• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180927
+
-

پایان اختلافات 30ساله به احترام ایام فاطمیه

کوتاه از حادثه
پایان اختلافات 30ساله به احترام ایام فاطمیه

درگیری‌های 2طایفه که در 30سال گذشته موجب قتل 2نفر و مصدومیت ده‌ها نفر شده بود، با پادرمیانی مسئولان قضایی و به احترام ایام فاطمیه به صلح و سازش منجر شد. به‌گزارش همشهری، اختلافات این 2طایفه که در منطقه شرق استان هرمزگان سکونت دارند از 30سال قبل آغاز شد و تاکنون ادامه داشت. در درگیری‌های این دو طایفه در این مدت 2نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر مصدوم و دچار نقص عضو شدند. با وجود این مسئولان قضایی هرمزگان به‌دنبال صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه بودند. به همین دلیل شروع به رایزنی با بزرگان هر دوطرف کردند تا اینکه سرانجام این تلاش‌ها به نتیجه رسید و اعضای دو طایفه حاضر به صلح و سازش شدند.
مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در این‌باره گفت: با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام فاطمیه در مراسمی با حضور مسئولان قضایی میناب، بشاگرد و هشت‌بندی، اعضای شورای تأمین، معتمدان محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.
او ادامه داد: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان، به‌منظور ایجاد مصالحه، اعضای این شورا به همراه ریش‌سفیدان و معتمدان محلی در توکهور و هشتبندی و بشاگرد وارد عمل شدند و پس از برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم‌قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید