• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 180980
+
-

اولین سفر ساپینتو به برزیل

امروز پرسپولیس میزبان پیکان است و استقلال به میهمانی نفت آبادان می‌رود

هفته سیزدهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 3بازی دنبال می‌شود. دیروز 4بازی از این هفته برگزار شد و مسابقه دو تیم گل‌گهر و آلومینیوم در شهر اراک به تعویق افتاد. امروز اما پرسپولیس و استقلال بعد از تساوی در دربی تهران به‌ترتیب مقابل پیکان و نفت آبادان قرار می‌گیرند. دو حریفی که هر دو در رتبه‌های پایین جدول هستند ولی یکی از آنها هفته گذشته پیروز شده و نشانه‌هایی از بازگشت را بروز داده است.

پرسپولیس............................پیکان
پیکان یکی از خوش‌خاطره‌ترین تیم‌های لیگ برای پرسپولیسی‌هاست. پیکانی‌ها معمولا خوب به پرسپولیس می‌بازند و خیلی هم فرقی نمی‌کند کدام مربی روی نیمکت آنها نشسته باشد. فصل گذشته پرسپولیس بازی رفت را 3 بر یک و بازی برگشت را 2 بر صفر از این تیم برد و تقریبا تمام مهاجمان سرخپوش به این تیم گل زدند. از عیسی آل‌کثیر گرفته تا عبدی و پاکدل. حالا پرسپولیسی‌ها در حالی به این تیم رسیده‌اند که با فرار عجیب لوکادیا و مصدومیت دیاباته، دوباره پاکدل و عبدی به تنها مهاجمان اردوی قرمزها بدل شده‌اند. یحیی در دربی به هیچ‌یک از این دو مهاجم برای حضور در ترکیب اصلی اعتماد نکرد اما شاید مصاف با پیکان فرصت خوبی باشد تا آنها بعد از مدت‌ها گل بزنند و به روزهای خوب‌شان برگردند. البته یحیی خیلی اعتقادی به این موضوع ندارد و شاید باز هم با عالیشاه به‌عنوان تک‌مهاجم به زمین برود. در آن سوی میدان شاگردان مجتبی حسینی اصلا حال و روز خوبی ندارند. دستیار سابق یحیی در 9بازی اخیرش فقط 6امتیاز گرفته که آن هم حاصل 6مساوی بوده است. یعنی این تیم در 9هفته اخیر پیروز نشده، درحالی‌که طی 3بازی اول 2برد به‌دست آورده بود و حالا فقط همان 2برد را دارد. پیکان با 6گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر را دارد. در مقابل پرسپولیسی‌ها تا هفته قبل صاحب بهترین خط دفاع بودند اما با 2گلی که در دربی خوردند این عنوان را به مس
رفسنجان بخشیدند.  سرخپوشان هفته آینده بازی سختی در سیرجان دارند و از دست دادن امتیاز قبل از آن فینال در حوصله طرفداران پرسپولیس نیست.
 
نفت آبادان......................استقلال
تا قبل از تعطیلات جام‌‍‍‌‌‌‌جهانی یعنی در زمانی که نفت آبادان با فیروز کریمی مشغول پخش کردن امتیاز بین تیم‌های لیگ بود، بازی با زردپوشان بازی خیلی آسانی به‌حساب می‌آمد. اگر استقلال در آن روزها به پست برزیلی‌های جنوب می‌خورد می‌شد 3امتیاز را حتی قبل از بازی به‌حساب این تیم واریز کرد. همانطور که پرسپولیس، گل‌گهر، سپاهان و بقیه مدعیان به‌راحتی 3امتیاز را از آبادانی‌ها گرفتند. اما صنعت‌نفت در تعطیلات ادسون تاوارس را برای نیمکتش برگزید و او در نخستین مسابقه نساجی را در قائمشهر برد. بازی امروز این تیم مقابل استقلال نشان خواهد داد آن پیروزی فقط یک اتفاق بوده یا باید صنعت‌نفت را با سرمربی برزیلی‌اش کاملا جدی گرفت. این مسابقه جنگ برزیل و پرتغال روی نیمکت‌های سرمربیگری است. ریکاردو ساپینتو هفته گذشته در نخستین دربی‌اش تا مرز پیروزی رفت و برگشت. او برای دور نشدن از قافله صدرنشین‌ها نیاز مبرمی به 3امتیاز این میدان دارد.
 استقلال موفق‌ترین تیم این فصل در بازی‌های خارج از خانه بوده و طی میهمانی‌هایش فقط یک‌بار پیروز نشده است.  آبی‌ها در مسجدسلیمان پیروز نشدند و باید دید در دومین سفر به خوزستان می‌توانند با 3امتیاز برگردند یا نه. ساپینتو در دربی علاوه بر پیروزی، یکی از بازیکنان اصلی‌اش را هم از دست داد. آرش رضاوند بازیکن مصدوم دربی بود و تا یکی دو ماه دیگر قادر به همراهی تیمش نیست. علاوه بر او ابوالفضل جلالی و عارف غلامی نیز همچنان مصدوم‌اند.
 
تراکتور.................مس کرمان
در کنار 2بازی تیم‌های سرخابی، دیگر بازی امروز در تبریز و میان 2تیم تراکتور و مس برگزار خواهد شد. نکته مهم این بازی کسب مجوز ورود تماشاگران توسط تیم تبریزی است که خبر خوبی برای فوتبالی‌های این شهر محسوب می‌شود. تراکتور که در نخستین روز سرمربیگری پاکو خمس توانست پیکان را در تهران ببرد، شاید برای کسب دومین پیروزی متوالی هم کار سختی نداشته باشد. حریف آنها تیمی است که در 5بازی اخیرش فقط یک‌بار نباخته و در 8بازی اخیرش فقط یک‌بار گل زده است. تراکتور البته غایبان زیادی در این بازی دارد؛ رضا اسدی و هادی محمدی 4کارته و محرومند و ریکاردو آلوز و حجت حق‌وردی هم به‌دلیل مصدومیت شرایط بازی را ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید