• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 13 دی 1401
کد مطلب : 181739
+
-

منتخب محو شدگان

ترکیبی از ستاره‌هایی که در نیم‌فصل اول لیگ برتر کمتر از حد انتظار ظاهر شدند

منتخب محو شدگان

بهروز رسایلی

فقط یک هفته به پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر زمان مانده است. اگرچه در پی وقفه طولانی قبلی بین مسابقات برای برگزاری جام‌جهانی، دیگر خبری از تعطیلات نیم‌فصل نخواهد بود، اما به هر حال این فرصت خوبی برای ارزیابی نفرات حاضر در لیگ برتر است. به‌طور کلی امسال لیگ سرد و کم‌کیفیتی داشتیم که عدم‌حضور تماشاگران در اغلب مسابقات هم به این فضا دامن زد. حالا در نظر بگیرید که در همین شرایط هم برخی بازیکنان کمتر از حد انتظار ظاهر شدند که می‌توان از میان آنها، یک ترکیب منتخب بیرون کشید.

رشید مظاهری
در سال‌های اخیر افت کرده و شانس هم با او همراه نبوده است. در تراکتور دچار حاشیه شد. به استقلال رفت و آنجا هم همان شرایط را تجربه کرد. راهی سپاهان شد تا شاید بالاخره به اوج برگردد، اما باز هم اوضاع برایش خوب پیش نرفت. بعد از یک شروع ضعیف و دریافت گل‌های پرشمار در لیگ قهرمانان آسیا، شاهد بازگشت پیام نیازمند بود و مدت‌هاست که نیمکت‌نشین این دروازه‌بان شده است.

کاوه رضایی
به‌عنوان یک صید بزرگ پیراهن تراکتور را به تن کرد، اما فعلا فرصت درخشش در این تیم را پیدا نکرده. رضایی اغلب مصدوم بوده و این روند آنقدر طولانی و عجیب شده که شایعاتی در موردش به‌وجود آمده است. به هر جهت اما کاوه هنوز گلی به سر تراکتور نزده.

جعفر سلمانی
او هم پارسال به‌عنوان مدافع- هافبک چپ وضعیت خیلی بهتری در استقلال داشت و یک بازیکن مؤثر به‌شمار می‌آمد. با این حال سلمانی امسال دچار افت شده، به تناوب بازی می‌کند و مثل حردانی در لیگ برتر هیچ پاس گلی نداده است.

مهدی عبدی
در مورد افت او هم زیاد حرف زده شده است. وقتی حتی با وجود فسخ لوکادیا و مصدومیت دیاباته هم یحیی گل‌محمدی حاضر نیست از عبدی در ترکیب پرسپولیس استفاده کند، دیگر خودتان ببینید چه خبر است!

عزیز بیک آمانوف
این روزها همه جا حرف از اوست؛ بازیکنی که خیلی‌ها می‌گویند جایش در ترکیب استقلال خالی است، اما ریکاردو ساپینتو چنین اعتقادی ندارد.

سعید صادقی
فصل گذشته پیراهن گل‌گهر سیرجان را به تن داشت و با 14پاس گل، برترین پاسور لیگ بیست‌ویکم لقب گرفت. صادقی در قامت بمب نقل‌وانتقالات به پرسپولیس پیوست، اما هرگز درخشش مورد انتظار را نداشت و کمتر از حد انتظار ظاهر شد.

محمد خانزاده
قاعدتا اسم او نباید اینجا می‌بود و شاید باید سراغ گزینه‌های جذاب‌تری می‌رفتیم، اما به هر حال بازیکنی که 2جام‌جهانی پیاپی رفته، به‌طور ویژه‌ای رصد می‌شود. خانزاده فصل بسیار بدی را در گل‌گهر سیرجان پشت سر گذاشت، با دلخوری جدا شد و از ابتدای فصل جاری به تراکتور پیوست، اما از آنجا هم خیلی زود عذرش را خواستند تا مدتی بدون تیم بماند و نهایتا به لیگ بنگلادش نقل مکان کند.

مهدی مهدی‌پور
فصل گذشته حضور درخشانی در ترکیب استقلال داشت و برخی عقیده دارند بهترین بازیکن این تیم بود. نمایش‌های مهدی‌پور طوری بود که حتی به تیم ملی هم رسید. امسال اما از آن بازیکن توانا خبری نیست. وقتی خود مهدی‌پور افتش را قبول می‌کند و توضیح می‌دهد که دنبال احیا و بازگشت به اوج است، دیگر بحثی باقی نمی‌ماند.

سیاوش یزدانی
از زمستان پارسال تا زمستان امسال، یک‌سال بسیار دشوار را پشت سر گذاشت. سربازی کوتاه، اما پرحاشیه‌ای داشت. ملوانی‌ها را رنجاند و البته تصور می‌کرد در بازگشت به استقلال فرش قرمز جلوی پایش پهن خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد. ریکاردو ساپینتو اعتقاد چندانی به مدافع سابق ملی‌پوش استقلال ندارد و به ندرت از او استفاده می‌کند.

صالح حردانی
دفاع راست جوانی که فصل گذشته در قامت یک پدیده ظاهر شد و حتی فرهاد مجیدی از ذوقش او را قلمدوش گرفت، این فصل افول کرده و به ندرت در ترکیب استقلال قرار می‌گیرد. ساپینتو اغلب ترجیح می‌دهد از کوین یامگا در پست دفاع راست استفاده کند.

گادوین منشا
مهاجم بسیار پرحاشیه مس رفسنجان فصل گذشته با 14گل (و به لطف 7پنالتی) یک آقای گلی ضعیف به دست آورد تا مورد توجه پرسپولیس قرار بگیرد. مس او را احتمالا با پیشنهاد بالاتر نگه داشت، اما منشا هنوز یک گل هم نزده و فقط 2پنالتی خراب کرده است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید