• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 12 دی 1401
کد مطلب : 181607
+
-

این شوت شانسی نبود

سینا اسدبیگی: دوست دارم آخر فصل جام را بالای سر ببرم تا در نخستین فصل حضورم در پرسپولیس به یک افتخار بزرگ برسم

این شوت شانسی نبود

امیرحسین اعظمی

کمتر کسی تصور می‌کرد پرسپولیس در سیرجان با گل‌های سینا اسدبیگی و محمد عمری گل‌گهر را شکست دهد ولی درخشش این 2بازیکن نقش مهمی در این برد مهم داشت. اسدبیگی هافبک پرسپولیس هم تأکید می‌کند که پیروزی در سیرجان بیشتر از 3امتیاز ارزش داشته و به پرسپولیس کمک می‌کند که آنها با انگیزه بیشتری به‌دنبال قهرمانی در لیگ برتر باشند. او در گفت‌وگو با همشهری در مورد شرایط پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ داده است.
 
  برد مهمی را در سیرجان به‌دست آوردید. واقعا پیش‌بینی می‌کردید در زمین حریف به پیروزی برسید؟
ما مقابل استقلال و پیکان امتیازهای حساسی از دست دادیم و در سیرجان محکوم به برد بودیم. پرسپولیس در هر بازی فقط برای برد بازی می‌کند و حتی دلیلی ندارد دنبال مساوی باشیم. می‌دانستیم در سیرجان بازی سختی داریم ولی خدا را شکر که با انجام یک بازی حساب‌شده به برد رسیدیم. کادر فنی هم نکات لازم را در مورد ضعف و قوت تیم حریف به ما گوشزد کرده بود و در نهایت هم با دست پر به تهران برگشتیم.
 
  وقتی گل‌گهر صاحب ضربه پنالتی شد، در آن لحظه چه احساسی داشتی؟
خب، لحظه بسیار مهمی بود. تصمیم داور هم سختگیرانه بود و فکر نمی‌کنم این پنالتی درست بوده باشد. خوشبختانه علیرضا بیرانوند سیو بسیار خوبی داشت و نشان داد که بهترین گلر ایران است. اگر این پنالتی گل می‌شد واقعا با شرایط سختی روبه‌رو می‌شدیم ولی بیرانوند ما را به بازی برگرداند و در نهایت هم 2گل زدیم تا برنده شویم. فکر می‌کنم برد در این بازی بیشتر از 3امتیاز ارزش داشت چون با یکی از تیم‌های بالانشین بازی داشتیم و از طرفی نتایج دیگر هم طوری بود که با این برد توانستیم شرایط بهتری در جدول پیدا کنیم.
 
  در مورد گلی که در این بازی زدی صحبت کن. به‌نظر می‌رسد در پایان فصل جزو بهترین گل‌های لیگ لقب بگیرد؟
شما لطف دارید. واقعیت این است که خوشحالم برای تیمم گل زدم و احساس بسیار خوبی دارم. من در تمرینات هم روی شوت‌ها تمرین می‌کنم و این شوت هم اصلا شانسی نبود. دوست دارم باز هم برای پرسپولیس گل بزنم.

   شاید با وجود کامیابی‌نیا و سرلک در پرسپولیس، خیلی‌ها اگر جای تو بودند به این تیم نمی‌آمدند. آیا از نیمکت‌نشینی ترسی نداشتی؟
پرسپولیس در خط هافبک بازیکنان بسیار خوبی دارد که شما به آنها اشاره کردید. من هم دوست داشتم یک فضای جدید را تجربه کنم و چگونه می‌توان به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد؟ این درست است که نیمکت‌نشینی برای هر بازیکنی تلخ است ولی من دوست دارم تلاش کنم. اگر تلاش کنم و سختی بکشم قطعا به هدف‌هایم می‌رسم و خدا هم کمکم می‌کند. من رقابت را دوست دارم و سعی می‌کنم کیفیت فنی خودم را بالا ببرم. هر وقت هم کادر فنی از من استفاده کند، تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.
 
  در ادامه فصل فکر می‌کنی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کنی؟
این موضوع بستگی به تلاش خودم و نظر کادر فنی دارد. من دوست دارم بازی کنم و قطعا تلاشم را بیشتر خواهم کرد.
 
  کار کردن با یحیی گل‌محمدی چطور است؟
آقایحیی نیازی به تعریف من ندارد و کارنامه او در فوتبال ایران مشخص است. گل‌محمدی اشراف کامل روی تیم دارد و تلاش می‌کند تا تیم و بازیکنان همیشه در اوج باشند. من هم چیزهای زیادی از این مربی یاد می‌گیرم.
 
  در این شرایط حساس، لوکادیا را به‌عنوان یک مهره مؤثر در خط حمله از دست دادید. آیا پرسپولیس از این بابت ضرر نخواهد کرد؟
لوکادیا بازیکن باکیفیتی بود و نمی‌دانم چرا از پرسپولیس جدا شد. با این حال فکر کردن به این بازیکن دیگر چیزی را تغییر نمی‌دهد، ما دیگر نباید به لوکادیا فکر کنیم و در همین پرسپولیس بازیکنان بزرگی هستند که می‌توانند نتایج بزرگی را برای تیم رقم بزنند. اگر بازیکنی هم جدا شده است، قطعا باشگاه و کادر فنی تصمیمات خوبی می‌گیرند تا تیم ضرر نکند.
 
  رقابت در بالای جدول فشرده است. چقدر احتمال می‌دهی پرسپولیس قهرمان شود؟
در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و می‌بینید که بازی‌ها چقدر به هم نزدیک است. اختلاف فنی تیم‌ها کم است و هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را از پیش برنده بداند. از پرسپولیس توقعی جز قهرمانی نمی‌رود و هدف ما هم همین است. هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید کمترین اشتباه را داشته باشیم.
 
  اصلی‌ترین رقیب شما برای قهرمانی کدام تیم است؟
ما توجهی به دیگر رقیبان نداریم. این خودمان هستیم که باید نتیجه بگیریم و قهرمان شویم.
 
  در مورد بازی با نساجی چه صحبتی داری؟
همه بازی‌ها سخت است و بازی آسان نداریم. نساجی هم تیم باکیفیتی است و آنها هم انگیزه دارند که در این بازی خودشان را نشان دهند. ما میزبان هستیم و باید آخرین بازی نیم‌فصل اول را هم با برد پشت سر بگذاریم.
 
  به‌نظر می‌رسد قهرمانی شما در نیم‌فصل قطعی است؟
به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند. مهم این است که در پایان فصل قهرمان شویم. دوست دارم آخر فصل جام را بالای سر ببرم تا در نخستین فصل حضورم در پرسپولیس یک افتخار بزرگ کسب کنم. همه ما تشنه قهرمانی هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید