• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 دی 1401
کد مطلب : 181631
+
-

کیم به‌دنبال افزایش تصاعدی کلاهک‌های هسته‌ای

رویداد
کیم به‌دنبال افزایش تصاعدی کلاهک‌های هسته‌ای

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در جدیدترین فرمان خود خطاب به نظامیان این کشور خواستار «افزایش تصاعدی» کلاهک‌های هسته‌ای کشورش شد. فرمان رهبر کره‌شمالی همزمان با شلیک یک موشک بالستیک کوتاه برد در اواخر شب سال نو میلادی صادر شد. کیم همچنین خواستار ساخت نوع جدیدی از یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) برای مقابله با آنچه او تهدیدات آمریکا و کره‌جنوبی نامید، شد.
خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی در این ارتباط به اظهاراتی از کیم اشاره کرده که در آن رهبر کره‌شمالی، واشنگتن و سئول را به اجرای توطئه برای منزوی کردن پیونگ یانگ متهم می‌کند. رهبر کره‌شمالی همچنین گفته است که کره‌شمالی قصد دارد به‌زودی نخستین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب کند.
همزمان، کره‌جنوبی نیز پرتاب موشک کوتاه برد همسایه شمالی را تأیید کرد. همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این اقدام را تحریک‌آمیز خوانده و گفته که به صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره و سراسر جهان لطمه می‌زند. کره‌شمالی طی سال 2022، بیش از 70موشک را آزمایش کرد. برخی کارشناسان می‌گویند که کره‌شمالی در نهایت قصد دارد زرادخانه‌های تسلیحاتی خود را به اندازه‌ای تقویت کند تا با تقویت جایگاه خود و فشار بر کشورهای مخالف، امتیازاتی مانند رفع تحریم رااز آنها بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید