• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181132
+
-

بیش از ۱۳هزار پرچم عزاداری در پایتخت به اهتزاز در آمد

پایتخت، سوگوار عزای فاطمی

از ابتدای این هفته مقدمات برگزاری آیین‌های مذهبی ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) در شهر آغاز شده و بیش از ۱۳ هزار پرچم عزاداری در پایتخت به اهتزاز در آمد.
سازمان زیباسازی شهرداری تهران اکران فرهنگی این ایام را با اهتزاز بیش از 8هزار پرچم عمودی، 5هزار پرچم محلی و نمادهای مذهبی در سراسر فضای شهر، ساختمان‌های بلندمرتبه و محلات و معابر انجام داده است.
به گزارش همشهری، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از آمادگی پایتخت جهت برگزاری ویژه برنامه‌های پاسداشت و گرامیداشت ایام فاطمیه خبر داد.
مصطفی زیبایی نژاد، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: طبق سنوات گذشته و همگام با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی و آیینی در مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می‌شود.
او افزود: پشتیبانی و مشارکت در برگزاری 5اجتماع بزرگ فاطمیون که به‌صورت همزمان در روز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این روز است. این برنامه‌ها توسط هیأت‌های مردمی برگزار و شهرداری تهران در مهیا کردن این برنامه‌ها و پشتیبانی از هیأت‌ها نقش دارد. این اجتماعات در میدان‌های شهید طهرانی مقدم، هفت تیر، فاطمی، هفت حوض و جوادیه با حضور مداحان برگزار خواهد شد.
وی همچنین از مشارکت در اجرای دو نمایش آیینی به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و ایام فاطمیه یاد کرد و افزود: نمایش «روز دوشنبه» و نمایشواره «کوچه‌های بنی هاشم» عنوان دو کار نمایشی است که به مناسبت این ایام به‌ترتیب در سالن حجاب و همچنین خیابان ستارخان ابتدای شهرآرا آغاز به‌کار کرده و تا اتمام دهه دوم فاطمیه اجرا می‌شوند.
زیبایی نژاد با اشاره به برپایی 150موکب اقامه عزا و پذیرایی در سطح شهر با عنوان «مواکب سلیمان» گفت: در سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار و همزمان با استقبال از پیکرهای مطهر 200شهید گمنام در تهران برنامه‌های فرهنگی آیینی متنوعی تدارک دیده شده است.
وی در تشریح این برنامه‌ها افزود: 25موکب پذیرایی و 17پردیس فرهنگی و همچنین 7استیج با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع توسط مناطق 22گانه و مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی به شهروندان در مراسم تشییع شهدای گمنام از دانشگاه تهران تا معراج شهدا تعبیه شده است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در روز 9دی گفت: با برپایی مواکب فرهنگی و پذیرایی، فضاسازی و همچنین توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی در برنامه محوری شهر تهران به مناسبت این روز که در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود مشارکت خواهیم داشت. همچنین ویژه برنامه شهرداری تهران به مناسبت این روز با سخنرانی شهردار محترم تهران و اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی و بصیرت افزایی در مسجد ابوذر منطقه 17بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید