• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 12 دی 1401
کد مطلب : 181624
+
-

مسی به رونالدو می‌پیوندد؟

بررسی همه اخبار راست و دروغ درباره ستاره جدید خلیج‌فارس

مسی به رونالدو می‌پیوندد؟

در آخرین روز سال میلادی و نخستین روز سال2023 موضوع پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان همچنان سوژه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی بود. دیروز در رسانه‌های ایرانی فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال2022 از نگاه نشریه فوربز دست به‌دست شد که به‌نظر می‌رسد ساختگی است چون فوربز فهرست تازه‌ای در این‌باره به‌روز نکرده و در سایت این نشریه همان لیست قبلی دیده می‌شود که در آن مسی با درآمد 130میلیون دلار در صدر است. فهرستی که در رسانه‌ها منتشر شده در واقع همان لیست قبلی است و فقط کریستیانو رونالدو را با درآمد 200میلیون یورو در سال به صدر آن اضافه کرده‌اند. این در حالی است که رونالدو سال2022 پولی از باشگاه عربستانی نگرفته و اگر قرار باشد در این فهرست جایی داشته باشد، باید با همان حقوقی که از منچستریونایتد می‌گرفت؛ با 115میلیون دلار پس از مسی (130) و لبران جیمز (121) در رده سوم باشد. جالب اینکه فهرست منتشر شده نشریه آمریکایی فوربز براساس دلار است اما رونالدو با 200میلیون یورو به صدر جدول رفته است. این فهرست برای سال2023 می‌تواند منطقی باشد، به شرطی که تا آن موقع لیونل مسی با مبلغ بالاتری به الهلال عربستان نرفته باشد.
براساس گزارش‌های منتشر شده کل دارایی رونالدو 500 تا 600میلیون دلار تخمین زده شده است که با 2سال‌ونیم حضورش در النصر تقریبا به اندازه کل دارایی فعلی‌اش درآمد خواهد داشت.

مسی در الهلال
دولت عربستان به باشگاه‌های این کشور اجازه داده با هر بازیکنی با هر قیمتی که می‌خواهند مذاکره کنند. حالا شایعاتی منتشر شده مبنی بر انتقال لیونل مسی به باشگاه رقیب النصر یعنی الهلال. حتی در فروشگاه‌های این باشگاه پیراهن شماره10 مسی هم به فروش گذاشته شده است. ستاره آرژانتینی تازه امروز قرار است از استراحت پس از جام‌جهانی به تمرینات پاری‌سن‌ژرمن اضافه شود. او 2بازی پاریس را از دست داده است و الخلیفی نگران جدایی او در پایان فصل به مقصد بارسلونا یا آمریکا نیست، مالک باشگاه فرانسوی بیشتر از دشمنان عربستانی خودش می‌ترسد. قطر و عربستان از لحاظ سیاسی رقابت‌های شدیدی در سال‌های اخیر داشته‌اند و یکی از دلایل تلاش عربستان برای کسب میزبانی جام‌جهانی2030 این است که قطر میزبان 2022 بوده.

رونالدو در الهلال
روزنامه الریاضیه، چاپ عربستان فاش کرده که پیش از النصر، الهلال دنبال جذب کریستیانو بوده و النصر به‌نوعی این ستاره را هایجک کرده و از چنگ دشمن ربوده است. مدیران این باشگاه که به‌خاطر پرونده محمد کنو با پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی روبه‌رو هستند، پیشنهاد رسمی خود را برای جذب رونالدو ارائه کردند ولی رونالدو در آن زمان تصمیم داشت در منچستریونایتد بماند و به نمایندگان خود گفت که مذاکرات را دنبال نکنند. درواقع اگر الهلال از خرید بازیکن محروم نبود، الان رونالدو در این باشگاه توپ می‌زد و در جام‌جهانی باشگاه‌ها حضور داشت.

عربستانی‌های بدحساب
هنوز از زمانی که فیفا به بازیکنان سراسر جهان هشدار داد به باشگاه‌هایی که در 7لیگ بدحساب حضور دارند نپیوندد، 6ماه نگذشته. در 7لیگ مورد نظر فیفا نام لیگ عربستان هم به چشم می‌خورد؛ لیگ چین، عربستان، یونان، ترکیه، الجزایر، رومانی و لیبی. مسلی آل معمر، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه النصر حدود ۷ماه قبل و در یک رشته توییت، میزان بدهی این باشگاه را ۳۹۳میلیون ریال (بیش از ۱۰۴میلیون دلار) و میزان کسری بودجه یک فصل را ۲۰۰میلیون ریال (بیش از ۵۳میلیون دلار) عنوان کرده بود. جالب اینجاست که حالا باشگاه‌های بدحساب در پی جذب بزرگ‌ترین ستارگان تاریخ فوتبال هستند و ممکن است رونالدو و مسی را با هم به لیگ خود بکشانند.

بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا
خبر دیگری که درباره رونالدو منتشر شده این است که اگر نیوکاسل برای فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند، کریستیانو رونالدو النصر را به مقصد این تیم در لیگ برتر ترک خواهد کرد. مالکیت باشگاه نیوکاسل و النصر یکی است و از قبل هم تخمین زده شده بود که ممکن است رونالدو پس از قرارداد با النصر در نیم‌فصل دوم امسال در نیوکاسل بازی کند اما چون این تیم هنوز در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد، فعلا این موضوع منتفی شده است. رونالدو دیروز مادرید را به مقصد ریاض ترک کرد تا خودش را به باشگاه و هواداران جدیدش معرفی کند.

هواداران النصر در بازی این تیم مقابل الخلیج که به پیروزی یک بر صفر این تیم انجامید، دقیقه7 به نشانه شماره پیراهن رونالدو، خرید تازه خود را تشویق کردند. تعداد دنبال‌کنندگان صفحه رسمی این باشگاه هم همچنان در حال افزایش است.

رونالدو که زمانی برای جشن تولد ژرژ مندس جزیره کادو داده بود، مدتی است رابطه خوبی با این مدیر برنامه‌هایش ندارد. کسی که کریس را به عربستان برد، ریکاردو رگیوف بود که مدیر شخصی او در مذاکرات 40روز گذشته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید