• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181298
+
-

تیم منتخب جهان در مادرید

امباپه، رونالدو، بلینگام، آلفونسو دیویس و... به رئال می‌آیند؟

تیم منتخب جهان در مادرید

رسانه‌های اسپانیایی و انگلیسی خبری منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه جونیور، پسر بزرگ کریستیانو رونالدو پس از 4سال به آکادمی باشگاه رئال مادرید برمی‌گردد. روزنامه سان انگلیس ادعا کرده رونالدو به‌مدت 6ماه با دستمزدی پایین به رئال مادرید برمی‌گردد و بازگشت جونیور یکی از نشانه‌های آن است. درباره امباپه هم گزارش‌های تازه‌ای منتشر شده، اینکه او از نرفتن به رئال پشیمان است. اخبار نقل و انتقالاتی دیگری هم هست؛ ازجمله درباره انزو فرناندس، جود بلینگام، آلونسو دیویس و دیگران. درستی و نادرستی این خبرها را مرور می‌کنیم.

بلینگام
همه باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری به‌علاوه رئال‌مادرید خواهان جذب جود بلینگام 19ساله هستند. پکیجی که رئال برای خرید این بازیکن انگلیسی از دورتموند آماده کرده شامل 100میلیون یورو به باشگاه و سالی 12میلیون یورو دستمزد به‌خود بازیکن است. آنها او را برای جانشینی مودریچ می‌خواهند. لوکیتا قراردادش را به‌زودی به‌مدت یک سال دیگر تمدید می‌کند. رئال شاید به همین دلیل از همین حالا برای بلینگام اقدام کند اما او را یک فصل به‌خود دورتموند قرض بدهد.

انزو فرناندس
رئال‌مادرید پس از فروش کاسمیرو به منچستریونایتد فقط یک هافبک دفاعی در ترکیب دارد؛ شوامنی. در این پست تونی کروس، مودریچ، والورده، کاماوینگا و حتی آلابا قادر به بازی هستند اما این هم کافی نیست. نام انزو فرناندس، پدیده آرژانتین و جام‌جهانی از همان مرحله گروهی جام‌جهانی مطرح شد اما به‌مرور قیمت او بالا رفت. باشگاه‌های انگلیسی به جذب این بازیکن در همین ژانویه بسیار نزدیک‌ هستند و با توجه به نقطه ضعف بنفیکا در برابر مسائل مالی، احتمالش خیلی زیاد است که او به فروش برسد. باشگاه‌هایی از انگلیس ازجمله منچستریونایتد، لیورپول و نیوکاسل به بنفیکا پیشنهاد داده‌اند. رقم فسخ قرارداد انزو 120میلیون یورو است اما پیشنهاد 127میلیونی هم از نیوکاسل رسیده که مورد موافقت قرار نگرفته است. رئال‌مادرید هم یکی از باشگاه‌های خواهان فرناندس است؛ به‌خصوص اینکه سال‌هاست بازیکنی آرژانتینی در ترکیب این تیم قرار نگرفته و پرس متهم به آرژانتین‌ستیزی بوده است. اما بعید است پرس برای بازیکن ذخیره در این پست 120میلیون یورو بپردازد.

امباپه
گفته می‌شود چندی پیش کیلیان امباپه به خبرنگار روزنامه اکیپ خبر داده قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن تا تابستان 2024به پایان می‌رسد. شایعاتی درباره پشیمانی این بازیکن از تمدید قرارداد با پاریس مطرح است. وقتی این سیگنال‌ها به باشگاه اسپانیایی رسید، آنها هم غیررسمی پیغام‌هایی به بازیکن داده‌اند، اینکه این‌بار مثل 2دفعه قبلی که زمان و انرژی زیادی برای جذب او صرف کرده بودند، حاضر نیستند بازی بخورند و اگر امباپه می‌خواهد به رئال بیاید، باید همه کارهای خروج را شخصا انجام دهد چون فلورنتینو پرس نمی‌خواهد بار دیگر با ناصر الخلیفی که به دشمن او تبدیل شده است، مذاکره کند. رئال حتی حاضر است دوباره 180میلیون یورو در همین تابستان به پی‌اس‌جی پول بدهد اما به شرطی که حرف و حدیثی پیش نیاید؛ آنها می‌‌خواهند فقط پول بدهند نه اینکه مذاکره کنند. به‌تازگی نفرت از امباپه در مادرید کاهش یافته است. اتفاقات فینال جام‌جهانی و رقابت عالی این مهاجم فرانسوی با مسی و هت‌تریک او در این بازی و آقای گلی‌اش در جام‌جهانی نفرت‌ها را کم کرده. رافائل نادال، اسطوره تنیس و یکی از هواداران سرشناس رئال گفته آرزو دارد امباپه را در این تیم ببیند. چیزی که روشن است این است که کسی نسبت به پشیمانی امباپه تردیدی ندارد، چون غیراز اخراج پوچتینو و خروج دی‌ماریا و پاردس هیچ‌یک از وعده‌های الخلیفی به این ستاره محقق نشده است. اتفاقات و حاشیه‌های فینال جام‌جهانی و توهین دروازه‌بان جنجالی آرژانتین به او پیش چشمان مسی و همینطور کری‌هایی که امباپه و مسی در فینال با اشاره و ایما برای هم خواندند، حضور طولانی‌مدت این 2ستاره را زیر سقف یک باشگاه ناممکن می‌سازد. اگر مسی تصمیم بگیرد قراردادش را با پاریس تمدید کند، آنگاه امباپه به فکر جدایی خواهد افتاد و اینجاست که باشگاه رئال‌مادرید با جیب پر از پول وارد می‌شود.

رونالدو
خبر بازگشت جونیور به آکادمی باشگاه توسط یک خبرنگار نزدیک به رئیس رئال‌مادرید تکذیب شد. این منبع خبری مدعی شد باشگاه مادریدی هیچ برنامه‌ای برای قرارداد کوتاه‌مدت یا بلندمدت با رونالدو ندارد. جونیور یک سال و نیم اخیر را در آکادمی منچستریونایتد سپری کرده بود اما در حال‌حاضر مثل پدرش تیمی ندارد و باید وقت خود را در استخر خانگی سپری کند. منابع انگلیسی نوشته بودند درصورت تخفیف قابل‌ ملاحظه در دستمزد و همچنین توقع نداشتن برای حضور در ترکیب ثابت، رئال گزینه جذب کریستیانو را بررسی می‌کند. همزمان رسانه‌های هواداری این باشگاه دوباره به تنظیمات کارخانه یعنی تمجید از اسطوره خود برگشته‌اند. یکی از موضوعات تازه آنها مقایسه او با مسی با یک معیار جدید است؛ کریستیانو رونالدو با اینکه ۵توپ طلا در مقایسه با ۷توپ طلای مسی به‌دست آورده است، بیشتر از مسی در تمام تاریخ فوتبال امتیاز کسب کرده است؛ 3781امتیاز در برابر 3574امتیاز. آیا اینها نشانه‌ای است برای این بازگشت؟

آلفونسو دیویس
مدیر برنامه‌های مندی در حال کارشکنی است تا او را از رئال‌مادرید جدا کند. رئال به همین دلیل علاوه بر تلاش برای یافتن جانشین یا رقیبی برای کارواخال در پست دفاع راست، باید فکری به حال دفاع چپ بکند. آلابا توانایی بازی در این پست را دارد و همچنین ناچو، اما این کافی نیست. فلورنتینو پرس مدافع 22ساله کانادایی بایرن مونیخ را می‌خواهد. رئال هر بار از بایرن خرید کرده راضی بوده؛ تونی کروس، آلابا، پل برایتنر و... آلفونسو دیویس که در پست خودش بهترین است، می‌تواند تا 12سال پست دفاع چپ رئال را بیمه کند. او قادر به بازی در پست‌های دیگر و حتی مهاجم هم هست. دیویس تا تابستان 2024قرارداد دارد و تابستان آینده زمان مناسبی برای مذاکره با بایرن مونیخ برای خرید اوست. بایرن می‌خواهد زودتر قراردادش را تمدید کند اما اگر دیویس بداند رئال او را می‌خواهد، به تمدید تن نخواهد داد. در حال‌حاضر قیمت او حدود 67میلیون یورو است که بالاترین قیمت برای بازیکنی در پست دفاع چپ است. شاید اگر رئال اندریک را نمی‌خرید و چشم‌انتظار آمدن امباپه نبود، برای جذب موسیالا از بایرن‌مونیخ هم اقدام می‌کرد. جمال موسیالا یکی از امیدهای توپ طلا در آینده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید