• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181153
+
-

جنگ بی‌پایان

دوئل آرژانتینی‌ها و فرانسوی‌ها کماکان ادامه دارد

جنگ بی‌پایان

جنگ عجیبی بین فرانسه و آرژانتین در‌گرفته است. از این پس جدال این دو تیم را باید دربی خطاب کرد. پس از هیجانات دیوانه‌کننده فینال جام‌جهانی که با 3‌گل امباپه و 2‌گل مسی با تساوی 3-3 تمام شد و آرژانتین به لطف درخشش امیلیانو مارتینس، فرانسه را شکست داد و قهرمان شد، آرژانتینی‌ها رفتار عجیبی در جشن قهرمانی و در بازگشت به کشورشان از خود نشان دادند. از همه بدتر حرکات امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان این تیم بود که حتی عروسک لاک‌پشت نینجا را با صورت امباپه در دست داشت. فرانسوی‌ها با اشاره به نادرست‌بودن پنالتی اول آرژانتین و اعتراض به گل دوم آنها به این بهانه که هنگام گل 2‌بازیکن ذخیره حریف داخل زمین بودند و گل باید مردود می‌شد، از فیفا خواسته‌اند بازی فینال را تکرار کند. بیش از 200‌هزار شهروند فرانسوی در یک عریضه اینترنتی خواهان برگزاری دوباره فینال جام جهانی شده‌اند و به 3‌دلیل خواسته‌شان را بجا دانسته‌اند؛ دلیل اول پرداخت رشوه به داور مسابقه (شیمون مارسینیاک)، دلیل دوم اشتباه‌بودن اعلام پنالتی به‌سود آرژانتین و دلیل سوم ارتکاب خطا روی امباپه قبل از به‌ثمررسیدن گل دوم آرژانتین بوده است. طبق قوانین سایتی که عریضه در آن منتشر شده است، درصورتی که تعداد افراد خواهان برگزاری مجدد فینال جام‌جهانی به 500‌هزار نفر برسد، عریضه آنها در زمره 3‌عریضه مهم سایت قرار خواهد گرفت، هرچند که رخ‌دادن این اتفاق به‌معنای برگزاری مجدد فینال نیست. در تلافی، آرژانتینی‌ها هم بیکار ننشستند و بیش از ۲۰۰هزار نفر در یک رأی‌گیری شرکت کردند؛ کمپینی با این عنوان: «فرانسه گریه نکن»!
   برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه درباره کری‌های مارتینس به فیفا هشدار داد و گفت: «فیفا چه کار می‌کند؟ ورزش درباره جوانمردی است. درباره احترام به دیگران و کسانی که شکست خوردند.» او خواهان محرومیت شدید امیلیانو از سوی فیفا شد.
   پاتریک ویرا، اسطوره فرانسوی‌ها و آرسنالی‌ها که هدایت کریستال‌پالاس را به‌عهده دارد، دیگر کسی بود که از دروازه‌بان استون‌ویلا انتقاد کرد و گفت: «او با کارش به‌خودش و به بازی فوتبال آسیب می‌زند. بعضی از عکس‌های او را در آرژانتین دیدم، رفتارش به نوعی دستاوردهای آرژانتین در جام‌جهانی را بی‌ارزش کرد. فکر می‌کنم که واقعا لازم نبود چنین کاری انجام دهد. رفتار او احمقانه بود.»
   اونای امری، سرمربی اسپانیایی استون‌ویلا هم به امیلیانو هشدار داد که مراقب رفتارش باشد تا انرژی منفی‌ای که نسبت به او ایجاد شده است، به تیم باشگاهی‌اش آسیب نزند.
   از طرفی رابطه امباپه هم با مسی به تیرگی گراییده است. آنها پس از گلزنی در فینال جام جهانی با اشاره برای همدیگر کری خواندند که شروع‌کننده مسی بود. وقتی مارتینس عروسک امباپه را در دست داشت، مسی در یک‌قدمی‌اش بود و تذکری به دروازه‌بان تیمش نداد. حالا این دو در پاری‌سن‌ژرمن تا پایان فصل باید همدیگر را تحمل کنند تا یکی‌شان در تابستان جدا شود.
   از طرفی، با تقویت شایعه تمدید قرارداد مسی با پاریس، اندکی از محبوبیت او در بارسلونا هم کاهش یافت. به مناسبت قهرمانی مسی با آرژانتین در جام جهانی‌2022، یکی از هنرمندان شهر بارسلونا با نام مستعار «تی‌وی‌ بوی» تصویری زیبا از مسی روی یکی از کیوسک‌های خیابان دیاگونال شهر بارسلونا کشیده که او را با پیراهن تیم ملی آرژانتین، با کاپ قهرمانی جام جهانی در دست و مدالی با نقش دیه‌گو مارادونا دور گردن نشان می‌دهد. مردمی که برای تماشای این نقاشی به خیابان دیاگونال بارسلونا رفته بودند با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند و دیدند صورت مسی در این نقاشی دیواری مخدوش شده است. ممکن است این کار گردشگران فرانسوی باشد یا حتی هواداران بارسا که از بازگشت مسی ناامید شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید