• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181246
+
-

روایت حسین شریعتمداری از شروع اغتشاشات اخیر در ایران

روایت
روایت حسین شریعتمداری از شروع اغتشاشات اخیر در ایران


مدیرمسئول روزنامه کیهان در نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع تحلیل مسائل روز کشور در دانشگاه آزاد میمه با اشاره به سالروز حماسه 9دی ماه، گفت: التهابات اخیر کشور به فتنه88 شباهت دارد البته در برخی مسائل تفاوت‌هایی هم قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه حماسه 9دی، پایان فتنه88 بود، افزود: درگیری ما با نظام سلطه که آمریکا در رأس آن قرار دارد، یک درگیری ماهوی است و در حقیقت ماهیت‌های ما با یکدیگر تعارض دارند و تا زمانی که ما بر اسلام ناب‌محمدی تأکید داریم و نظام سلطه بر خوی استکباری خودش است، این درگیری هم وجود دارد.

آشوب‌های اخیر کشور یک نسخه طراحی شده بود
شریعتمداری با تأکید بر اینکه فتنه88 به پایان رسید اما این به‌معنای اتمام همه فتنه‌ها نیست، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه88 یک جریان طراحی شده بود که اسناد زیادی در این مورد وجود دارد و آشوب‌های اخیر کشور نیز مثل فتنه88 یک جریان طراحی شده است.
وی در تشریح اسناد موجود پیرامون دسیسه دشمن برای به آشوب کشاندن کشور، گفت: مکنزی، فرمانده سابق سنتکام اوایل سال‌جاری در جلسه‌ای که در کنگره ملی آمریکا برگزار شد، در پاسخ به‌احتمال حمله نظامی به ایران، گفت که عملاً گزینه نظامی امکان‌پذیر نیست و ما برنامه‌ای تحت عنوان پلن Bدرنظر داریم و اگر در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسیم، از آن استفاده خواهیم کرد.
مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: بایدن نیز در سفر تیرماه به منطقه و پس از دیدار با برخی از سران کشورهای عربی، از پلن Bصحبت می‌کند و می‌گوید که به‌دنبال سپری هستند به نام سپر آسمان، طرح سپر آسمان، در اصل یک طرح دفاعی است که در آن برخی از حرکات نظامی پیش‌بینی شده و توسط کنگره آمریکا تصویب شده بود اما کشورهای عراق، مصر و قطر با آن مخالفت می‌کنند. همچنین «رابرت مالی» در گفت‌وگو با «جوزپ بورل» وعده می‌دهد که ایران به‌زودی و با عجله برای ادامه مذاکرات مراجعه می‌کند و 2هفته بعد از این صحبت‌ها، آشوب‌ها داخل کشور شروع شد.
شریعتمداری در ادامه به طراحی دشمنان و نقش رسانه‌های معاند در فتنه‌های کشور پرداخته و گفت: باید به رخداد‌های قبلی توجه کرد، چند ماه قبل از فتنه88 یکی از شاخه‌های نظامی منافقین سردبیر یکی از رسانه‌های معاندین می‌شود و از طرف دیگر تارنمای وزارت خارجه اسرائیل در همان زمان به زبان فارسی فعالیتش را شروع می‌کند. در جریانات اخیر نیز وزارت خارجه آمریکا از مالک توییتر درخواست می‌کند که تعمیرات سخت‌افزاری‌اش را به تأخیر بیندازد.
وی با بیان اینکه دشمن در فتنه88 به‌دنبال پیاده کردن طرح انقلاب سفید بود، افزود: درست است برخی ابعاد آشوب‌های اخیر کشور با فتنه88 متفاوت است اما مبنای هر دو اتفاق یکی است و دشمن در آشوب‌های اخیر نیز به‌دنبال اجرای طرح ائتلاف سفید بود و برای رسیدن به هدف‌شان همه دشمنان داخلی و خارجی و گروهک‌های منافقین کومله و دمکرات متحد شدند‌.
این فعال رسانه‌ای با تأکید بر اینکه در فتنه88 انتخابات تنها یک بهانه بود و دشمن نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده بود، گفت: مخرج مشترک همه گروه‌های حاضر در ائتلاف سفید، دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است اما همانطور که در فتنه88 ناکام ماندند، باز هم نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند. دشمنان کشور در طول 43سال گذشته بارها علیه نظام انقلاب اسلامی دسیسه‌چینی کرده‌اند اما جمهوری اسلامی مستحکم به راه خودش ادامه داده است.
وی افزود: دشمن در فتنه88 نیز پیش از شروع آشوب‌ها در کشور مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرد و زمانی که فتنه شکست خورد، مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شد؛ در آشوب‌های اخیر کشور نیز این اتفاق تکرار شد و حالا که آشوب‌ها شکست خورده، می‌خواهد مذاکرات را دوباره از سر بگیرد.
این فعال رسانه‌ای با تأکید بر اینکه اعتراض و اغتشاش تفاوت دارد، گفت: کسی که به یک موضوع اعتراض دارد، امنیت جامعه را به خطر نمی‌اندازد، به اموال عمومی آسیب نمی‌زند، نیروهای حافظ امنیت را به شهادت نمی‌رساند و آمبولانس حامل بیمار را آتش نمی‌زند، این اغتشاش است نه اعتراض؛ نگاهی به وضعیت حال حاضر فرانسه و انگلیس بیندازید، نخست‌وزیر انگلیس اعتصاب‌کنندگان را به استفاده از نیروی نظامی و ارتش برای سرکوب تهدید کرد. شریعتمداری گفت: بسیاری از مردم بابت مماشات با آشوبگران گلایه داشتند، کجای دنیا نیروی حافظ امنیت را بدون سلاح به مقابله با تروریست مسلح می‌فرستند؟ اگر انتقادی هم باشد، در این مورد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید