• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180847
+
-

استارت با آبی‌های قدیمی

در مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی در اراک خاطره دعواهای گذشته‌شان را زنده می‌کنند

هفته سیزدهم از رقابت‌های لیگ برتر ایران عصر امروز آغاز می‌شود و در اولین روز این هفته 5مسابقه برگزار خواهد شد. در مهم‌ترین بازی امروز، تیم دوم جدول یعنی گل‌گهر در زمین آلومینیوم اراک به میدان می‌رود تا شاید باز هم مثل هفته گذشته به مدت 24ساعت صدرنشین لیگ شود. سپاهان هم در زمین خودش میزبان نفت مسجدسلیمان است که در هفته‌های اخیر خیلی راحت و پرگل می‌بازد.

هوادار.......................................... نساجی
در دومین هفته بازگشایی مسابقات بعد از جام‌جهانی، اولین بازی را 2تیم هوادار و نساجی در تهران برگزار می‌کنند؛ 2تیم بازنده هفته گذشته که به ترتیب به گل‌گهر صدرجدولی و صنعت‌نفت قعر‌جدولی باخته‌اند. هوادار از ضعیف‌ترین میزبان‌های فصل بوده و طی 6بازی خانگی‌اش فقط یک بار موفق به پیروزی شده و کلا 4امتیاز گرفته است. جالب اینکه نساجی هم در بازی‌های خارج از خانه‌اش فقط 4امتیاز از یک برد و یک مساوی دارد. نساجی تیم عجیبی است که گل‌گهر را در سیرجان برده اما به نفت آبادان در قائمشهر باخته است!

آلومینیوم..................................... گل‌گهر
گل‌گهر 3بازی اخیرش را برده و در آستانه رسیدن به رکورد 4پیروزی متوالی پرسپولیسی‌ها‌ست. در این فصل هیچ تیمی به جز پرسپولیس از مرز 3برد متوالی بالاتر نرفته و حالا تیم قلعه‌نویی در آستانه این کار است. باخت آلومینیوم در هفته گذشته، احتمال وقوع این اتفاق را بیشتر کرده است. تیم مهدی رحمتی 6هفته شکست‌ناپذیر بود و حسین پورحمیدی هم با 6کلین‌شیت متوالی درون دروازه این تیم درخشش فوق‌تصوری داشت. اما آنها هفته گذشته در زمین ذوب‌آهن هم گل خوردند و هم باختند. اگر قلعه‌نویی امروز شاگرد سابقش را ببرد، جایگاهش را بالای سر استقلال محکم‌تر خواهد کرد.

سپاهان................................... نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان بعد از 5باخت پرگل و دریافت 21گل طی 6بازی بالاخره سرمربی‌اش را تغییر داد. رضا مهاجری از جمع خوزستانی‌ها رفت و ابراهیم اشکش از لیگ‌یک آمد تا شاید روند باخت‌های سنگین مسجدسلیمان بالاخره متوقف شود. اشکش در اولین تجربه لیگ برتری‌اش کار سختی دارد و باید به مصاف ژوزه مورایس برود، آن‌هم در زمین حریف. مورایس در این هفته‌ها دقیقا به اندازه نشستن در رتبه چهارم امتیاز می‌گیرد و هیچ تیم بزرگی را نمی‌برد. تیم او با همان روند قبلی هم قاعدتا باید نفت مسجدسلیمان را ببرد وگرنه حتی از رتبه چهارم هم پایین‌تر خواهد رفت.

فولاد...................................... ذوب‌آهن
فولاد بعد از 7هفته فاجعه‌بار بالاخره هفته گذشته به خودش آمد و یک بازی را برد. جواد نکونام که انگار ذهنش درگیر تیم ملی و پیشنهادهای فدراسیون بود، طی 7بازی به 4مساوی و 3باخت رسیده بود. او هفته قبل نفت مسجدسلیمان را پرگل برد تا شاید شروع دوباره لیگ برتر، شروع دوباره نتایج خوب این تیم باشد. البته حریف امروز فولاد هم تیم جان‌سختی است که به این راحتی‌ها نمی‌بازد. ذوب‌آهن هر 2بازی اخیرش را برده، در حالی که طی 10بازی قبلی‌اش فقط یک بار پیروز شده بود.

مس رفسنجان........................... ملوان
این هم مسابقه 2تیمی است که در این هفته‌ها فرم خوبی داشته‌اند. ملوان از مساوی مقابل سپاهان می‌آید و مس رفسنجان از پیروزی در دربی مسی‌ها. انزلی‌چی‌ها در شروع لیگ خیلی سخت امتیاز می‌گرفتند و در قعر جدول تک و تنها بودند، اما کسب 5امتیاز از 3بازی اخیر آنها را کمی از قعر جدول جدا کرده است. آنها امروز در رفسنجان میزبان سختگیری دارند که حق خودش را رتبه‌ای بالاتر از ششم می‌داند. مس با 4گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است اما چون موقعیت‌هایش در خط حمله به گل تبدیل نشده فقط 3بازی را در این فصل برده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید