• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181583
+
-

کشتی در خاک طلبکاران

بی‌پولی فدراسیون کشتی، سفر فرنگی‌کاران به تورنمنت فرانسه را لغو کرد

کشتی در خاک طلبکاران

با شکایت یکی از طلبکاران فدراسیون کشتی مبلغ 1.5میلیارد تومان با رأی دادگاه از حساب این فدراسیون کسر شد. فدراسیون کشتی با انتشار این خبر اعلام کرد به‌دلیل مشکلات مالی احتمال دارد سفرهای پیش روی کشتی‌گیران لغو شود. به‌نظر خبر لغو سفر فرنگی‌کاران به تورنمنت فرانسه نخستین تبعات کسر بودجه فدراسیون است که گریبانگیر شاگردان حسن رنگرز شده است.
 
   طلبکارانی که یک به یک پیدا می‌شوند
تیرماه سال 1398علیرضا دبیر، ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفت و رقم بدهی فدراسیون حدود 60میلیارد تومان اعلام شد. حالا با گذشت 3.5سال از ریاست دبیر هنوز این بدهی‌ها به اتمام نرسیده است و با رأی دادگاه، طلبکاران از حساب فدراسیون پول برداشت می‌کنند. فدراسیون کشتی در خبری که روی سایت خود منتشر کرده اینطور نوشته است: «با شکایت یکی از طلبکاران فدراسیون کشتی در زمان ریاست رسول خادم، با حکم دادگاه مبلغ یک‌میلیارد و 573میلیون تومان از حساب‌های فدراسیون کشتی برداشت شد. مؤسسه لوح مهر صباح که در زمینه‌های تبلیغاتی با فدراسیون سابق قراردادهایی منعقد کرده بود به‌علت عدم‌پرداخت مطالبات در دوره فدراسیون خادم با شکایت به مراجع قانونی موفق شد حکم برداشت از حساب‌های فدراسیون را بگیرد. این مبلغ در حالی از حساب فدراسیون کشتی خارج شد که به‌دلیل وضعیت اقتصادی نامطلوب، اردوها و مسابقات متعدد تیم‌های ملی کشتی، هزینه‌های عمرانی و جاری، شرایط فدراسیون به لحاظ مالی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و خسارتی که امروز به فدراسیون کشتی وارد شد، معادل هزینه‌های 2 سفر تیم‌های ملی به مسابقات بین‌المللی قلمداد می‌شود.»
 
   پایان جنگ با وزارت یا آغاز جنگ جدید؟
پس از انتشار این خبر، روز گذشته حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد: «طبق برنامه قرار بود 6فرنگی‌کار ایران با هدف شناخت ترکیب اصلی تیم ملی در رقابت‌های پیش رو، عازم تورنمنت بین‌المللی فرانسه شوند اما این اعزام به‌دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی لغو شد.» رنگرز با تأکید بر اهمیت این سفر برای تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «سال2023 سال بسیار مهمی برای کشتی ایران است. ما در این سال رقابت‌های مهمی همچون قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و... را پیش رو داریم که موفقیت در آنها نیازمند حمایت جدی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزش اول ایران است.» فدراسیون کشتی با گذشت 10ماه از سال همانند فدراسیون تکواندو هنوز تفاهمنامه مالی را با وزارت ورزش امضا نکرده و از این حیث شرایط خوبی ندارد. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سال 2023 کشتی‌گیران باید سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند که حسن رنگرز با اشاره به این موضوع گفت: «برای کسب موفقیت کشتی در میادین پیش رو لازم است حمایت جدی از این رشته صورت گیرد، در غیراین صورت کار بسیار دشواری برای کسب مدال‌ در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد، خواهیم داشت. امیدوارم مسئولان ورزش هم‌اکنون که وقت کمک به کشتی است وارد گود شوند. از دولت، وزارت ورزش و کمیته المپیک می‌خواهم حمایت جدی‌تری از کشتی داشته باشند.» با این اتفاقات باید دید بالاخره فدراسیون کشتی با وزارت ورزش برسر بودجه دریافتی به نقطه مشترکی می‌رسد یا خیر.
وزارت ورزش پیش‌تر چالش‌های مختلفی با فدراسیون کشتی و تکواندو داشت و البته شروع این چالش‌ها هم مسائل مالی بود. وزارت و در راس آن پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش اعتقاد دارند همان بودجه مجلس که قرار است از تبصره14به فدراسیون کشتی و تکواندو پرداخت شود کافی است و وزارت ورزش این مبلغ را به‌حساب بودجه‌ای که خود هر سال به فدراسیون کشتی و تکواندو می‌دهد گذاشته است. همین مسئله سبب شد ساعی و دبیر حاضر به امضای تفاهمنامه وزارت ورزش نشوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید