• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181349
+
-

رفت‌وآمد اهالی پاستور به بهارستان زیر ذره‌بین همشهری

رشد 300درصدی تعامل دولت با مجلس

گزارش
رشد 300درصدی تعامل دولت با مجلس

محسن تولایی-روزنامه‌نگار

دولت سیزدهم در گزارش عملکردی درخصوص نحوه تعامل دولت با مجلس طی 500روز گذشته از کاهش چشمگیر سؤال‌ها، استیضاح‌ها و حضور وزرا در مجلس و البته افزایش جلسات سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با نمایندگان و تعاملات کابینه با مجلس یازدهم خبر داده است.
به گزارش همشهری، بررسی موارد اشاره شده از افزایش همکاری‌های دولت سیزدهم با مجلس شورای اسلامی  از 100درصد تا 600درصد حکایت دارند که به‌صورت میانگین ضریب 3برابری نمره دولت سیدابراهیم رئیسی در مقایسه با دولت حسن روحانی و در تعامل با مجلس شورای اسلامی را حکایت می‌کند.

 لوایح قانون شده هفت‌برابر طرح‌ها
 از مجموع لوایح ارسالی دولت ۲۸ مورد تبدیل به قانون شده ولی به‌رغم افزایش طرح‌های نمایندگان به ۲۵۲ مورد تنها ۸ مورد آن به قانون تبدیل شده است، یعنی آن‌که ۱۵.۶ درصد لوایح ارسالی دولت با تصویب مجلس به قانون تبدیل شده درحالی‌که این نسبت برای طرح‌های نمایندگان تنها ۲.۳ درصد بوده که موید لایحه محوری است.

 48بیانیه در حمایت از مواضع و عملکرد دولت
 از ۵۴ بیانیه قرائت شده در ۵۰۰روز نخست دولت سیزدهم ۴۸مورد اعلام حمایت از مواضع دولت و عملکرد وزارتخانه‌های دولت مردمی صورت گرفته که حمایت ۲۸۱ نماینده از خدمات یک‌ساله دولت عدالت محور سیزدهم و حمایت ۲۶۰ نماینده از زحمات و حسن تعامل معاون پارلمانی رئیس‌جمهور 2نمونه از این بیانیه‌هاست.

 بیش از 8هزار جلسه بین نمایندگان و وزرا
در ۵۰۰ روز نخست دولت سیزدهم جمعا ۸۳۸۴ بار نمایندگان با وزرا دیدار حضوری داشته‌اند که بالغ بر هزار مورد آن در مجلس و مابقی در وزارتخانه‌ها بوده است.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید