• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180828
+
-

سویه جدید تب فوتبال

جام‌جهانی تمام نشده، بازی‌های حساس باشگاهی آغاز شد

سویه جدید تب فوتبال

هنوز تب جام‌جهانی قطع نشده که بفرما؛ بازی‌های باشگاهی در اروپا شروع شد! از پریشب مرحله یک‌هشتم پایانی جام اتحادیه آغاز شد و درحالی‌که هیچ 2تیم بزرگی در این مرحله با هم روبه‌رو نشده‌اند و حتی 2تیم بزرگ دیگر هم به‌زور پیدا می‌شوند، منچسترسیتی و لیورپول به تور هم خورده‌اند. از میان تیم‌های بزرگ تنها لستر و نیوکاسل و منچستریونایتد هنوز در رقابت‌ها حاضرند. امشب گواردیولا و یورگن کلوپ بار دیگر با هم بازی دارند و طبق عادت به بازیکنان ذخیره خود بازی می‌دهند. خولیان آلوارس (آرژانتین و من‌سیتی) و کوناته (فرانسه و لیورپول) تا همین یکشنبه‌شب داشتند در قطر بازی می‌کردند. بازیکنان زیاد‌ دیگری از 2تیم هم سرگرم جام‌جهانی بوده‌اند و بعید است در همین نخستین بازی به میدان بروند.

   گواردیولا که عاشق جام اتحادیه است و تاکنون 4بار آن را برای سیتی برده، در دور قبلی هم قرعه سختی داشت و مجبور شد از سد چلسی (2-0) بگذرد. این در حالی است که معمولا پپ را به‌عنوان خوش‌شانس‌ترین سرمربی اروپا در قرعه‌کشی‌ها می‌شناسیم. او در دور بعدی جام حذفی انگلیس هم به قرعه چلسی خورده.
   پپ و کلوپ تاکنون 22بار روبه‌روی هم مسابقه داده‌اند که سرمربی آلمانی لیورپول 9بار موفق شده همتای اسپانیایی‌اش را شکست دهد؛ گواردیولا 8بار برده و 5بازی هم مساوی تمام شده. تیم‌های گواردیولا در برابر تیم‌های کلوپ 41گل زده و 37گل خورده‌اند. کلوپ هر 3‌رویارویی آخر را از پپ برده و در 5بازی پیاپی شکستی نداشته است.
   لیورپول رکورد قابل‌توجهی در برابر منچسترسیتی دارد و در 105‌بازی از 219‌بازی بین 2‌تیم پیروز شده است. منچسترسیتی 58‌پیروزی مقابل لیورپول به‌دست آورده و به‌دنبال بهبود رکورد خود در این دیدار است.
   لیورپول به‌تازگی در یک دیدار دوستانه موفق شده میلان را 4بر یک شکست دهد اما برای آنکه این تیم برای ضربات پنالتی احتمالی جام اتحادیه آماده باشد، در پایان این مسابقه بازی به پنالتی کشید که قرمزها به حریف ایتالیایی باختند. نبی کیتا و سیمیکاس پنالتی خود را از دست دادند.
   تیم یورگن کلوپ عادت بدی پیدا کرده و در اکثر مواقع از حریفش عقب می‌افتد. لیورپول در ۷‌بازی از ۹‌بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها و در هر ۵بازی آخر لیگ، مسابقه را یک بر صفر عقب افتاده است. در ۴مورد از این ۹تا، آنها گل ابتدایی را در ۱۵‌دقیقه اول دریافت کردند. با همه اینها لیورپول در بدترین فصل یورگن کلوپ هم توانسته منچسترسیتی و گواردیولا را در این فصل لیگ برتر شکست دهد.
   خولیان آلوارس که تنها بازیکن از 17بازیکن من‌سیتی در جام جهانی بود که از مرحله یک‌چهارم فراتر رفته، در این بازی استراحت دارد و غایب است. بعید است گواردیولا از ستاره‌هایی مثل کایل واکر، گریلیش، استونز، کالوین فیلیپس، ادرسون، روبن دیاس، کانسلو و برناردو سیلوا که در جام جهانی حضور داشتند، برای بازی امشب استفاده کند. در اردوی لیورپول همچنان مصدوم دیده می‌شود. دیوگو ژوتا، آرتور و لوئیس دیاس اسیر آسیب‌دیدگی طولانی هستند. ابراهیما کوناته و ویرجیل فان‌دایک هم که تا مراحل بالای جام جهانی حاضر بودند، برای این بازی استراحت خواهند کرد اما احتمالا کلوپ از محمد صلاح، فیرمینو، تیاگو آلکانتارا و بازیکنانی که در جام جهانی غایب بودند، استفاده خواهد کرد.

لیورپول برای رسیدن به این مرحله حریف ساده‌تری داشت اما کاری سخت‌تر. قرمزها در ضربات پنالتی و به لطف درخشش دروازه‌بان ذخیره خود موفق به صعود شدند.

هر دو تیم در ضربات پنالتی فعلا مشکل دارند، با این تفاوت که دروازه‌بان دوم آلمانی لیورپول یعنی کلِهِر پنالتی‌گیرتر است. او معمولا در پنالتی‌ها کار را برای قرمزها درمی‌آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید