنیم. مبارزه با این ستاره کشتی دنیا چطور بود؟
همانطور که از عناوین سیداکوف مشخص است، او کشتی‌گیر فوق‌العاده‌ای است و واقعا حقش بوده که قهرمان جهان و المپیک شود. کشتی با او تجربه خوبی بود و خیلی چیزها به‌خودم اثبات شد. او شکست‌ناپذیر نیست و قطعا با برنامه‌ریزی بهتر می‌توانم شکستش دهم.
 
   در نیمه‌نهایی جهانی هم با کایل‌داک کشتی گرفتی. اگر قرار باشد این کشتی‌گیر آمریکایی را با سیداکوف مقایسه کنی کدام کشتی‌گیر بهتری است؟
درست است که هر دوی آنها عنوان‌دار جهان و المپیک هستند ولی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. سیداکوف خیلی فنی و باهوش‌تر از کایل داک است. کایل داک مثل همه آمریکایی‌ها از نظر بدنی خیلی خوب است و استقامت بالایی دارد. من به هر دو احترام می‌گذارم و تلاش می‌کنم در دومین رویارویی با این دو کشتی‌گیر برنده باشم.
 
   به‌نظر می‌رسید هر دو را می‌توانستی ببری. چه اتفاقی افتاد که در پایان بازنده ‌شدی؟
شاید تا قبل از کشتی‌گرفتن با آنها فکر می‌کردم فاصله زیادی با هم داریم ولی حالا می‌دانم با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر می‌توانم آنها را شکست دهم. البته که آنها هم قطعا کار می‌کنند ولی کسی در آخر برنده است که در ثانیه‌ها بهترین تصمیم را بگیرد و این نیاز به تلاش و تمرین زیاد دارد.
 
   برای حضور در مسابقات جهانی‌2023 تمرینات را شروع کرده‌ای؟
چند روزی پس از مسابقات جهانی2022 استراحت کردم و پس از آن تمریناتم را شروع کردم. 3کشتی در لیگ گرفتم که آمادگی نسبی داشتم و قطعا باید برای حضور در میادین بعدی آمادگی بیشتری داشته باشم. طبق چرخه انتخابی تیم ملی باید کارم را از جام تختی شروع کنم. نخستین هدفم کسب دوبنده تیم ملی است و بعد از آن باید برای مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کنم.
 
   امسال، سال کسب سهمیه المپیک است. چقدر امیدواری سهمیه المپیک‌2024 را در همین مرحله اول کسب کنی؟
همانطور که گفتم، نخستین گام کسب دوبنده تیم ملی است، ولی کسب سهمیه آن‌هم در نخستین مرحله کمک زیادی می‌کند تا بتوانم به بهترین نحو خودم را آماده حضور در المپیک کنم. قدم به قدم پیش می‌روم تا به مدالی که از بچگی آرزویش را داشتم، برسم.

همه خطرناکند
من همه حریفانم را چه داخلی، چه خارجی خطرناک می‌‎دانم. قطعا همه برای بردن روی تشک می‌آیند و یک لحظه غفلت در کشتی سبب می‌شود تا یک سال از تیم ملی دور بشوی. اشتباه در کشتی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد برای همین سعی می‌کنم بهترین عملکردم را همراه با حداقل اشتباه در جام تختی داشته باشم تا راه رسیدنم به دوبنده تیم ملی هموار شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید