• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 12 دی 1401
کد مطلب : 181623
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MjZ33
+
-

غول دیوانه

روزی می‌آید که هالند در یک مسابقه گل نزند؟

غول دیوانه

ارلینگ هالند ول‌کن نیست. او در همان دقایق اول بازی منچسترسیتی با اورتون مصدوم شد و طوری پزشکان بالای سرش آمدند انگار قرار است فصل را از دست بدهد. اما در زمین ماند و در این بازی که با تساوی یک-‌یک به پایان رسید، گل شماره 21 خود را در لیگ برتر به ثمر رساند. این بچه‌غول نروژی شورش را درآورده. به‌زودی او و امباپه همه رکوردهای مسی و رونالدو را می‌زنند.
   تا پایان فصل هنوز 22بازی دیگر مانده و هالند فقط 2گل کمتر از سون و صلاح که آقای گل‌های فصل پیش بودند، به ثمر رسانده است.
   نرخ گلزنی مهاجم نروژی 1.32گل در هر مسابقه است. یعنی او در هر 3بازی، 4گل در لیگ برتر می‌زند.
   روندی که هالند در پیش گرفته، اگر تا پایان فصل ادامه داشته باشد، تعداد گل‌های او در لیگ برتر به عدد50 می‌رسد. لیونل مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لالیگا ۵۰گل زده بود و کریس رونالدو در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لالیگا ۴۸گل.
   ارلینگ هالند با به ثمر رساندن 21گل، در همین مقطع از فصل آماری بهتری از برخی آقای گل‌های لیگ برتر ثبت کرده است؛ فصل ۹۸-۱۹۹۷: دابلین، اوون، ساتن (۱۸گل)، فصل ۹۹-۱۹۹۸: هاسلبنک، اوون، یورک (۱۸)، فصل
۰۷-۲۰۰۶: دروگبا (۲۰)، فصل
۰۹-۲۰۰۸: آنلکا (۱۹)، فصل ۱۱-۲۰۱۰: برباتوف، ته‌وس (۲۰). او در فصل‌های مورد اشاره در هفته16 آقای گل لیگ می‌شد.
   این مهاجم ۲۲ساله هفته پیش موفق شد به رکورد 20‌گل در 15بازی درلیگ برتر انگلیس برسد که زودتر از هر بازیکن دیگری این رکورد را ثبت کرده. کوین رایت‌فیلیپس در ۲۱ بازی و فرناندو تورس در ۲۷ بازی، 20گل زده بودند.
   هالند به بالای 20گل پرمیرلیگ رسیده است؛ 17بازی سریع‌تر از آگوئرو، 20بازی سریع‌تر از تیری آنری، 26بازی سریع‌تر از هری کین، 36بازی زودتر از سوارس.
   هالند در 11بازی خانگی 17گل برای منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است. آخرین بازیکنی که در یک فصل اتحادیه بیشتر گل زد آگوئرو در فصل 2018-19 بود.
   هالند فقط به 11گل نیاز دارد تا رکورد محمد صلاح؛ 32گل در یک فصل لیگ را برتر بشکند.
   ارلینگ با21 گل به عنوان یک بازیکن تازه وارد شده به لیگ  از 20 گلی که دیگو کاستا
(14-15) و لس فردیناند (92-93) در اولین فصل خود به عنوان بازیکن لیگ برتر به ثمر رسانده، فراتر رفته است.
   هالند اکنون به اندازه ماریو بالوتلی (21 گل) در لیگ برتر گل زده و 55بازی کم‌تر انجام داده است.
   مهاجم نروژی سیتی همچنین در 4مسابقه لیگ قهرمانان اروپا ۵گل به نام خود ثبت کرده و در مسابقات EFL کاپ انگلیس نیز یک گل در یک دیدار دارد تا در مجموع 21بازی، 27گل با پیراهن تیم جدیدش ثبت کرده باشد.
   هالند سال ۲۰۲۲ همراه با دورتموند، منچسترسیتی و تیم ملی نروژ در 43مسابقه موفق به ثبت 46گل شد.
   الف اینگه هالند، پدر ارلینگ که زمانی در منچسترسیتی و لیدز و ناتینگهام فارست بازی می‌کرد، در مجموع 18گل لیگ برتری ثبت کرده بود و حالا پسرش با 167بازی کم‌تر به رکورد 21گل در لیگ برتر رسیده است.
   کریستیانو رونالدو فقط یک بار در دوران حرفه‌ای خود بیش از 20 گل در یک فصل لیگ جزیره به ثمر رساند. ارلینگ هالند تنها بعد از چهارمین ماه از حضورش در انگلیس به این موفقیت دست یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید