• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181319
+
-

نمایش بزرگ میدانی «جان‌فدا» به روی صحنه می‌رود

روایتی از زندگی مرد میدان‌های جهاد

برگزاری نمایشگاه «سرو ایرانی» در فرهنگسرای نیاوران

گزارش خبری
روایتی از زندگی مرد میدان‌های جهاد

اجرای نمایش بزرگ میدانی «جان‌فدا» با موضوع زندگی سردار مقاومت، سپهبد شهیدحاج‌قاسم سلیمانی، از امروز در بوستان ولایت تهران آغاز می‌شود. این نمایش سیری در زندگانی پربرکت مردخستگی‌ناپذیر میدان‌های جهاد، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، است. «جان‌فدا» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا، محصول مکتب «حاج قاسم» و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط مؤسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود.
این نمایش میدانی از ۸ لغایت ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱، هر شب ساعت ۱۹ در بوستان ولایت تهران میزبان مخاطبان است. سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: امیرحسین طهرانی، مدیر تولید: داوود طامهری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسن‌زاده، مجری دکور: امید دهقان، مجری صحنه: کاظم غیاثوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مدیر تدارکات: تورج سلیمان.
سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بامداد ۱۳دی‌ماه سال۱۳۹۸ درپی حمله پهپادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله، ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی و تعدادی دیگر از یاران این دو فرمانده مقاومت نیز به شهادت رسیدند. شهید حسین پورجعفری، شهید هادی طارمی، شهید شهروز مظفری‌نیا و شهید وحید زمانیان، شهدای همراه سپهبد سلیمانی بودند.

حاج قاسم الهام‌بخش هنرمندان
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است. نمایشگاه «سرو ایرانی» ادای احترامی است به مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که از ششم دی آغاز شده و تا سیزدهم دی در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود.
این نمایشگاه در روز سه‌شنبه ششم دی ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۱۴ افتتاح شد. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ از بخش‌های متنوع آن که شامل آثار حجمی، نقاشی و… با موضوع شهید سلیمانی و شهدای مقاومت است، دیدن کنند. همچنین در تاریخ یکشنبه یازدهم و دوشنبه دوازدهم دی تعدادی از هنرمندان صاحب‌نام در این نمایشگاه به‌صورت کارگاهی به خلق اثر خواهند پرداخت و با علاقه‌مندان تبادل نظر خواهند کرد. مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز با رونمایی از آثار خلق‌شده در کارگاه در روز سه‌شنبه سیزدهم دی از ساعت ۱۵ در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
نمایشگاه «سرو ایرانی» با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مشارکت مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و انجمن هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید