• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181288
+
-

حمله به چغرترین تیم لیگ

استقلال فردا با مس رفسنجان بازی دارد؛ تیمی با کمترین گل زده و خورده و رکورددار مساوی‌های بدون گل!

 هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود؛ لیگی که 40درصد بازی‌هایش مساوی تمام می‌شوند و میانگین گل‌هایش در هر بازی سال‌هاست به عدد2 نمی‌رسد. همین هفته گذشته از 7مسابقه 5مساوی به‌دست آمد و فقط 9گل ردوبدل شد که تقریبا نیمی از آنها در بازی یک‌طرفه سپاهان و نفت مسجدسلیمان به ثمر رسیدند. خلاصه برای دنبال‌کردن این لیگ بی‌کیفیت - به‌خصوص در این روزهای بعد از جام‌جهانی- لازم است کمی هم گرایش‌های خودآزارانه داشته باشید!
اگر دارید این لیست 4بازی فرداست، بازی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و به انتظار یک صحنه زیبا بنشینید.

  ذوب‌آهن – نفت آبادان
اولین بازی هفته چهاردهم را 2تیمی برگزار می‌کنند که هفته گذشته روی‌هم‌رفته یک امتیاز بیشتر نگرفتند. ذوب‌آهن با مهدی تارتار یکی از عوامل اصلی پرتعدادشدن مساوی در بازی‌های امسال است. این تیم در 13بازی گذشته به 8مساوی رسیده که یکی از آنها همین هفته گذشته در زمین فولاد به‌دست آمد. ذوبی‌ها با اخراج نادر محمدی 70دقیقه 10نفره مقابل فولاد بازی کردند و این هفته اوت‌انداز معروف لیگ به‌خاطر همان اخراج محروم است. در آن سوی میدان صنعت‌نفت قرار دارد که با وجود حضور در رتبه‌های انتهایی جدول در 2هفته اخیر عملکرد نسبتا خوبی داشته است. صنعت‌نفت با آمدن تاوارس تا حدود زیادی متحول شده است. این تیم نساجی را برد و مقابل استقلال هم مستحق کسب امتیاز بود اما در دقایق پایانی با یک پنالتی شکست را پذیرفت. پنالتی استقلال را تقریبا نیمی از کارشناسان داوری تأیید کردند و البته همه این کارشناسان معتقد بودند استقلال باید از دقیقه67 با اخراج صالح حردانی 10نفره می‌شد. خلاصه بعد از باختی که با اشتباهات داوری نصیب آبادانی‌ها شد، تاوارس تلاش کرده تیمش را با یک بازیابی سریع روحی روانی به فولادشهر برساند.
 
  نفت مسجدسلیمان – آلومینیوم
آلومینیوم هفته گذشته میزبان گل‌گهر بود اما بازی‌اش به‌خاطر بارش برف برگزار نشد. نفت اما به اصفهان رفت و در تقابل با سپاهان همان‌قدر امتیاز گرفت که اگر بازی نمی‌کرد، می‌گرفت! نفت در 3بازی اخیرش 13گل خورده و اگر میانگین گل در لیگ برتر از اینکه هست فاجعه‌بارتر نمی‌شود، به‌خاطر لطفی است که تیم مسجدسلیمانی به حریفانش دارد. حتی تغییر سرمربی هم در مسجدسلیمان جواب نداده و ابراهیم اشکش هفته گذشته در نخستین حضورش 4گل خورد و به انتقاد از سرمربی قبلی پرداخت. تیم او فردا از ساعت15میزبان شاگردان مهدی رحمتی است. رحمتی هفته گذشته به‌خاطر بارندگی از رویارویی با امیر قلعه‌نویی معاف شد و باید دید به تیم انتهای جدول امتیاز می‌دهد یا نه.
 
  استقلال – مس رفسنجان
ریکاردو ساپینتو بعد از یک برد باارزش خارج از خانه، فردا در خانه خودش به مصاف مس رفسنجان می‌رود. مس صاحب کمترین گل‌های زده و خورده در لیگ است و اساسا گناه کم‌گل شدن لیگ برتر را هم باید به دوش این تیم گذاشت. در 13بازی قبلی مس کلا 11گل ردوبدل شده که آمار خیلی عجیبی است. این تیم با 4گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی رقابت‌ها‌ست و با 7گل زده فقط یک تیم را در گلزنی ضعیف‌تر از خودش می‌بیند. فصل گذشته ماجرای این تیم برعکس بود و شاگردان ربیعی در گلزنی خیلی موفق‌تر بودند. حتی استقلالِ فصل گذشته که با فرهاد مجیدی صاحب بهترین خط دفاعی تمام ادوار بود، در تقابل با مس به سختی 3 بر 2 برنده شد و رفسنجانی‌ها تنها تیم فصل بودند که 2بار دروازه آبی‌ها را باز کردند. بازی برگشت 2تیم در رفسنجان هم 2 بر صفر به سود آبی‌ها تمام شد. تیم ساپینتو در 2هفته پایانی نیم‌فصل با مس و تراکتور بازی دارد که بازی‌های سختی به‌نظر می‌رسند. هرچند آبی‌ها امسال بردهای خوبی در بازی‌های سخت داشته‌اند.
 
  فولاد – هوادار
اما آخرین بازی فردا (جمعه) از ساعت17در ورزشگاه خانگی فولاد برگزار می‌شود و تیم جواد نکونام برای دومین هفته متوالی به‌عنوان میزبان بازی می‌کند. فولاد هفته گذشته مقابل تیم 10نفره ذوب‌آهن  متوقف شد و هوادار هم با نساجی به تساوی رسید. فولاد در 9هفته اخیر فقط یک برد داشته و البته وضعیت هوادار هم در این زمینه خیلی بهتر از میزبانش نیست. این تیم با فولاد 3امتیاز و با منطقه سقوط 4امتیاز فاصله دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :