• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181172
+
-

نکته بازی/ کاش بعد از جام‌جهانی نبود

جام‌جهانی قطر، نخستین جام‌جهانی زمستانی تاریخ بود و به همین دلیل هم در میانه‌های فصل لیگ‌های مختلف برگزار شد. به هر حال این اتفاق، ویژگی‌های خاص خودش را داشت و مثلا برخی بر این باورند که کیفیت بالاتر مسابقات، به‌خاطر آمادگی و شادابی اغلب بازیکنان بود. با این حال حداقل برای ما ایرانی‌ها برگزاری جام‌جهانی در زمستان یک اشکال بزرگ به‌وجود آورد؛ اینکه ناچار شدیم بلافاصله بعد از باکیفیت‌ترین مسابقات دنیا، به تماشای لیگ سطح پایین خودمان بنشینیم. در شرایط عادی شاید تماشای بازی پرسپولیس- پیکان یا نفت آبادان- استقلال آنقدرها آزاردهنده نبود‌، اما باور کنید دیدن این بازی‌ها بعد از مسابقه‌ای در سطح آرژانتین- فرانسه، بزرگ‌ترین عذاب ممکن است. کاش لااقل ادامه مسابقات لیگ به چند ماه دیگر موکول می‌شد تا طعم جام‌جهانی از زیر زبان‌مان بیرون برود!

صعودی که شیرین نبود
با حضور در مسابقه پرسپولیس و پیکان، امید عالیشاه بازی شماره 219خودش را برای سرخپوشان پایتخت انجام داد و به جمع 10بازیکن پرسابقه تاریخ باشگاه رسید. طبیعتا رسیدن به چنین جایگاهی برای هر بازیکن جای خوشحالی دارد. پرسپولیس تیم بزرگی است و آسان نیست که شما با چنین تداومی، به جمع 10بازیکن برتر آن برسید. با این حال این رکوردشکنی برای عالیشاه در شرایطی رخ می‌دهد که او در بهترین فرم فوتبالی‌اش نیست. مدت‌هاست که عالیشاه به تناوب در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور پیدا می‌کند و با وجود دستیابی به بازوبند کاپیتانی این تیم، آن اثرگذاری مورد انتظار را ندارد. او برابر پیکان هم خوب نبود و اوایل نیمه دوم تعویض شد. با این روند، شاید اگر عالیشاه از پرسپولیس جدا شود خیلی از هواداران این تیم چندان متأسف نشوند.

مهاجم خوب «نرو» بگیرید
بعد از توقف پرسپولیس برابر پیکان، طبیعی بود که عمده پرسش‌ها پیرامون جدایی لوکادیا و تأثیر این اتفاق بر شرایط سرخپوشان باشد. بازیکنان تیم که گویا در این مدت رابطه دوستانه‌ای با این مهاجم هلندی پیدا کرده بودند، چیزی علیه او نگفتند و فقط آرزو کردند جای خالی‌اش پر شود. همین شرایط برای یحیی گل‌محمدی هم وجود داشت. سرمربی پرسپولیس گفت: «امیدوارم در پنجره زمستانی بتوانیم یک مهاجم خوب بگیریم.» پرسپولیس اصولا خیلی سخت بازیکن خارجی به درد بخور می‌گیرد، اما این اتفاق در مورد لوکادیا رخ داد که او هم اهل گریز از آب در آمد. بنابراین شایسته است پرسپولیسی‌ها این بار دنبال یک خارجی خوب «نرو» باشند، وگرنه اگر قرار به تکرار همین اتفاق باشد، بهتر است با همان ایرانی‌ها ادامه بدهند. حداقلش این است که وسط کار ول نمی‌کنند بروند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید