• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 دی 1401
کد مطلب : 181710
+
-

درخشش دختر همدانی در دنیا با نام شهدا

نگاه
درخشش دختر همدانی در دنیا با نام شهدا

جواد نصرتی-روزنامه‌نگار

زهرا جعفرپور، دختر نوجوان ملایری، با سبک زندگی منحصر‌به‌فرد و توجه به معنویات و سلامت تن و روان خود، به جایگاهی بی‌نظیر در دنیا رسیده و موفق شده با پشتکار فراوان و مدد از نام شهدا، به دستاوردهای بی‌نظیری در دنیا برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس، جعفرپور مطالعه و تلاش علمی، ورزش و تهذیب نفس را به روش خودش و همزمان انجام می‌دهد. او در زمینه علمی، در تولید نانو‌ذرات الکترو‌اسپری فعالیت چشمگیری دارد و نه‌تنها مقام استانی دارد که به مرحله کشوری هم رسیده است. این دختر که در کلاس دوازدهم درس می‌خواند، سال‌هاست یکی از استعدادهای بی‌نظیر ورزشی دنیا بوده و رکوردهایی با حلقه هولاهوپ به نام خودش ثبت کرده که به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها شکسته نخواهند شد. او در کنار همه اینها، به تهذیب‌نفس می‌پردازد و حافظ جزء سی‌ام قرآن است و همیشه به یاد شهداست.
جعفرپور درباره فعالیت‌های علمی‌اش گفته است: «در نانوفناوری با استفاده از وسیله‌ای به نام الکتروریسی با پاشش نانو‌ذرات روی درام، باعث تولید نانوالیاف شدیم که در نساجی و... کاربرد دارد. چون به علم نانو علاقه داشتم در مورد این رشته پرس‌وجو کردم و وارد تحقیق شدم.»
در حوزه ورزش، او ژیمناستیک را از کودکی زیرنظر مادرش که مربی‌اش بوده شروع کرده و رکوردهای عجیبی از خود به جا گذاشته است. او درحالی‌که تنها 6سال داشت توانست مسافت یک‌کیلومتر‌و524متر را با حلقه هولاهوپ در ورزشگاه آزادی طی و رکوردی جهانی را به نام خود ثبت کند و حکم رکوردش را از آلمان بگیرد. طی کردن پله‌های برج میلاد  با هولاهوپ، طی کردن مسافت بین حرم حضرت معصومه‌(س) تا مسجد مقدس جمکران و طی کردن مسافت بیش از یک‌کیلومتری در آب‌های خلیج‌فارس با هولاهوپ از دیگر رکوردهای این دختر باانگیزه است. رکورد جهانی ضربه دلیا به میت تکواندو هم به نام این دختر ورزشکار ثبت شده است. جعفرپور 8هزار حرکت ورزشی چرخ و فلک را هم به یاد 8هزار شهید استان همدان ثبت کرده و مدال این رکورد را به موزه دفاع‌مقدس همدان اهدا کرده است.
او انگیزه‌های زیادی برای آینده دارد و از آن مهم‌تر دوست دارد که دانش‌آموزان دیگر هم همچون خودش در این مسیر قرار بگیرند و بتوانند با مدد از نام شهدا، به چیزهایی که دوست دارند برسند؛ «هدفم برای آینده این است که تمام تلاشم را داشته باشم و بقیه‌اش را به خدا می‌سپارم، قطعا هرچه خواست خدا باشد بهتر است. به هم‌سن‌و‌سالان خود توصیه می‌کنم که همواره راه شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند چراکه زندگی‌ای که با نام شهدا باشد قطعا همواره موفقیت‌هایی به همراه دارد. من همیشه سعی می‌کنم از تمام وقت و لحظه‌هایم به خوبی استفاده کنم و لذت ببرم به‌طوری‌که هم‌اکنون مشغول ورزش، تحصیل و ادامه پژوهش‌هایم هستم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید