• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180803
+
-

تعیین تکلیف چم‌شیر با همکاری کارفرما و ناظر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه سد چم‌شیر فعلا آبگیری نمی‌شود، گفت: کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نیرو در حال بررسی موضوع به‌صورت میدانی هستند و پس از مشخص شدن نتایج درباره سد چم‌شیر تصمیم‌گیری خواهد شد.دهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد.به گزارش روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این جلسه دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت. دستور کار اول؛ ارائه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص ماده ۱۰ آیین‌نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گردوغبار و دستور کار دوم؛ ارائه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص ماده ۱۱ آیین‌نامه مذکور توسط معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست.
علی سلاجقه در این جلسه با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری بر مسائل زیست محیطی گفت:یکی از درخواست‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان البرز، برطرف‌کردن مشکل تالاب صالحیه بود.او تصریح کرد: من در این منطقه چرای شتر را دیده‌ام و از آنجا به‌عنوان یک منبع برداشت استفاده می‌شود. بعضی از مناطق ما به‌خاطر چرای دام حساس شده‌اند. در بعضی از نقاط تنها بحث چرای دام اهلی مطرح نیست و چرای حیات‌وحش هم به‌نوعی مشکل ایجاد می‌کند.
سلاجقه با تأکید بر اینکه مردم برای آلودگی هوا در رنج و مشقت هستند، گفت: تعطیل‌کردن مدارس و کسب‌وکارها باید آخرین گزینه باشد. باید ابتدا تکالیف دستگاهی انجام شود. این اتفاق را باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرارداد، مردم از لحاظ روحی و روانی تحت‌فشار هستند.معاون رئیس‌جمهور درخصوص شرایط منابع آبی کشور اذعان داشت: چراغ‌های قرمز وضعیت تأمین آب کشور روشن شده است. هرچند وقت یکی از استان‌ها با مشکل مواجه می‌شود و در بحث مدیریت منابع آب اینکه به‌صورت مسکن از جای دیگری آب بیاوریم اصلاً پذیرفته شده نیست. منابع آب کشور قابل مدیریت است و نباید مردم را بترسانیم.او در حاشیه جلسه هیأت دولت نیز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه سد چم‌شیر که به «گتوند دو» مشهور شده نیز تأکید کرد که اجازه گتوند دوم را نمی‌دهد و بدون بررسی مجدد هیچ‌گونه آبگیری فعلاً انجام نمی‌شود. همچنین درباره 2 توله یوز پیداشده(آذر وتوران) گفت: باتوجه به تغذیه از مادر در 2 هفته نخست خوشبختانه وضعیت خوبی دارندو در حال مدیریت و محافظت در زادگاه خود هستند. ان‌شاءالله در همان منطقه هم رها خواهند شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید