• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 18082
+
-

ساز جدایی در جشن قهرمانی

ساز جدایی در جشن قهرمانی

کریس رونالدو بلافاصله بعد از قهرمانی رئال در لیگ اروپا جشن این تیم را خراب کرد. او در حالی که هنوز با باشگاه قرارداد دارد جمله‌ای گفت که لرزه بر تن هواداران انداخت: «از این لحظات لذت می‌برم و طی روزهای آینده پاسخم را درباره آینده اعلام خواهم کرد. بودن در رئال مادرید اتفاق بسیار زیبایی بود! مهم این بود که امشب بردیم و به تاریخ‌سازی ادامه دادیم.» او بعد از جنجال‌های مربوط به این جمله مجبور شد حرف‌های دیگری به زبان بیاورد و حتی بعدا گفت که کاش این حرف‌ها را در آن مقطع نمی‌زده. مورینیو که باشگاهش منچستر محتمل‌ترین تیم آینده کریستیانو است درباره این حرف‌ها گفت: «درهای رفتن به روی رونالدو بسته است.» مورینیو قبلا هم درباره شانس خرید این بازیکن گفته بود: «رونالدو هر وقت می‌خواهد رقم دستمزدش را بالا ببرد حرف از جدایی می‌زند.» این شبیه همان رویه‌ای است که کی‌روش در سال‌های حضور در تیم‌ملی ایران در پیش گرفته است و به‌نظر می‌رسد جدایی زودهنگامی بین کریستیانو و رئال مادرید در کار نخواهد بود. مهاجم پرتغالی که غیر از دو بازی نیمه‌نهایی و فینال در همه بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان گل زده بود از نظر همه اعضای رئال هم در تیم ماندنی است و فقط می‌خواهد خودش را شیرین کند. 
آسنسیو: «صحبت‌های کریستیانو را نشنیدم ولی من در رختکن جز خوشحالى قهرمانى پنجمش، چیز دیگری از او ندیدم.»
فلورنتینو پرس: «من 5قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دارم، بارسا را نمی‌دانم. مسی گفته بود آنها ما در هر پست، بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارند، نمی‌دانم اگر ما بهترین ترکیب از بازیکنان دنیا را در اختیار داشتیم، چه کار می‌کردیم! باید به رونالدو یادآور شوم که هیچ بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست. خوشحالم که او هم مانند من 5قهرمانی اروپا دارد. نمی‌خواهم توجهات را جلب کنم، اکنون وقت جشن گرفتن است.»
راموس: «وقتی فصل تمام شد، رونالدو به‌طور واضح در این مورد توضیح خواهد داد و شفاف سازی خواهد کرد. او جایی بهتر از اینجا پیدا نمی‌کند.»
مارسلو: «به نظرم او می‌ماند. البته من تصمیم گیرنده نیستم اما فکر می‌کنم او می‌ماند.»
زیدان: «به این مسائل فکر نمی کنیم. فقط به کارمان تمرکز داریم. بعد باید ببینیم چه می‌شود. اما به نظرم رونالدو یا می‌ماند، یا می‌ماند!»
خود رونالدو که از گل‌نزدن در فینال ناراحت به‌نظر می‌رسید بعدا مجبور شد حرف‌هایش را اصلاح کند البته او با حرف‌های جدیدش که ادعا می‌کرد لیگ قهرمانان باید به CR7 چمپیونزلیگ تغییر نام بدهد نشان داد که توجه بیشتری می‌خواهد. او گفت: «برای پنجمین‌بار قهرمان شدم و باز هم بهترین گلزن. نمی‌توانم غمگین باشم. نمی‌گویم حتما می‌روم اما در روزهای آینده خواهیم دید چه می‌شود.» او بعدا دوباره گفت وقتی به اردوی تیم ملی پرتغال ملحق شد درباره آینده‌اش حرف می‌زند: «نمی توانم تضمین کنم که در رئال مادرید خواهم ماند؛ زندگی فقط در کسب افتخار و قهرمانی خلاصه نمی‌شود. صحبت‌هایی به زبان آوردم که در آن لحظه نباید می گفتم ولی اتفاقاتی در حال رخ دادن است. زمان مناسبی برای گفتن این چیزها نبود اما من همیشه صادق بوده‌ام. طی یک هفته آینده صحبت خواهم کرد. هواداران همیشه مرا حمایت کرده‌اند و در قلبم جای دارند. اهل مخفی کاری نیستم. بسیار سخت است که جایی بهتر از رئال مادرید پیدا کنم؛ رئال مادرید بهترین باشگاه جهان است اما زندگی فقط در کسب افتخارات و قهرمانی ها خلاصه نمی‌شود.» 
رونالدو با قهرمانی در فصل 18/2017 لیگ قهرمانان اروپا، به اولین بازیکنی بدل شد که 5بار فاتح مسابقات می شود و از کلارنس سیدورف، لیونل مسی، آندرس اینیستا، جرارد پیکه و ژاوی عبور کرد. همچنین سرخیو راموس، کریم بنزما، تونی کروس، لوکا مودریچ، ایسکو، رافائل واران، مارسلو، ناچو، دنی کارواخال، گرت بیل و کاسمیرو موفق به کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود شدند. با احتساب جام باشگاه های اروپا، پاکو خنتو با کسب 6عنوان قهرمانی همچنان رکورددار است. هکتور ریال، آلفردو دی استفانو، رافائل لسمس، مارکوئیتوس، خوان سنتیستبان، خوزه ماریا زاراگا، خوان آلونسو، پائولو مالدینی و الساندرو کاستاکورتا نیز در کنار کریس رونالدو 5بار فاتح رقابت‌ها شده‌اند. (رکوردداران قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا) 
از طرفی، گرت بیل هم که کلید پیروزی رئال در فینال بود حرف‌هایی زد که بوی جدایی می‌داد. او اعتراف کرد که از نیمکت‌نشینی خوشحال نیست: «من نیاز دارم که هر هفته بازی کنم اما این فصل چنین اتفاقی رخ نداد. من مصدومیت ۵ تا ۶ هفته‌ای داشتم اما سایر فصل کاملا آماده بودم. باید در فصل تابستان با مدیربرنامه ام جلسه بگذارم و در این باره صحبت کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید