• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 10 دی 1401
کد مطلب : 181406
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYZz3
+
-

نقل قول

آغاز سرشماری اینترنتی در تهران

سرشماری آزمایشی ثبتی مبنا با هدف بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و عبور از روش‌های سنتی در جمع‌آوری اطلاعات از دی امسال در 3 شهر استان تهران آغاز شده است. علاءالدین ازوجی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این‌باره به ایسنا می‌گوید: «این سرشماری کاملا رایگان است و شهروندان پیشوا، پردیس و پرند تا پایان دی فرصت دارند برای اعلام نشانی و کدپستی خود با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت احوال نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان در پایگاه یادشده اقدام کنند.»

ورود زیرسویه‌های جدید کرونا

وزارت بهداشـــت از شناسایی نخستین موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدیــد اومیکرون کووید-19 با نام‌های BQ1 و XBB در کشور خبر داد. محمد وجگانی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره مشخصات این زیرسویه‌ها گفت: «BQ1 درست ماننــد سویه BQ5 از زیرسویه‌های فرعـــی اومیکرون است و براساس نظر کارشناسان بیماری‌زایی در زیرسویه‌های قبلی دارد. کسانی که قبلا به اومیکرون مبتلا شده‌اند، ایمنی نسبتا مناسبی در برابر این زیرسویه‌ها دارند و درصورت ابتلا علائم خفیف‌تری تجربه خواهند کرد. BQ1 و XBB کشندگی بالایی هم ندارد.»

بودجه توزیع شیر رایگان محقق نشد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از محقق نشدن بودجه توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: «برنامه ما این بود که بتوانیم امسال شیر و تغذیه رایگان را با توجه به اعتبار دیده شده در تبصره۱۴ قانون بودجه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در میان دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع کنیم. اعتبار درنظر گرفته شده ۱۱۵۰میلیارد تومان بود که محقق نشد و تلاش کردیم از محل‌های دیگری نیاز دانش‌آموزان را به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری کم‌برخوردار تأمین کنیم.» به‌گفته ستاری‌فرد، امسال شیر رایگان تنها میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردارِ 8 استان کشور توزیع شد. او تأکید می‌کند: «تغذیه و توزیع شیر رایگان در تأمین سلامت و قراردادن دانش‌آموزان در موقعیت مناسب یادگیری، نقش دارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :