محمود صفارزاده-دبیر عملی کنفرانس
کنفرانس مهندسی ترافیک قدمت ۱۸ساله دارد و قطعاً وقتی در چنین رویداد علمی هزاران متخصص داخلی و خارجی دور هم جمع میشوند و مشکلات را بررسی میکنند و نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و مورد بحث و گفتوگو قرار میگیرد، حتماً راهکارهایی هم ارائه میشود. طی این سالها راهحلهایی برای مشکلات ناوگان حملونقل عمومی تهران ارائه شده که برخی بلندمدت و تعدادی هم کوتاهمدت بودند و بعضی از راهکارها هم بنا بر دلایلی قابلیت اجرا در کلانشهر تهران نداشتهاند؛ بهعنوانمثال نمونههای موفق تجارب و راهکارهای این کنفرانس بلیت الکترونیک، ایجاد خطوط بیآرتی، احداث پارکینگ مکانیزه و... بودهاند. مشخصاً در ناوگان اتوبوسرانی مشکلاتی وجود دارد که هنوز موفق به حل همه آنها نشدهایم، اما طی سالهای اخیر با ایجاد 10خط بیآرتی در تهران، فرایند حملونقل مسافران تسهیل و تسریع شده و یک تجربه موفق بوده است. البته این ناوگان با کمبود و فرسودگی روبهروست که حل آنها نیاز به تأمین مالی دارد و در کنفرانس خیلی موردبحث قرار نمیگیرد. آنچه براساس مباحث علمی و تخصصی اهمیت دارد و قطعاً در کنفرانس پیشرو به آن توجه خواهد شد، توسعه تیاودی (رویکرد توسعه حملونقلمحور) است تا با همراستایی خطوط اتوبوس و مترو بتوان جابهجایی مسافران را مطلوبتر کرد و در آینده شاهد توسعه حول محور حملونقل همگانی باشیم. همچنین پیگیر موضوع جمعآوری و دستهبندی دیتا (اطلاعات) مربوط به خطوط اتوبوسرانی هستیم تا برای مدیریت درست در اختیار مدیران خطوط قرار بگیرد و از سوی دیگر هم در قالب یک نقشه طراحی و بهعنوان راهنما به مسافران داده شود.
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب :
180888
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/g5pVZ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved