• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180923
+
-

سرنوشت 3پرونده گروگانگیری در مشهد و کرمان

اسرار ربوده شدن مرد کرمانی در چاه متروکه پنهان بود

دادسرا
اسرار ربوده شدن مرد کرمانی در چاه متروکه پنهان بود

 با تلاش مأموران پلیس در مشهد و کرمان، اسرار 3پرونده گروگانگیری فاش و گروگانگیران دستگیر شدند. به گزارش همشهری، نخستین پرونده که پلیس به تازگی اسرار آن را فاش کرده است، ماجرای ربوده شدن یک مرد کرمانی در اصفهان است. این مرد در سال96 برای انجام کاری به اصفهان رفته بود که در آنجا توسط 3تبعه خارجی که از قبل وی را شناسایی کرده بودند، ربوده شد. آدم‌ربایان قصد اخاذی از مرد گروگان و خانواده‌اش را داشتند و پس از ربودن وی در اصفهان، او را به کرمان منتقل کردند اما پس از رسیدن به کرمان، زمانی که گروگانشان با آنها درگیر شده بود تا از دست‌شان فرار کند، وی را به قتل رسانده و جسدش را به داخل چاهی در اطراف کرمان انداختند.
پس از این جنایت، ‌آدم‌ربایان فراری شدند و تا مدت‌ها از آنها خبری نشد. این در حالی بود که تحقیقات پلیس برای مشخص شدن سرنوشت گروگان ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل، آنها موفق شدند به اطلاعاتی درباره آدم‌ربایان دست پیدا کرده و هر سه نفر آنها را که از اتباع خارجی بودند، در مخفیگاه‌شان در کرمان دستگیر کنند. در جریان بازجویی‌ها بود که معلوم شد متهمان در همان روز نخست گروگانگیری، گروگان خود را به قتل رسانده و جسدش را به داخل چاهی متروکه انداخته‌اند. با راهنمایی آنها، مأموران به محل چاه متروکه در اطراف کرمان رفتند و به این ترتیب بقایای جسد مرد ربوده شده کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. به‌گفته سردار عبدالرضا ناظری، رئیس پلیس استان کرمان، با اعتراف متهمان، عامل اصلی جنایت که یکی از آنها بود شناسایی شد و پرونده هر سه متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

پایان 9ماه اسارت
دومین پرونده آدم‌ربایی که با تلاش پلیس به نتیجه رسید، به اسفند سال گذشته برمی‌گردد. روز حادثه یکی از شهروندان کرمانی زمانی که سوار بر خودروی سواری خود در تردد در یکی از جاده‌های اطراف کرمان بود توسط چند مرد ربوده شد. آدم‌ربایان که از قبل گروگان خود را می‌شناختند و با وی دچار اختلاف مالی شده بودند، سوار بر یک خودروی سواری سد راه وی شدند و او را ربودند. آنها پس از آدم‌ربایی در تماس با خانواده گروگان، قصد اخاذی داشتند و این در حالی بود که با گزارش خانواده مرد ربوده شده به پلیس، تیمی از مأموران پلیس آگاهی کرمان برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی مرد ربوده شده وارد عمل شده بودند.
به‌گفته سردار ناظری، رئیس پلیس استان کرمان، با توجه به خروج گروگانگیران از حوزه استان کرمان، روند شناسایی و دستگیری متهمان به طول انجامید.  با این حال تلاش‌ها برای آزادی مرد ربوده شده ادامه داشت تا اینکه عصر آخرین روز پاییز، این تلاش‌ها نتیجه داد و مأموران پلیس آگاهی که محل نگهداری از گروگان را در شهر زاهدان شناسایی کرده بودند، با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند و در یک عملیات ضربتی 5متهم پرونده را دستگیر و مرد ربوده شده را پس از 9ماه اسارت آزاد کرده و به خانواده‌اش تحویل دادند.

آزادی گروگان‌های 200هزار دلاری
سومین پرونده آدم‌ربایی با تلاش مأموران پلیس مشهد خاتمه یافت.  چند روز قبل به پلیس مشهد خبر رسید که 3نفر از گردشگران خارجی که برای زیارت به مشهد سفر کرده بودند از سوی افراد ناشناس ربوده شده‌اند. آدم‌ربایان اعلام کرده بودند که برای آزادی گروگان‌های‌شان 200هزار دلار می‌خواهند و در این شرایط تلاش پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که عامل اصلی این گروگان‌گیری جوانی سابقه‌دار است. او همراه با 2نفر از همدستانش دستگیر و  معلوم شد نفر چهارم این باند مسئول نگهداری از گروگان‌ها است.  و آنها را در خانه‌ای واقع در بلوار طبرسی زندانی کرده است. در این شرایط بود که مأموران این خانه را به محاصره درآوردند و ضمن دستگیری چهارمین متهم، گروگان‌های خارجی را آزاد کردند. سرتیپ محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: متهمان که 25، 26، 29 و 31ساله هستند از استان‌ دیگری به مشهد آمده بودند و هدف‌شان باج‌گیری 200هزار دلاری بود که در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند. به‌گفته او متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید