• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181171
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1krG
+
-

خرید از سبد دیگران

لیورپول این‌بار مهاجم خود را از لیست خرید منچستریونایتد برداشت

خرید از سبد دیگران

درحالی‌که در اولدترافورد حواس همه ازجمله اریک تن‌هاخ به نیمکت‌نشین کردن کریستیانو رونالدو و شکستن اسطوره این باشگاه بود، مهاجمی که گفته می‌شد قرار است به‌جای او خریداری شود، از چنگ این تیم پرید. سرمربی هلندی از همان ابتدای فصل و حتی پیش از نهایی کردن انتقال 100‌میلیون یورویی آنتونی از آژاکس دنبال خرید کودی خاکپو از آیندهوون بود. این مهاجم هلندی در جام جهانی در ترکیب تیم ملی هلند خوش درخشید و به باشگاه‌های دیگر نشان داد که می‌تواند گزینه آنها هم باشد.

لیورپول برای جذب خاکپو رقابت نزدیکی با یونایتد داشت و با پیروزی در این دوئل توانست یکی از ستاره‌های جام جهانی را جذب کند. درحالی‌که برخی منابع از توافق 37‌میلیونی لیورپول با مهاجم هلندی – قابل افزایش به 44‌میلیون با درنظر گرفتن آپشن‌های مختلف - خبر می‌دهند، مارکا اعلام کرد که لیورپول با 42‌میلیون ثابت و 14میلیون یورو دستمزد رضایت بازیکن هلندی را جلب کرده است.

  فصل پیش همه مدافعان لیورپول مصدوم شدند و سپس نوبت به آسیب‌دیدگی هافبک‌ها در این فصل رسید. پیش از جام جهانی مهاجمان نیز مصدوم شدند. یورگن کلوپ برای پر کردن جای خالی دیوگو ژوتا و لوییس دیاس که دچار آسیب‌دیدگی طولانی‌مدت شده‌اند، چاره‌ای جز یک خرید زمستانی دیگر نداشت. این‌بار ویرجیل فان‌دایک به کمک باشگاه آمد تا با استفاده از رابطه خوبی که با خاکپو در اردوی تیم ملی پیدا کرده، به این انتقال کمک کند. قطعی شدن انتقال خاکپو به آنفیلد درست 4‌روز پس از جدایی جولین وارد، مدیر ورزشی و مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه، صورت گرفت. کلوپ خریدهای زمستانی موفقی داشته که لوییس دیاس و ویرجیل نمونه‌ای از این دست هستند. این خرید از این جهت اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم فیرمینو هم مصدوم است. کلوپ برای بازی با استون‌ویلا مجبور شد از چمبرلین در پست وینگر چپ استفاده کند.
  به‌هر صورت جانشین رونالدو به‌جای اولدترافورد از آنفیلد سر در آورد. تن‌هاخ فعلا بهتر است مشغول ایجاد نظم و انضباط در تیمش باشد و گزینه‌های او را دیگران بخرند. خرید خاکپو راحت‌تر از چیزی بود که تصورش می‌رفت. با درخشش او به‌نظر می‌رسید قیمت این بازیکن سر به فلک خواهد کشید اما این انتقال تنها 37میلیون پوند (40میلیون یورو با قراردادی به‌مدت 6سال) خرج برداشت که واقعا در این بازار مفت است. هزینه انتقال او با افزونه‌ها ممکن است در آینده به 50میلیون برسد. این را هم درنظر داشته باشید که آژاکس روی چنین بازیکنی برچسب 100‌میلیونی می‌زد!
  بازیکن 23ساله آیندهوون در هر 3‌دیدار مرحله گروهی جام جهانی با نخستین ضربه به سمت دروازه حریفان موفق به گلزنی شده بود. فروش او برای باشگاه هلندی یک رکورد است. آژاکس نسبت به این باشگاه محبوبیت بیشتری بین استعدادیاب‌ها و مدیر برنامه‌ها دارد. شاید اگر خاکپو بازیکن آژاکس بود، همین الان قیمت او دو برابر شده بود. آژاکس بهتر بلد است استعدادهایش را به باشگاه‌های دیگر با قیمت‌های گزاف بیندازد.
  پس از داروین نونیس که نزدیک بود به تاتنهام برود، خاکپو دومین بازیکنی است که لیورپول از چنگ باشگاه‌های رقیب می‌رباید و به‌اصطلاح او را هایجک می‌کند.

   هایجک ژائو فلیکس
هایجک بازیکنان در نقل‌وانتقالات زمستانی ادامه دارد. ژائو فلیکس مدت‌ها مورد توجه منچستریونایتد، آرسنال و چند تیم دیگر بود تا اینکه چلسی وقتی فهمید اتلتیکو با انتقال قرضی او مشکلی ندارد، با این باشگاه اسپانیایی بر سر این بازیکن پرتغالی به توافق رسید. این قرارداد قرضی که جدا از دستمزد خود بازیکن 8میلیون پوند هزینه دارد، ممکن است همراه با بندی برای دائمی شدن باشد. ژرژ مندس بر سر او با چند باشگاه دیگر هم توافق کرده بود.

   یک انتقال گرگی
باشگاه ولوز که در ابتدای فصل دیگو کاستا را به‌صورت آزاد جذب کرده و در کلیپ تبلیغاتی‌اش از گرگ واقعی که سمبل باشگاه است استفاده کرده بود، یک مهاجم دیگر اتلتیکویی را هم جذب کرد؛ البته این‌بار در مراسم استقبال از کونیا خبری از گرگ نبود. ولوز به‌تازگی با لوپتگی برای سرمربیگری این تیم قرارداد بسته و پریشب نخستین برد را (3بر یک مقابل اورتون) با این مربی اسپانیایی تجربه کرد. حالا انتقال مهاجم ۲۳ساله برزیلی اتلتیکو می‌تواند این تیم را برای ادامه فصل و رهایی از خطر سقوط تقویت کند. کونیا ۱۸‌ماه برای اتلتیکومادرید به میدان رفت و حالا با قراردادی قرضی و بند خرید اجباری راهی انگلیس شده. گرگ‌ها در تابستان آینده باید 43میلیون پوند برای او به اتلتی بپردازند که این یک رکورد در باشگاه است. سیمئونه انگار به این نتیجه رسیده که برای ارائه سبک خاص دفاعی‌اش نیازی به مهاجم ندارد. پس از موافقت با آزادسازی ژائو فلیکس، مهاجم برزیلی (کونیا) دومین مهاجم اتلتیکو است که تیم را در نیمه راه رها می‌کند.

   جذب پدیده جام جهانی
منچستریونایتد که در جذب خاکپو ناکام مانده، برای خرید پدیده جام جهانی2022یعنی انزو فرناندس به توافقات اولیه با بنفیکا دست یافته است. خرید این هافبک آرژانتینی 120میلیون یورو برای من‌یونایتد آب می‌خورد. این در حالی است که تن‌هاخ در پست هافبک دفاعی بازیکنانی مثل کاسمیرو، فرد، اسکات مک‌تامینی و حتی اریکسن را هم دارد و تنها حداکثر 2‌تن از آنها می‌توانند در ترکیب قرار بگیرند. نخستین خریدی که او برای منچستر کرد، جذب یک مدافع چپ خیلی معمولی به نام مالاسیا بود، درحالی‌که در این پست لوک شو و الکس تلس را در اختیار داشت، 2‌مدافع چپ ملی‌پوش انگلیس و برزیل. منچستر برای خرید انزو باید با لیورپول و احتمالا رئال‌مادرید رقابت کند. با توجه به اینکه رئال در زمستان امسال خریدی نخواهد داشت، به‌نظر می‌رسد انزو سهم من‌یونایتد خواهد شد.


   استاد باکسینگ‌دی
لیورپول به 3‌برد پشت‌سرهم در لیگ رسید. قرمزها در 26دسامبر یا همان باکسینگ‌دی همیشه می‌برند و این‌بار پس از 6مسابقه گل خوردند و 3بر یک استون‌ویلا را بردند. آمار لیورپولِ یورگن کلوپ در بازی‌های باکسینگ‌دی که تعطیلی روز پس از کریسمس است؛ 6بازی، 6برد، 18گل زده و یک‌گل خورده که همه اینها رکورد است. هیچ مسابقه دیگری در تاریخ لیگ برتر به‌اندازه بازی این دو تیم برنده خارج از خانه نداشته؛ 22بار تیم‌های میهمان موفق شده‌اند حریف خود را ببرند که 16برد خارج از خانه آن نصیب لیورپول در ویلاپارک شده است. در 93بازی از 189رویارویی بین 2‌تیم، برد از آن قرمزها بوده. تنها آرسنال با 99پیروزی مقابل اورتون سلطه بیشتری بر یک حریف خاص در تاریخ لیگ‌های سطح اول داشته است.

  رکوردهای خاص فرعون
با ثبت گل و پاس گل مقابل استون‌ویلا، محمد صلاح به تنها بازیکن تاریخ لیورپول در لیگ برتر پس از استیون جرارد بدل شد که در این رقابت‌ها به رکورد حداقل ۵۰‌گل و ۵۰‌پاس‌گل می‌رسد. او گل ۱۷۲ خود را با لباس قرمزها به ثمر رساند و با تعداد گل‌های کنی داگلیش نیز برابری کرد.

  بازگشت ونگر پس از 4.5سال
آرسن ونگر برای اولین‌بار پس از سال2018 که آرسنال را ترک کرده بود، به ورزشگاه امارات برگشت تا شاهد پیروزی و کام‌بک تیم سابقش مقابل وستهم باشد. بازیکنان هم از حضور او خبر نداشتند. آرسنال در 10بازی آخرش مساوی نداشته؛ در 7دیدار آخر خانگی حداقل 2‌گل زده، دومین‌بار در این فصل بازی باخته را برده و انکتیا با پیراهن شماره14 آرسنال مقابل دیدگان تیری آنری، اسطوره شماره14 توپچی‌ها موفق به گلزنی شده. چه شب باشکوهی!

  هافبک‌ترین  مدافع تاریخ
اندی رابرتسون با ساختن گل برای صلاح به رکورد 54پاس‌گل در لیگ برتر رسید. او که در بازی قبلی به رکورد 53پاس‌گل لیتون بینز رسیده بود، تنها 5‌دقیقه بعد از شروع بازی با استون‌ویلا یک پاس‌گل دیگر داد تا یک رکورد اختصاصی ثبت کند و به بهترین مدافع گلساز تاریخ لیگ تبدیل شود. بیشترین پاس‌گل برای یک‌ مدافع در تاریخ لیگ برتر؛ اندی رابرتسون (۵۴‌پاس‌گل در۲۳۱‌بازی) و لیتون بینز (۵۳پاس‌گل در ۴۲۰‌بازی). رابرتسون در 3‌فصل از 4‌فصل اخیر لیگ برتر حداقل 10‌پاس‌گل به ثبت رسانده است. او در این فصل و در 13‌بازی قبلی، 5‌پاس‌گل داده بود.


آخرین دیدار نخستین هفته پس از جام‌جهانی لیگ برتر انگلیس را امشب منچسترسیتی و لیدز برگزار می‌کنند. سیتی برای آنکه فاصله 8امتیازی با آرسنال را کم کند و از نیوکاسل هم پیش بیفتد، برای پیروزی به میدان می‌رود. کوین دی‌بروینه با 5پاس‌گل دیگر به رکورد 100پاس در لیگ برتر می‌رسد. او در 8فصل و 224‌بازی لیگ برتری، 95‌پاس‌گل ثبت کرده. تنها فابرگاس و رایان گیگز از او بیشتر گل ساخته‌اند. لیدز وقتی در فصل
2020 - 21 به لیگ برتر برگشت، مقابل من‌سیتی رفت و برگشت بدون شکست ماند (یک برد و یک تساوی) اما فصل پیش در مجموع رفت و برگشت لیگ 11بر صفر شکست خورد. لیدز از ماه مه1999 که آرسنال را یک بر صفر شکست داد، هیچ قهرمان دیگری را نبرده و مقابل مدافعان عنوان قهرمانی، 2‌تساوی و 5شکست به‌دست آورده. سیتی لیگ را پیش از جام‌جهانی با شکست مقابل برنتفورد به پایان برد. از دسامبر2018 سابقه نداشته که آنها 2‌باخت پشت‌هم در لیگ داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید