• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181842
+
-

جنگ در خانه هم سخت شد

شهرداری گرگان امروز در حالی در هفته سوم لیگ غرب آسیا با نفت عراق بازی می‌کند که این تیم 2چهره برتر لیگ را در ترکیب دارد

جنگ در خانه هم سخت شد

مسابقات غرب آسیا هفته‌ به هفته برای نمایندگان ایران سخت‌تر می‌شود. شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان 2هفته از این لیگ را پشت‌‌ سر گذاشته‌اند و از امروز هفته سوم آغاز می‌شود. تنها دغدغه این روزهای این دو تیم فقط پیروزی و جمع‌کردن امتیازات در غرب آسیا و نتیجه گرفتن در لیگ ایران نیست. آنها باید مراقب ملی‌پوشان تیمشان هم باشند تا بعدتر با انتقاد روبه‌رو نشوند.
مهران حاتمی، سرمربی شهرداری پیش از این از فدراسیون گلایه کرده بود که چرا در بازی‌های حساس آنها، مثل لبنانی‌ها لیگ را تعطیل نکرده‌اند. او در کنار اینکه به فکر نتیجه‌ گرفتن تیمش است، تأکید کرده بود که فشار بازی‌‌ها حتما به ملی‌پوشان آسیب می‌زند. تیم ملی ایران اسفندماه در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی 2بازی حساس با چین و ژاپن دارد و حالا سعید ارمغانی هم حرف‌های حاتمی را تکرار کرده است. او به ایسنا گفته: «متأسفانه بازیکنان تیم ملی در لیگ ایران زیر فشار زیادی هستند و هفته‌ای 2بازی انجام می‌دهند و پس از آن برای مسابقات غرب آسیا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند که این شرایط خیلی سخت است. مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های ذوب‌آهن و شهرداری گرگان می‌تواند به تیم ملی آسیب بزند. فاصله کم مسابقات و استراحت ناکافی، احتمال مصدومیت را بالا برده است.» تیم ملی به‌خاطر 2شکستی که در پنجره‌های قبل به قزاقستان داشت و در تهران هم به چین باخت، کار خودش را برای صعود به جام‌جهانی سخت کرده است. حالا با شرایطی که لیگ ایران و غرب آسیا برگزار می‌شود، نگرانی‌ها دو چندان شده است.
فشار سنگین مسابقات طرفداران تیم گرگانی را هم نگران کرده است. آنها که بعد از چند دهه 2قهرمانی پیاپی در لیگ داشته‌اند، این فصل هم تیمشان را شانس قهرمانی می‌دانند. شهرداری در حال‌حاضر از 17بازی، 15پیروزی و 32امتیاز دارد و با 2اختلاف امتیاز بیشتر نسبت به ذوب‌آهن در صدر است. تیم سوم لیگ کاله است که 12پیروزی و 29امتیاز دارد.
شهرداری و ذوب‌آهن در غرب آسیا نتایج مشابهی گرفته‌اند؛ بازی‌ اول را در بیروت به تیم‌های لبنانی باخته‌اند و در بازی دوم در تهران نمایندگان سوریه را شکست داده‌اند. حالا در هفته سوم امروز شهرداری با تیم نفت عراق بازی دارد و پنجشنبه هفته بعد ذوب‌آهن مقابل ارتدوکس اردن قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه بازی شهرداری در تهران انجام می‌شود، شاید به‌نظر برسد که آنها برای رسیدن به پیروزی سوم کار راحتی دارند اما تیم عراقی با 2ستاره‌ای که دارد، کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. عراقی‌ها الریاضی لبنان را با اختلاف 13امتیاز برده‌اند؛ همان تیمی که شهرداری را با 7 امتیاز بیشتر شکست داد. نفت الکرامه سوریه را 89 بر 66 شکست دادند؛ همان تیمی که شهرداری در حضور تماشاگرانش 83 بر 78 مقابل آنها برنده بود. مقایسه نتایج این بازی‌ها، برتری را به تیم عراقی می‌دهد. پیروزی‌های این تیم به‌واسطه حضور 2چهره خارجی به‌دست آمده است؛ ادگار سوسا بازیکن اهل دومینیکن که در 2هفته قبلی، 35.5 امتیاز، 2ریباند و 8.5 پاس گل در هر بازی داشته است. او با تأثیر‌گذاری 34.5 تا به امروز بهترین بازیکن مسابقات غرب آسیاست. آنتونی ویگینز، فوروارد 203سانتی‌متری آمریکایی هم دیگر امتیاز تیم عراقی در بازی امروز است. او بعد از سوسا با تأثیرگذاری 27 در رده دوم بهترین بازیکنان است. این بازیکن با میانگین 34امتیاز، سومین بازیکن امتیازآور لیگ است. با این 2بازیکن شهرداری می‌تواند امروز نتیجه بگیرد؟ بعید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید