• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180846
+
-

ستاره ناتمام

فسخ قرارداد لوکادیا با پرسپولیس، به دوران حضور یک مهاجم درجه‌یک در ایران پایان داد

تیتر یک
ستاره ناتمام

انگار قرار نیست پرسپولیسی‌ها یک بازیکن خارجی درجه‌یک داشته باشند و برای مدت طولانی از حضور بی‌‎حرف و حدیث او لذت ببرند. البته نمونه‌های نادری مثل نیلسون جونیور یا بشار رسن وجود داشت که حتی این دومی هم قراردادش را یکطرفه فسخ کرد و رفت، اما اغلب خارجی‌های پرسپولیس بلای جان این تیم بوده‌اند. آنها یا کیفیت پایینی داشته‌اند، یا حواشی پرشماری ساخته‌اند و به‌طور کلی به‌کار این تیم نیامده‌اند. از نزدیک‌ترین نمونه‌ها هم اگر بخواهید، می‌توانیم به اوساگونا و آنتونی استوکس اشاره کنیم. با این حال، به‌نظر می‌رسید حضور یورگن لوکادیا در پرسپولیس به این داستان خاتمه داده و آنها بالاخره صاحب یک فوروارد تراز اول شده‌اند که قرار است بی‌وقفه بدرخشد و هواداران را راضی کند. همه‌‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت و لوکادیا با 6گل حتی خودش را به صدر جدول برترین گلزنان لیگ هم رسانده بود، تا اینکه جام‌جهانی پیش آمد و مسابقات تعطیل شد. او از قضا به‌موقع از مرخصی برگشت تا اینطور به‌نظر برسد که با یک خارجی ممتاز و خوش‌قول طرفیم، اما این قصه هم پایان خوشی نداشت. لوکادیا در آستانه دربی تهران بدون ذکر هیچ توضیحی به کشورش بازگشت و حالا خبر می‌‌رسد قراردادش را با سرخپوشان فسخ کرده است. این، پایان زودهنگام درخشش یک ستاره بود.

  هیچ‌کس نفهمید
کل ماجرای خروج یورگن لوکادیا از ایران و بعدتر فسخ قراردادش عجیب بود و در فضایی مجهول و تاریک اتفاق افتاد. مهاجم هلندی که اتفاقا حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی هم داشت، حتی بدون ذکر دلیل یا اشاره‌ای مختصر در همین فضاها، به سرعت ایران را ترک کرد. کوچ ناگهانی او ابتدا با توجیهاتی مثل بیماری همسرش همراه شد و گفتند لوکادیا ظرف 48ساعت به کشور باز خواهد گشت، اما در زمانی که برای مراجعت او اعلام شده بود، باشگاه پرسپولیس به صراحت خبر فسخ قرارداد را منتشر و این بازیکن را تهدید به شکایت کرد. آنچه اما همچنان، دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب پنهان باقی مانده، آن است که چه اتفاقی برای لوکادیا رخ داد و فلسفه رفتار او و نیز فسخ قراردادش به‌طور دقیق چه بوده است.

  رکوردی که دست نخورد
ضعف خارجی‌های پرسپولیس در ادوار مختلف طوری بوده که بهترین گلزن این باشگاه از بدو تاسیس، همچنان آلن ویتل است؛ بازیکن انگلیسی که در دهه50 به عضویت این تیم درآمد و درمجموع 16گل برای سرخپوشان به ثمر رساند. با حضور لوکادیا، استارت قدرتمندانه او و نیز آرامش و استمراری که از خودش نشان می‌داد، این امیدواری به‌وجود آمد که او بتواند در زمانی نه‌چندان طولانی به صدر این فهرست برسد و بهترین گلزن خارجی قرمزها لقب بگیرد. چنین اتفاقی اما رخ نداد و لوکادیا در فاصله 10گل با ویتل متوقف شد. مهاجم هلندی هم‌اکنون با 6گل زده در رده هفتم برترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه قرار دارد. این در حالی است که او این 6گل را تنها در 9بازی به ثمر رسانده؛ یعنی میانگین 0.66گل در هر بازی. 16گل ویتل اما در 34بازی به‌ثمر رسیده که معدل 0.47گل در هر بازی را نشان می‌دهد.

ضعف خارجی‌های پرسپولیس در ادوار مختلف طوری بوده که بهترین گلزن این باشگاه از بدو تاسیس، همچنان آلن ویتل است؛ بازیکن انگلیسی که در دهه50 به عضویت این تیم درآمد و درمجموع 16گل برای سرخپوشان به ثمر رساند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید