• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181490
+
-

بنزین سر به سر شد

چهره روز
بنزین سر به سر شد

علی اکبر علی نژاد، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع بنزین سوپر در مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای دی‌ماه به‌طور میانگین روزانه ۱۱۱میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که برای فصول سرد سال عددی بی‌سابقه است و نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد. او تأکید کرد: مصرف بنزین کشور تنها در بعضی از روزهای پر تردد در فصل تابستان به این اعداد می‌رسید، اما ثبت این ارقام در زمستان که تردد خودروها و سفرهای بین‌شهری به‌نحو قابل‌ملاحظه‌ای‌ کاهش می‌یابد، بی‌سابقه بوده و امسال تنها سالی است که برخلاف روند سال‌های گذشته، مصرف در زمستان کاهش نیافته است.
این مقام دولتی با اعلام اینکه میانگین مصرف بنزین از ابتدای امسال تا 5دی‌ماه، نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۲۱درصد افزایش داشته است، گفت: مصرف بنزین کشور به‌سرعت در حال رشد است و ناترازی بین تولید و مصرف را به‌دنبال خواهد داشت.
این اظهارنظر در شرایطی اعلام شده که تولید بنزین در همین مدت فقط 6.5درصد رشد کرده و اکنون سؤال مهم این است که چه اتفاقی در کشور رخ داده که روند مصرف بنزین به‌صورت فزاینده و صعودی در حال بالارفتن است؟ آیا گزینه‌ای جدی برای کنترل این روند مصرف روی میز تصمیم‌گیری قرار دارد یا نه؟ گذشته از خطر سبقت میزان مصرف بنزین از تولید، میانگین تولید روزانه نفت گاز هم امسال 4درصد رشد کرده؛ در حالی‌که رشد مصرف 5.5درصد بوده، انتظار مدیران نفتی این است که دست‌کم جلوی سبقت مصرف از تولید نفت گاز گرفته شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید